מתגייסים כדי לסייע בקיום אירועי בר ובת מצווה

$(function(){setImageBanner('544c59bf-5198-42fa-bad2-b798712f2a61','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

קבוצת הפעילים "האנשים שיוצרים את המציאות" מבאר שבע התגייסה כדי לאפשר למשפחות חד הוריות שאין להן אפשרות לעמוד בהוצאות אירועי בר ובת מצווה לילדיהם, לקיים את האירוע החשוב בכל זאת, בעזרת תרומות וסיוע מצד תושבי העיר והקהילה. "לא נאפשר למשפחות האלה לוותר על האירוע שישמח את הילד או הילדה"

"רוב הילדים במשפחות חד הוריות הם לצערי ילדים להורים גרושים. זו תקופה קשה עבורם. הכל משתנה, מתערער והעתיד לא ברור. יש כעסים, יש אומללות, וקיימת תחושת ריקנות ובדידות. ההורה אשר מגדל את הילדים לבד ניתקל במצוקה כלכלית, מעבר למבוך שבו הוא נימצא בתהליך הפרידה. כך יוצא שההוצאות לטקס חשוב בגיל המצוות בחייו של הילד או הילדה נחשב כמותרות עקב מצוקה כלכלית", כך סיפרה ל'באר שבע נט' שמחה אסרסאי, פעילה חברתית ומובילת קבוצת הפעילים 'האנשים שיוצרים את המציאות'.

כדי למנוע מצב בו ייאלצו משפחות וילדים לוותר על חגיגת אירוע בר או בת מצווה, התגייסו מתנדבי 'האנשים שיוצרים את המציאות' כדי לא לאפשר להם לוותר על השמחה עבור הילד או הילדה. "אנחנו קוראים לכולם לתרום לחגיגת בר/בת מצווה לילדים ממשפחה חד הורית בבאר שבע. אנחנו לא ניתן למשפחות חד הוריות להרים ידיים ולוותר על האירוע שיכונן את חיי הנער או הנערה המתבגרים. שום מחסום כספי לא ימנע מהחגיגה והשמחה שבקיום המצוות", אמרה שמחה.

"חגיגת בר או בת מצווה, גם אם צנועה ולא ראוותנית, היא משימה כמעט בלתי אפשרית עבור מי שבקושי רב מצליחים לעמוד בהוצאות השוטפות. גם אם מסתפקים אך ורק במה שהכרחי, ההוצאות יהיו רבות", מסבירה שמחה,"זוג תפילין, סעודת בר מצווה ורכישת בגדים חדשים לכולם, יצטרכו להתקזז מול הוצאות הכרחיות אחרות. כך ללב מתגנבת מחשבה שאותה הם משתדלים להדחיק, שאולי מוטב לוותר בכלל על האירוע כולו".

קבוצת הפעילים "האנשים שיוצרים את המציאות", עליה סיפרנו לכם בעבר ב'באר שבע נט', היא קבוצה של מתנדבים בכל מגוון הגילאים מבני הקהילה האתיופית בבאר שבע, אשר מחפשים עיוותים חברתיים ופועלים על מנת ליצור מציאות טובה יותר, בשיתוף ושילוב הקהילה עם כל תושבי באר שבע יחד עם הרשות וגופים הפועלים בעיר.  כעת, הם מקדמים סיוע למשפחות חד הוריות לכלל האוכלוסייה בעיר. שמחה הוסיפה: "אין לי ספק שנתינה שלנו לילדים אלו בתקופה זו תיתן להם תחושה טובה, לצוף מעל פני המים בכאוס בו נמצאים ותפתח להם תיקווה לאופטימיות, שאפתנות ומוטיבציה להצליח בחיים".

 צילום פרטי

האירוע הראשון והקרוב שמתכננים הפעילים לעבוד למען קיומו יהיה ביום חמישי 27/8/2020, אירוע בר מצווה ועלייה לתורה. "כל תרומה תתקבל בברכה. ציוד לבר מצווה (תפילין, טלית , סידור), חליפת בר מצווה, מפות, מפיות, צלחות חד פעמי, כוסות חד פעמי, סכו"ם חד פעמי, כיבוד קל , ציוד תפאורה, כישרון עיצוב, צלם, בלונים, עוגה, איפור, סיוע כספי ועוד", מוסיפה שמחה, "עד כה בעקבות היוזמה שעשינו קיבלנו תגובות מדהימות על הנושא, למשל תגובה מרגשת אחת של אישה שהתחייבה: "שבכל פעם שיש אירוע בר מצווה אני מוכנה לסייע לכם ברכישת טלית לחתן בר המצווה".

"היו כאלה שאמרו שיסייעו כספית באופן סמלי למטרת סיוע לרכישות ציוד חד פעמי ועוד וקיבלנו גם פנייה מבחורה מהעיר יבנה שאמרה שתשלח לנו תרומה תפילין חדש לבר מצווה", סיפרה שמחה ל'באר שבע נט', "בנוסף קיבלנו משלוח ממישהו שגר בקרית גת שקיבל תפילין בעבר ולכן רוצה לעשות טוב גם לאחרים, הוא רכש סט ושלח אלנו לטובת הילד החוגג בר מצווה בחודש הבא. זה שבוע מרגש". שמחה מספרת כי לאחרונה הם גם קיבלו פנייה מתושב ירושלים שמוכן לסייע בסט תפילין לבר מצווה ועוד קונדטוריה שמוכנה לאפות עוגת בר מצווה, כמו גם צלם שמוכן להגיע מירושלים לצלם בחינם את האירוע המשפחתי ולתת להם מזכרת מהאירוע.

"הרגע הכי מרגש היה לשמוע את חוגג בר המצווה הראשון שלנו אומר: "תודה רבה על מה שנתנו, הלוואי שנהיה מהצד של הנותן". כל הפרויקט הזה מצריך מחשבה, זמן, תיכנון, הפקה ולוגיסטיקה אך כל שיחת טלפון שנכנסת מתורם או הרוצים לשתף פעולה או הרוצים לחגוג את בר/בת מצווה גורמת לי ולצוות המתנדבים לשמחה ולאושר", משתפת שמחה בתחושות, "המעט שאנחנו יכולים לעשות זה לחבר בין אנשים, ליצור שמחה בלב וליצור מציאות אחרת וטובה יותר... כי בסופו של דבר האנשים הם אלה שיוצרים את המציאות".

שמחה מוסיפה: "במעמד זה אני רוצה להוקיר תודה למתנדבים שעזרו לי להשיג את מירב הסיוע להפקת האירוע בר מצווה הראשון שלנו ולאנשים הצדיקים בדרך שקישרו אותי לתורמים טובי הלב . וכמו כן במעמד זה מאחלים המון המון מזל טוב למשפחה החוגגת את בר המצווה השבוע .מאחלת להם בריאות אושר והגשמת כל חלומותיהם ושאיפותיה ללא קושי...ושלא יפסיקו לחלום".

שמחה אף משתפת כי בימים אלה המתנדבים שוקדים על הקמת סדנת "אימהות ובנות" לחוגגות בת המצווה. תכנית שנועדה לחזק את הקשר בין האם לבת באופן חוויתי ובעזרת כלים בתחומים מגוונים.

 שמחה אסרסאי

צוות מתנדבים "האנשים שיוצרים את המציאות" קוראים לכם להצטרף אליהם כשותפים או כתורמים וכן לחוגגים אירוע בר/בת מצווה ליצור עימם קשר. המעוניינים להיכנס למאגר התורמים- לשלוח הודעת וואטסאפ, הודעה המתחילה במשפט "תורם/ת בר/ת מצווה".  המעוניינים להיכנס למאגר חוגגים ילד/ה בר/ת מצווה- לשלוח הודעת וואטסאפ הודעה המתחילה במשפט "אני רוצה בר/ת מצווה".

טלפון של שמחה אסרסאי: 0523-957560  או למייל: [email protected] 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4593cd32-3ca2-4cb2-a6bb-4b42ea1b72a1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה