צל"ש השבוע: מתנדבי 'האנשים שיוצרים את המציאות'

$(function(){setImageBanner('79b42cf3-5ff9-4b29-a25b-ca4310646181','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם מתנדבים כדי לסייע ולעזור לקהילה האתיופית בבאר שבע ולכל תושבי העיר שזקוקים לעזרה. הכירו את מתנדבי קבוצת 'האנשים שיוצרים את המציאות'!

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים ומיזמים חברתיים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע נפרגן למתנדבי קבוצת 'האנשים שיוצרים את המציאות' באר שבע. מדובר בקבוצת מתנדבים מבני הקהילה האתיופית בעיר שפועלים על מנת ליצור מציאות טובה יותר למען הקהילה ותושבי באר שבע.

"בקבוצה זו נמצאים מתנדבים עם אישיות מיוחדת ועם לב ענק ענק ומסירות. כל העשייה שלהם הינה עם רוחב לב וללא הגבלה. אני זכיתי והעיר זכתה למתנדבים כאלה", סיפרה ל'באר שבע נט' שמחה אסרסאי, פעילה חברתית ויוזמת הקבוצה, "אלו מתנדבים בכל מגוון הגילאים מבני הקהילה האתיופית בבאר שבע אשר פועלים על מנת ליצור מציאות טובה יותר בשיתוף ושילוב הקהילה, יחד עם הרשות וגופים הפועלים בבאר שבע וכמו כן עם כל מי שמוכן לשתף פעולה ולעשות טוב יותר".

קבוצת הפעילים פועלת בכל הזדמנות על מנת לסייע לקהילה. כך למשל עסקו הפעילים בגיוס מתנדבים ובמתן סיוע ומזון לכל הקשישים בבאר שבע בתקופה הקורונה. "הבאנו ערך מוסף כפעילים כשיזמנו גיוס תרומות כספים לרכישת מזון מותאם של אוכל מסורתי לקשישי קהילת יוצאי אתיופיה ובכך סייענו להם תחושה טובה וזהה, הם יכלו להנות ממנו כמו שאר הקשישים בעיר", סיפרה שמחה. כמו כן, נושא הנשים קרוב אליה ובמשך שנים עושה שמחה כל שביכולתה לסייע לנשים ולמנף אותן. כך פתחה שמחה, יחד עם ורד שושן יועצת לקידום מעמד האישה ואילנה גינזבורג ווקנין יו"ר ועדה למעמד האישה בעיריית באר שבע בשנת 2019 ועו"ס גנט יאסו יצחק, קבוצת מנהיגות בבאר שבע לנשים מהקהילה האתיופית ונשים תושבי באר שבע בה למדו על מנהיגות כשהן מנפצות סטיגמות חברתיות.   

כבר סיפרנו לכם ב'באר שבע נט' על אחת מהפעילויות שבהן לוקחת חלק הקבוצה, קורס 'נשים למען נשים' של ארגון מסל"ן שעוברות גם נשים בקהילה האתיופית. ליזה ניקולאיצ'וק מנכ"לית מסל"ן פנתה לפעילה החברתית שמחה אסרסאי, ויחד עם ג'נט בלאי מנחת חינוך במסל"ן, הן יצרו קורס ייעודי לנשים מהקהילה האתיופית. שמחה הוסיפה: "הנשים יקבלו הכשרה של חמישה חודשים שם הן רוכשות ידע וכלים לסיוע ולהתמודדות עם תופעות האלימות והאלימות המינית". כמו כן, בחודשים האחרונים עובדים הפעילים על פרויקט מרגש לתרומות למען קיום אירועי בר/בת מצווה לילדים ממשפחות חד הוריות בקהילת יהודי אתיופיה בעיר. "אנחנו לקראת אירוע, לא ניתן למשפחות חד הוריות להרים ידיים ולוותר על האירוע שיכונן את חיי הנער או הנערה", אמרה שמחה, "אנחנו נשמח תמיד למתנדבים נוספים שרוצים להצטרף אלינו לשינוי חברתי".

פעילות נוספת של הקבוצה עוסקת באורח חיים בריא, הם פתחו "סדנת בריאות"- סדנת אורח חיים בריא לכל תושב באר שבע שמעוניין לאורך כל השנה ב"שבו בנים". "הפעילות בשותפות  עם  שלוש שותפות מדהימות: אספו אורה ברהנו-רכזת קידום חינוך לבריאות מעמותת "פידל" , ד"ר הדס מלדה-מצרי ממשרד הבריאות ותמר ליכט מנהלת "שבו בנים"", מספרת שמחה. כמו כן, עוסקים המתנדבים בפרויקט חלוקת חלות ודיברי מאפה כל יום שישי לקשישים, משפחות חד הוריות ונזקקים, בשיתוף פעולה עם עו"ד מינה קלמן חדד-חברת מועצת העיר ויו"ר הוועדה העירונית לטיפוח התנדבות ו"מאפיית עומר".

-

נכיר לכם את המתנדבים שעוסקים במלאכה ומסייעים בכל רגע נתון לקהילה בה הם חיים ולתושבי העיר באר שבע. שמחה אסרסאי, עובדת בנק הפועלים ויוזמת קבוצת 'האנשים שיוצרים את המציאות'. שמחה חברה בוועדה למעמד האישה בעריית באר שבע משנת 2004 וחברת מועצת ארגון נכי תאונות עבודה ולאמנות נפגעי עבודה בישראל, פעילה חברתית מזה שנים התנדבה בין היתר בסנגוריה הקהילתית, פורום יום שישי, עולים ביחד, מרכז סטרט-אפ ואמהות על המשמר. "אני מאמינה שהשינוי חייב  להתחיל מלמטה וחייב להגיע למעלה", אמרה לנו שמחה. ממיתיי אלנה, אימה של שמחה, עבדה במשך שנים בחברת 'בגיר' שנסגרה ולמרות שלא זכתה להשכלה תיכונית, היא סיימה קורס מושגים במשפט ב2005 וסייעה בכותלי בית המשפט בתרגום בשפה תיגרית ואמהרית. היא מתנדבת שנים בביטוח לאומי במחלקת שירות וייעוץ לאזרח הוותיק בסיוע בתרגום. "הצטרפה לכוחותינו ומסייעת בייעוץ והכוונה לגבי קשישים. המאמין שלה: "סיוע קטן שלך הינו  סיוע גדול לאחר"". 

עינת גלבוע-אופנהיים יוזמת הקבוצה "אמהות על המשמר" בבאר שבע, "עם האנרגיות הטובות שלה גם חברה לכוחותינו ומסייעת לנו בגיוס כספים וכל סיוע שנדרש. היא מאמינה שהנתינה זה דרך חיים". נפתלי אקלום הוא מרצה על יהודי אתיופיה בארץ ובעולם, מנכ"ל ובעלים פרויקט 'יירוס' שמטרתו להביא לקדמת הבמה את הסיפור של יהודי אתיופיה כחלק אינטגרלי מסיפורי החברה הישראלית והעולם היהודי. "נפתלי מתנדב בכל מיני פרויקטים ובניהם הצטרף לכוחותינו, מסייע לנו בגיוס כספים, בחלוקת מזון  לקשישים ועוד. הוא מאמין שנתינה היא אהבה ללא גבולות". אורה צ'קול , עובדת כבר 17 שנה בקופת חולים כללית, בעלת הכשרה מקצועית באיפור. היא מתנדבת שנים בסיירת הורים של עיריית באר שבע ובקבוצת הפעילים מסייעת בחלוקת מזון לקשישים, רכישת תרופות וסיוע בשפה האמהרית. היא מאמינה במשפט "כל עוד אנחנו חיים עלינו לתת".

מימין לשמאל: המתנדבים עינת גלבוע-אופנהיים, אורה צ'קול, שמחה אסרסאי, ממיתיי אלנה ונפתלי אקלום

מתנדבים נוספים בקבוצת הפעילים הם זהבית יוני, מטפלת מוסמכת לגיל הרך אשר עבדה בעמותה לקידום המשפחה וכיום עובדת בסורוקה. זהבית התנדבה במקלט לנשים מוכות, בחלוקת מזון ב"לב אחד", מסייעת בחלוקת מזון לקשישים יחד עם קבוצת 'האנשים שיוצרים את המציאות' ועוזרת ברכישת תרופות וסיוע בשפה האמהרית. היא מאמינה ב"להתקרב לטוב , עשייה טובה גוררת עשייה". רחל סטאיין, עובדת  כאחמשי"ת במרפאת כללית סמייל כ22 שנה, מתנדבת בסיירת הורים במשטרה, במרכז עוצמה במרחב הנגב, בחלוקות מזון ב"לב אחד" וגם מסייעת לקשישים במסגרת קבוצת הפעילים. בעיניה "נתינה יוצרת בטן מלאה". אגרי דוויט היא בוגרת מגמת עיצוב גרפי ושיווק ועובדת כמעצבת גרפית במשרד פרסום ובעל עסק דוויט דיזיין. היא מתנדבת בסיוע חלוקת מזון לקשישים ובתחום הגרפיקה לצרכי הקבוצה. האני מאמין שלה הוא "נתינה היא קבלה".

מתנדב נוסף הוא אסף ישעיהו, מורה ורכז לחינוך גופני בתיכון רבין ב"ש, מנהל ליגה עירונית בכדורגל  במתנ"ס  נירים. "אסף היתנדב שלושים שנה בתכנית  על"ה, בחלוקת מזון במסגרת  "עמותת לב אחד", בחופשות מתנדב בקייטנות. אצלנו הוא מסייע בחלוקות מזון לקשישים ועוד. המאמין שלו "מי שרוצה להתנדב יכול למצוא זמן פעם בשבוע או פעמיים בשבוע, זו מצווה גדולה"", מספרת שמחה. עוד מתנדבת היא מזל וובשת, עובדת סוציאלית בהוסטל לנפגעי נפש בבאר שבע, היא מאמינה ש"הנתינה היא הרוח הגבית לנפש". שלי אינגדאו ונדה, גם היא עובדת סוציאלית, מומחית בגיל הרך ודוקטורנטית בתחום. שמחה מוסיפה: "במהלך הדוקטורט זכתה שלי בפרסים חשובים על הישגיה האקדמיים והחברתיים: פרס הרקטור, פרס דיקן, מצטיינת ארצית באייסף לשנת 2020 ופרס ע"ש נירה שנהר על הצעת מחקר מצטיינת. היא מתנדבת בחונכות לילדים, סטודנטים, ליווי צעירים ובוגרים במצבי משבר ופעילה חברתית בארגונים שונים. פעילה בקבוצת "אימהות  על המשמר" וגם בקבוצת הפעילים 'האנשים יוצרים את המציאות. מבחינתה נתינה זה סיפוק אדיר".

מימין לשמאל: המתנדבים מזל וובשת, אסף ישעיהו, שלי אינגדאו ונדה,  זהבית יוני,  אגרי דוויט ורחל סטאיין

המתנדבת טובה טרינגו עבדה כמדריכה לילדים ובפרויקט "פאקט" קידום הורים וילדים בשיתוף עיריית באר שבע הרווחה ומשרד הבריאות, עבדה כאם בית בעוגן הקהילתי עם נערים ונערות בסיכון  וכיום עובדת בחברת "דניאל". היא התנדבה ב"ערן" ומסייע בכל היוזמות החברתיות של הקבוצה. מבחינתה "אם אתה יכול, למה לא לתת". והמתנדבת עו"ד זהבית מקונן צוקרמן, בעלת משרד עריכת דין עצמאי, אשר מלווה בהתנדבות את פעילות הקבוצה בהכוונה וייעוץ בסוגיות משפטיות. האני מאמין שלה הוא "צדק צדק תרדוף". ישנם מתנדבים נוספים בקבוצה שעוסקים בעשייה בהתנדבות למען הקהילה.

 המתנדבות זהבית מקונן צוקרמן וטובה טרינגו

ניתן להצטרף למתנדבי "האנשים שיוצרים את המציאות". ליצירת קשר שמחה אסרסאי  0523957560 , מייל : [email protected]

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('19cb551f-a26f-4775-b9ec-0bf29efafda5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה