לירות לעצמנו ברגל: ב"ש חייבת שחקן כמו ז'וסוואה, אבל היא ממש לא צריכה אותו



נכון, הוא אחד הכדורגלנים הכשרוניים והמהליבים שנחתו פה. ועדיין - הפועל ב"ש לא צריכה להסתנוור מכוונות החיזור של ז'וס. הרי כולנו זוכרים איך זה נגמר בפעם שעברה

הכישרון לבדו לא הספיק, ז'וסוואה. צילום: זאב דיקמןלפני כשבועיים כתבנו פה על שחקן עם כישרון גדול, מלא בבעיות משמעת. במהלך הכתבה נרשם, שב"ש "לא זקוקה לשחקן" תוך התייחסות להתנהגות הבעייתית שלו. אז בזמנו זה היה ירדן שועה (אשר ככל הנראה כבר לא יגיע דרומה), והיום (ב') יש שם חדש שעולה על הפרק. 

הסיפור כמעט אותו סיפור, למעט כמה הבדלים קטנים גדולים - כאן מדובר בז'וסוואה פישקיירה! זה שהביא לנו את גביע המדינה, זה שבשבילו אוהדים קונים כרטיס. מי ששבה את ליבם של הקהל, וכעת על פי הדיווחים מוכן אפילו לקצץ משמעותית משכרו. הכל - רק בשביל לקבל חיבוק ולעלות שוב על הדשא בטרנר.

ואיזה שחקן ז'וסוואה. רק מצפייה בקטעי וידאו שלו מעונות קודמות אתה יכול להזיל ריר. השחקן שכולנו חיכינו לו אחרי עונות האליפות, זה שהצליח להשכיח מעט את בעיות הקורונה, אי הקהל, אי הגג, אי בעלת הבית ועוד. זה שלקח את הקבוצה על גבו לאירופה ולגמר גביע המדינה, זה שיכול היה לשחרר מסירה אלכסונית כמו שמעטים יודעים באירופה. 

עד כאן שלב האופטימיות והוורדים המלווים בזכרונות מתוקים. וכעת לשלב ההוכחות כי נראה שלאלונה ברקת יש זיכרון קצר בכל מה שקשור לפורטוגלי. כי כעת, עם המאבק על האליפות ובשל התלכיד הקבוצתי שנבנה בהמון עבודה קשה ושמירה על המשמעת, החזרת זו'סוואה פישקיירה זהו הדבר הכי לא חכם שהפועל באר שבע יכולה לעשות עכשיו.

החזרת ז'וסוואה לקבוצה שגויה מכל כך הרבה סיבות. ונכון, זה לא שבאר שבע לא צריכה שחקן כמו ז'וסוואה - כי תראו לי קבוצה שתסרב לקבל שחקן עם יכולות כדורגל פנומנליות כמו שלו. שחקן שיודע למסור, לבעוט ולכדרר כמו שרק שמעטים יודעים.

 אבל, וזה אבל גדול - כל אלו לא עמדו לחפותו של זו'ס בשלב קבלת ההחלטות, כשהוחלט לשחררו בסוף העונה שעברה. כי לסטור לעמית ביטון, לריב מכות עם שגיב יחזקאל, לירוק על אבי ריקן, לריב עם אליניב ברדה ועוד כמה אירועים שהיריעה קצרה מהלכילם, פשוט היו יותר מידי בשביל המועדון. אז מה כבר ישתנה עכשיו?

עליי לומר את האמת - בזמנו הייתי מאוכזב מאד שז'וס עזב. חשבתי שהכישרון שווה את זה על מנת להשאירו, במיוחד בהתחשב ביכולת הקבוצתית האפרורית של סוף העונה שעברה. וכעת, אני בטוח ומשוכנע שהפועל באר שבע פשוט לא צריכה את הקשר הכשרוני. החזרת ז'וסוואה לבאר שבע לא נכונה מכל כך הרבה סיבות - בריאותיות, נפשיות ובעיקר - ארגוניות. ומעבר לכך, אין שום סיבה ששחקן כמוהו ישתנה. מהסיבה הפשוטה והאוניברסלית ביותר - אנשים לא משתנים, רק הטכנולוגיה משתנה. וכעת הטכנולוגיה בבאר שבע נלחמת על האליפות, וגיבשה לעצמה סביבת עבודה בריאה, ממועטת באירועי משמעת.

אנשים לא משתנים, ז'וסוואה. צילום: זאב דיקמן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה