כלבה איימה על השכנים: הבעלים קיבל קנס של עשרות אלפי שקלים

$(function(){setImageBanner('a3044b74-4bfd-4217-aa5c-370cbdbdf2a2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

עיריית באר שבע לקחה להסגר את כלבתו של תושב העיר, לאחר שזו נתפסה משוטטת והתקבלו תלונות רבות על שהטילה אימתה על השכנים. הבעלים עתר לבית המשפט, אך לבסוף מצא עצמו נקנס בעשרות אלפי שקלים

רבים מתושבי באר שבע מחזיקים כלבים בביתם, מגדלים ומחנכים אותם כילד לכל דבר. כחלק מתהליך האימוץ, מתבקשים בעלי כלבים לסרס או לעקר את הכלב/ה, וזאת כדי למנוע התרבות בלתי נשלטת. כלבים רבים משוטטים כיום ברחובות, חלקם ננטשים, וכל כלב זקוק לבית חם. אלא שחינוך לא טוב של כלב, עלול להוות בעיה רצינית ואף לגרום עוגמת נפש ופחד בקרב השכנים. 

תושב באר שבע נקנס לאחרונה בסכום עצום של 20,000 שקלים, וזאת לאחר שכלבתו הטילה אימה במשך שנים על השכנים, כשהייתה משוטטת באזור. בתחילת החודש שעבר נתפסה הכלבה שוב משוטטת וגורמת לבהלה בקרב התושבים זאת למרות שהבעלים הבטיח שידאג להשאירה בחצר הבית ויפעל במקביל לחיסון ועיקור. לבעלים ניתנו אזהרות מספר פעמים והכלבה אף הושמה בהסגר. בעקבות הישנות המקרה, החליט הוטרינר העירוני ד"ר רומן זינגר, להפעיל את סמכותו להחזיק בכלבה ולא להחזירה לבעלים.

הכלבה איימה על השכנים במשך שנים. צילום להמחשה: ארכיון

הבעלים החליט בתגובה להגיש ערר למשרד החקלאות, שדחה את הבקשה. הבעלים שוב, לא השלים עם הפסיקה והגיש נגד העירייה ונגד משרד החקלאות, ערעור לבית המשפט, שם קבעה השופטת דברת כי ההחלטה היא סבירה וראויה שנועדה להגן על כלל הציבור, וכי ההחלטה לקחת את הכלבה התקבלה על בסיס שיקולים ענייניים ומקצועיים.

עוד ציינה השופטת דברת, כי לבעלי הכלבה ניתנו כל ההזדמנויות האפשרויות להשיב את הכלבה לרשותו אך הוא בחר שלא לקיים את הנדרש ממנו "אין כל קושי לחסן את הכלבה ולדאוג לכך שהכלבה לא תצא משערי החצר, או שערי הבית והדבר תלוי אך ורק בעותרת ובני ביתה ומשלא השכילה למנוע זאת אין לה להלין אלא על עצמה".

בית המשפט: "כדי שתינתן לאדם האפשרות להחזיק בכלבו, צריך הוא להיות מספיק אחראי". צילום: שרון טל

עוד כתבה השופטת בהחלטתה "כדי שתינתן האפשרות לאדם להחזיק בכלב, צריך הוא להיות מספיק אחראי הן כלפי הכלב שנטל לביתו והן כלפי כלל הציבור. השופטת דחתה את עתירה והטילה על בעלים של הכלבה לשאת בהוצאות משפט, של 20.000 אלף ₪, לעירייה, למנהל המחלקה הויטרינרית בעירייה ולמשרד החקלאות".

מוקדם יותר השנה חשפנו מקרה דומה ברחוב השלום 131 בשכונה ג', כאשר התקבלו תלונות ממספר שכנים על כלבת רועה גרמני שמטילה אימתה באזור ומשוטטת בחופשיות. בבדיקה שערכנו התבשרנו כי אין מדובר באותו המקרה, כלומר, אין מן הנמנע שהמקרה הנ"ל ומקרים דומים נוספים מתרחשים באין מפריע. נתקלתם במקרה דומה? דווחו לרשויות וקבלו טיפול בהתאם.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה