"גורמים לנו להיות אסירים": תושבי שכונת נווה נוי ממשיכים לסבול



יתושים, עקיצות וריח בלתי נסבל. התושבים בשכונת נווה נוי ממשיכים להתלונן על המצב שנגרם כתוצאה מזיהום בנחל באר שבע. האם השינוי נראה באופק?

כבר זמן רב שתושבי שכונת נווה נוי מתלוננים על נחל באר שבע שנמצא ליד השכונה ובעיית היתושים והריח הרע שנגרמים כתוצאה מהזיהום בו. דיווחנו על כך בעבר לפני מספר חודשים, אך התושבים טוענים ששום דבר לא השתנה. "אני גרה כבר עשר שנים בשכונה וזה ככה מאז ומתמיד, מאז שהגעתי. ככל שעוברות השנים זה רק מחמיר. לרסס נגד היתושים זה כמו כוסות רוח למת, זה לא יעזור. הפתרון היחיד הוא לנקות את הנחל ולהקים שם צנרת לביוב שמזהם אותו, לטפל בזה אחת ולתמיד", אומרת מירב אלוש, תושבת השכונה.

זה מה שענו לנו מהעירייה בפעם הקודמת ששאלנו אותם

וזה מה שאמרו מהמשרד לאיכות הסביבה

לא רק יתושים: למה ברחובות נווה נוי עדיין אין תאורת רחוב ומדרכות?

"הנחל מזוהם כל הזמן, תמיד יש זרימה של הביוב והריח שעולה משם הוא נוראי. אנחנו גרים ממש קרוב לנחל ויש גלים של ריח שנכנסים עד הבית... אתה לא יכול לשבת בסלון עם חלון פתוח, אי אפשר לשבת בחצר. אם אני וחברות יוצאות לעשות ריצה על הטיילת בשכונה, זה להקיא, אי אפשר לעבור שם", מספרת מירב. בגלל הזיהום בנחל, לטענתה, ישנם עוד מזיקים שמסתובבים באוויר חוץ מהיתושים וזה גורם לעקיצות ולזיהומים. "מכל דבר גם את נעקצת... הכל נגוע ומזוהם וגורם לזיהומים ברמה שלאף אחד לא אכפת. הילדים מגיעים למצבים של זיהומים וצריכים טיפולים תרופתיים, זה מסוכן", מוסיפה מירב.

"לא כיף לחיות בשכונה"

התושבים טוענים שהם כבר התלוננו בעבר על כך לעירייה והם מנסים להיאבק במצב כבר במשך שנים. על פי התכתבויות של התושבים עם גורמי העירייה נראה כי הם מודעים לבעיה אך עד כה לא נראה שמשהו בדרך לפתרון. "העירייה אומרים שיטפלו, שיעשו ריסוס או ישלחו נציג שיבוא... אבל זה לא עוזר, זה לא הפתרון. אם העירייה הייתה רוצה לעשות איזו מדשאה או פארק באזור של הנחל, היא הייתה דואגת לזה ופתאום משיגה את הכסף ועושה הכל. משקיעים בפארקים מסביב לעיר ובכניסה לעיר במקום לדאוג לליבה ולתושבים שגרים כאן, במקום לדאוג לאיכות החיים של התושבים", טוענת מירב.

תמונה עדכנית של היתושים שלא שרדו את הלילה

תושבי השכונה מוחים על כך שהם משלמים ארנונה גבוהה כדי לחיות בשכונה היוקרתית נווה נוי, אך לא מקבלים תמורה על כך ונאלצים לחיות כ"אסירים" בביתם. מירב מוסיפה: "למה אנחנו צריכים להשלים עם זה? זה משבש את שגרת החיים שלנו. אם הולכים לפארקים השכונתיים ישר כל הגוף מגרד, או שהילדים מקבלים עקיצה שמתנפחת... זה יתושים שבאים מאזור מאוד מזוהם וזה משפיע, מה שהם נוגעים בו בנחל זה מה שהם מעבירים לגוף שלנו. אי אפשר לשבת בכיף בחצרות וליהנות מהאוויר... זו לא דרך שכיף לחיות בה בשכונה, זה מתיש".

"תעשו אחת ולתמיד ניקוז כמו שצריך ותטפלו בזיהום בנחל. זה מרגיש כמו התנערות של העירייה. שאחת ולתמיד יטפלו בבעיה. אנשים ממש סובלים", מסכמת מירב. בינתיים, התושבים ממשיכים לסבול ולהרגיש שהם לא יכולים ליהנות ממה שיש לשכונה להציע.

שגרת חייהם של תושבי נווה נוי

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה:

"אגף איכות הסביבה מבצע טיפול שוטף ומתמשך בתוואי נחל באר- שבע בהתאם להנחיות, בקרה ופיקוח של המשרד להגנת הסביבה. בין היתר מתבצעות כל העת פעולות הדברה וחישוף צמחייה בתוואי הנחל וכן ריסוס בצמחייה הקרובה לבתי תושבים במרחב הציבורי. העירייה פעלה ותמשיך לפעול ככל שיידרש לטיפול במטרדי יתושים.

יודגש שכל פניה בנושא למוקד העירוני נבדקת ומטופלת בידי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים. לצד זאת אנו קוראים לתושבים בבקשה לבדוק ולטפל במקורות מים עומדים בשטחים הפרטיים המהווים בית גידול ליתושים. שיתוף פעולה של הציבור הכרחי לטיפול בנושא".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה