דיירי רחוב רגר זועמים: ''מרגיש שיש פה מזימה לתת לנו קנסות ודוחות חניה''

$(function(){setImageBanner('c0968c29-5f2c-49e0-92a5-6b45788cac47','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

עבודות העירייה ברחוב רגר הובילו לאחרונה למכת דוחות בקרב התושבים, שמוצאים עצמם מתוסכלים על מול האטימות וחוסר ההגינות של מחלקת הפיקוח. שלטים מוסתרים וחנייה לא מוסדרת מובילה את הסטודנטים לשלם דוחות חנייה רבים - "הכי קל לשים תמרור ולתת דוחות במקום לטפל בבעיה האמיתית מהשורש''

קרדיט - צילום פרטיבעיית החניות בבאר שבע היא אחת התופעות המתסכלות שתוקפת את העיר. חוסר אכיפה, לצד אכיפה לא עניינית לעיתים - מובילה רבים מתושבי באר שבע להציף את לשכת ראש העיר במכתבים בבקשה לבטל דוחות חנייה כאלה ואחרים. כפי שלמדנו ממקרי עבר, עליהם כתבנו כאן בבאר שבע נט (בעיות חנייה באלפרדו רוסי, בברנפלד וברחוב ברינגלבלום), נראה כי חוסר הכוח של התושבים אל מול מקבלי ההחלטות גורם לא אחת לרבים מהם לתסכול עצום. 

המקרה שלנו נוגע היום לאחד הרחובות המדוברים בעיר, לטוב ולרע - רחוב רגר. שיפוץ הרחוב הארוך, שאורך כבר קרוב לשנתיים - מוביל רבים מדיירי האזור להחנות הרחק מבתיהם, מאחר שמספר חניות באזור התבטלו. ע', תושבת באר שבע מזה חמש שנים וסטודנטית בבן גוריון, לא שיערה כשהחנתה את רכבה בחנייה בצבע אפור שהיא תקבל דו"ח בעלות של 250 שקלים. ע', מספרת לבאר שבע נט כי כשחזרה לרכבה גילתה לתדהמתה כי עוד מספר רכבים בשורה קיבלו דוחות חנייה בתוך מספר שעות בלבד - ''אני גרה פה ברחוב כבר קרוב לחמש שנים ובגלל העבודות בכביש לאחרונה נוצרה בעיית חנייה חמורה. לפני כחודש, ריצפו סופסוף את המדרכה באזור החנות "Lee office'' ופתחו את המקום למעבר, השאירו את המדרכה צבועה באפור ולכן חשבתי שניתן לחנות שם כמו שהיה ניתן עד היה עכשיו''.

לאחר בירור מהיר בשטח גילתה ע' להפתעתה, כי תמרור שהוצב הרחק ממיקום החנייה מורה על איסור חנייה במקום. לטענתה, לו ידעה שאסור להחנות שם, ולו ראתה את התמרור לעולם לא הייתה מסתכנת בקבלת קנס מיותר - "למרבה הפתעתי, גיליתי שיש תמרור לא הרחק משם. הבעיה היא שהוא חצי מוסתר וכלל לא גלוי לעין. מסתבר שלא רק אני לא הבנתי במה מדובר, שכן מספר רכבים שחנו מאחוריי (כפי שניתן לראות בתיעוד למטה) קיבלו גם הם דוחות חנייה. הדבר היותר מרתיח, הוא שלאחר כשבועיים התמרור הוסר לגמרי. ואני תוהה מדוע לא הסכימו לבטל את הדו"ח שלנו? בעירייה לא ידעו שהתמרור יוסר לבסוף? זה ממש מרגיש שיש פה מזימה לחלק קנסות ודוחות חניה''. 

התמרור המוסתר ברחוב רגר. קרדיט - צילום פרטי

רכבים נוספים שקיבלו דוחות ברחוב. קרדיט - צילום פרטי

לאחר שקיבלה את הדו"ח, ניסתה ע' להילחם בחוסר הצדק ואף שלחה מכתב ללשכתו של ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' - "כתבתי שאני מבינה שחניתי במקום שאסור, אבל שאני חושבת שיש סיבות מקלות. אני מחנה שם מספר שנים וכנראה הייתה פה אי הבנה אם כל כך הרבה מכוניות חנו שם. חבל שלא סימנו את זה בצורה קצת יותר הגיונית". 

מבירור של מערכת באר שבע נט עם תושבי המקום, עולה כי לתושבי האזור לא נמסרה שום הודעה בקרב שינויים בחוקי החנייה במקום. עם זאת, להבנתנו ישנו תפקיד ספציפי בעיריית באר שבע אשר מיועד בדיוק למקרים כאלו - בהם האזרח הקטן נקבר תחת הררי הבירוקרטיה. ע' מספרת, כי "לא ברור מדוע לא הודיעו לנו שאסור להחנות שם. לא דיברנו איתנו בכלל, רק עם דיירים שהחנייה נמצאת אל מול הבניין שלהם. והרי זה די אבסורדי, שכן זאת לא חנייה של הבניין, אלא של הרחוב. מרגיש שלא התאמצו מספיק בשביל לעזור לתושב הפשוט והרי זה לא שמדובר פה באוכלוסייה אמידה. זה מאד מתסכל, במיוחד לנוכח העובדה שאנשים בעיר הזאת חונים איך שבא להם. אנחנו כל כך מרוצים מהעיר הזאת, אנחנו חיים פה כבר כמה שנים - ואז קורה דבר כזה מאמלל, שגורם לך לחשוב - מדוע מתנכלים באופן כזה לאזרחים הקטנים שרק מנסים לחיות פה?".

"אנשים מחנים פה איך שבא להם". קרדיט - צילום פרטי

מעיריית באר שבע טרם התקבלה תגובה, והיא תובא הנה ברגע שתתקבל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5eccb22d-c786-4a2d-8c95-4a4983e1c951','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה