''עושים פה קופה על חשבון המבוגרים והחלשים"

$(function(){setImageBanner('4920d040-83a7-4b2d-8a69-709b512a1f2f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

לאחרונה סיימה עיריית באר שבע את עבודות שיפוץ החנייה ברחוב רינגלבלום בשכונה ד' צפון. עם זאת, החליטה עיריית באר שבע באופן תמוהה לצבוע את המדרכות בכחול לבן, וגרמה לזעם רב בקרב התושבים המבוגרים ברחוב - ''מעשירים את הקופה העירונית על חשבון תושבים מסכנים''

קרדיט - מאיר בן דוד

לפני כשבועיים, סיימה עיריית באר שבע את עבודותיה ברחוב רינגלבלום בשכונה ד'. הרחוב, אשר הפך בשנים האחרונות למוקד משיכה עבור צעירים רבים בעיר, עבר במהלך העבודות שיפוץ חשוב במסגרתו נבנתה שורת חניות משופרת ואף הותקנו דרכי גישה נוחים אל הבלוקים הקרובים. 

עם זאת, ולמרות הכוונה הטובה - לשפר את איכות החיים ולטפח את המרחב הציבורי, החליטה עיריית באר שבע בצעד תמוה לצבוע את החניות החדשות בצבעי כחול-לבן. החלטה זאת, עוררה את זעמם של תושבי המקום. חשוב להזכיר, כי למרות העובדה שבשנים האחרונות יותר ויותר צעירים עברו להתגורר באזור הרחוב, חלק גדול מהאוכלוסייה המקומית שעדיין מתגוררת במקום - מורכבת ברובה מאנשים מבוגרים וקשי יום. בדיוק בשל כך, אי אפשר שלא לתהות מדוע החליטה העירייה דווקא באזור מוחלש כמו שכונה ד', לצבוע את החנייה ולגבות עליה כסף. 

מאיר בן דוד, מתושביה הוותיקים של השכונה ופעיל חברתי מוכר באזור, סיפר לבאר שבע נט על הכעס מצידו ומצד שכניו באזור - ''זאת החלטה פשוט מצערת. מצד השני על הכביש, הרי יש את החנויות ושם יש גם כחול לבן. אז באו, עשו גם פה ומי שאוכל אותה זה אנחנו וההורים שלנו. כל המבוגרים שחיים פה, שהילדים שלהם מגיעים לבקר אותם באמצע השבוע ועכשיו צריכים לשלם על החנייה. ועכשיו הם לא יבואו בגלל זה. ומי יצא נשכר מזה? רק עיריית באר שבע''.

עוד מוסיף בן דוד - "אני לא מבין למה עשו את זה. גם ככה לרוב המבוגרים פה אין תו שנתי, או שאפילו אין להם רכב. אז מתכננים להעשיר את הקופה הציבורית על חשבון החלשים? אנחנו כל כך כועסים פה. כולם פה אנשים מסכנים, מה הם כבר מבינים? למה לעשות את זה לתושבים. והיחידים שיצאו נשכרים מזה אלו רק העירייה. והתושבים בבלוקים הסמוכים גם, הם אנשים שרצו להישאר בשכונה כי אין להם לאן ללכת. ועכשיו אנשים יחשבו פעמיים אם לבוא או לא. אף אחד לא שאל אותנו ולא דיבר איתנו." 

כאמור, בעיות החנייה באזור השכונות החלשות הוא דבר ידוע ומוכר. גם אנחנו כאן בבאר שבע נט כתבנו על כך לא אחת, כאשר הבאנו את סיפוריהם של תושבי הרחובות אלפרד רוסי וברנפלד. שם, נאלצו התושבים לעיתים להחנות על המדרכה מפאת חוסר מקומות חנייה מוסדרים ובחלק מהמקרים קיבלו דו"חות שנויים במחלוקת. 

תיעוד מצוקת החנייה בלילות: עדי אמר

תוכן גולשים סעיף 27 א

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה לטענות אשר הועלו בכתבה: ''בימים אלה נערכת העירייה להפעלת הסדרי חנייה חדשים בתשלום (כחול-לבן) ברחוב רינגלבלום זאת לבקשת דיירים במקום במטרה לאפשר מקומות חנייה פנויים וזמינים לרווחת הדיירים ובאי המקום וכן במטרה לעודד את הפעילות העסקית באזור. דיירים זכאים יקבלו בימים הקרובים הודעות בדבר זכאותם לתו דייר המקנה להם חניה ללא תשלום (למען הסר ספק בשלב זה ועד הסדרת הנושא והצבת תמרורים, החניה בכחול – לבן במגרש החניה שהוסדר הינה ללא תשלום). כזכור, במסגרת פרויקט חידוש ופיתוח מרחבים ציבוריים ברחבי העיר עיריית באר שבע בשיתוף חברת 'יעדים' ותאגיד מי שבע ביצעה עבודות לפיתוח והסדרת עשרות מקומות חניה חדשים ברחוב רינגלבלום לרווחת התושבים ובעלי העסקים''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('150649ef-de3d-4a27-829f-d026086ee79f','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה