לאחר שנחתם ההסכם הקואליציוני: חלוקת התיקים והתפקידים המלאה בעיריית ב"ש

$(function(){setImageBanner('3bb32c14-ab56-42d4-9a31-f4470d353604','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

לאחר שפורסם אמש כי "עלה בידו" (של ראש העיר) והצליח תוך שיתוף פעולה עם חברי הסיעות השונות בעיריית ב"ש להרכיב קואליציה, כעת נחשפת חלוקת התיקים והתפקידים

קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'לאחר שפורסם ב"באר שבע נט", כי נחתם הסכם קואליציוני בין כלל הסיעות השונות, כעת נחשפת גם חלוקת התיקים והתפקידים. אז כמה סגני ראש עיר יהיו במועצה הקרובה? ואיך מתחלקים התיקים והתפקידים בין חברי הסיעות השונים? לאחר מו"מ אינטנסיבי בניסיון להרכיב קואליציה בעיריית ב"ש, שנמשך כמעט שלושה שבועות וכלל פגישות רבות בין רוביק דנילוביץ' למועמדי הסיעות השונים, אמש פורסם כי עלה בידו של ראש העיר להרכיב קואליציה. הפעם, באופן מפתיע, תהיה מורכבת הקואליציה מכלל סיעות המועצה.

מחר (ד') תיערך בבניין העירייה ישיבת הפתיחה של המועצה הנכנסת בה יושבעו חבריה השונים. אט אט, מתבררת גם התמונה של חלוקת התיקים והתפקידים בין הסיעות השונות. על פי ההסכם הקואליציוני, לראש העירייה יהיו ארבעה סגנים בשכר: הראשונה הינה ד"ר חפצי זוהר, מספר שתיים ברשימתו של רוביק תמשיך להיות סגנית וממלאת מקום ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך. הסגן השני הינו שלומי נומה, עד לאחרונה מנכ"ל כיוונים, שבראיון לפני הבחירות הצהיר בגלוי כי עזב את תפקידו הקודם אך ורק בשביל תפקיד בכיר בעירייה.

אז נומה, מספר שלוש ברשימתו של רוביק, ביקש וקיבל והוא ימונה לסגן ראש העירייה ויקבל נוסף על כך את תיק ההנדסה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה. מדובר באחד התפקידים המשמעותיים בעירייה, ובמיוחד בבאר שבע. הוא יחליף בתפקידו את טל אל על, שלפני פרישתו מהפוליטיקה הספיק להעביר את תכנית המתאר של עיריית באר שבע.

לצד זוהר ונומה, יכהנו גם שני סגנים מהרשימות הדתיות, אחד מהם מכיר את המערכת היטב. שמעון טובול, העומד בראש סיעת ''גשר'' אשר קיבלה 3 מנדטים בבחירות, הגיע אל המשא ומתן עם רוביק עם דרישות ספציפיות במיוחד והוא ישוב לתפקידו כמחזיק תיק איכות הסביבה. מדובר באחד הנושאים הבוערים בעיר, שכן לא אחת אנחנו כאן בבאר שבע כתבנו על טיפול העירייה במרחב העירוני, אשר לא אחת עומד תחת ביקורת חריפה.

לפני בחירתו, קיימו עם טובול ראיון בחירות ובו טען: ''תיק איכות הסביבה הוא תיק בעל חשיבות גדולה. האחריות לדאוג לסביבת איכות נקייה הוא חשוב בעיני מעבר לזכות ולחובה לשמור על אדמת הקודש נקייה. צריך גם לדאוג לבעלי החיים כמו שהתורה מצווה אותנו בשמירה על צער בעלי חיים''. טובול למעשה יכהן כסגנו הרביעי של רוביק, לצד הרב אושרי אבכיזר, העומד בראש רשימת ש"ס. עוד תפקידים חשובים אותם קיבלו טובול וסיעתו הינם: סגן מחזיק תיק איכות הסביבה, מ"מ וועדת תכנון ובניה וייתכן כי גם את יו"ר ועדת תרבות.

כאמור, סגן ראש העירייה השלישי יהיה אושרי אביכזר מסיעת ש"ס, שנוסף על כך יקבל את תיק הרווחה, תיק בו החזיקה סיעת ש"ס גם במועצה הקודמת, כאשר אז היה זה גדי מזוז שקיבל אותו. אביכזר הינו דמות מסקרנת במיוחד, שכן זוהי הקדנציה הראשונה שלו בתור חבר מועצה. לפניו אתגר לא פשוט, שכן בבאר שבע ישנם כ-11,000 נתמכי רווחה, ובעקבות עליית הריבית וההתייקרות במשק, מספר זה עולה ועולה מידי שנה.

מועצת העיר באר שבע. קרדיט - באר שבע נט

מחברת ''יעדים'' ועד תיק הקליטה: הפתעות הבחירות והתפקידים הנחשקים שקיבלו שאר ראשי הרשימות

מעבר לסגני העירייה בשכר, ישנם עוד לא מעט תפקידים חשובים בעירייה, אותם יאיישו שאר ראשי הרשימות שכאמור יהיו חלק מהקואליציה של רוביק.  סיעת 'חוזה חדש לבאר-שבעים', הרשימה הליברלית בראשות עידו אטיאס וטימור מיכאלי, אשר היוותה את הפתעת הבחירות וזכתה לשני מנדטים והצהירה במהלך קמפיין הבחירות שלה כי אחת ממטרותיה המרכזיות היא לסייע לעסקים הקטנים בעיר, תקבל את תיק רישוי עסקים ואת תפקיד יו"ר הנהלת חברת 'יעדים' - חברה עירונית לפיתוח עסקים.

במהלך הקמפיין התייחסו בסיעה לחשיבות נושא העסקים הקטנים לעיר ב"ש: "עסקים מקומיים הם מהנכסים החשובים ביותר של כל עיר והעירייה חייבת לפעול בהתאמה - לתמוך בעסקים, לסייע ולהקל כמה שניתן, לא להעמיס בבירוקרטיה ולאפשר לעסקים להתקיים בכבוד. ידוע שכדי לפתח, לשקם ולמשוך אנשים צריך לבסס בה עסקים קטנים, מקומיים".

ג'ולי קייט, האישה היחידה שעומדת בראשות סיעה (''באר שבע ביתנו"), אשר זכתה לשני מושבים במועצה הנכנסת וכיוונה עד לסגנות, תשמש כיו"ר הנהלת החברה הכלכלית ומחזיקת תיק הקליטה, כאשר אנדרי קליימן, סגנה, ישמש כיו"ר ועדת איכות הסביבה וגם חברים בוועדות. אחת המטרות הגדולות של קייט להצהרתה הוא הנגשת מוקד 106 לאוכלוסיות שונות, כמו יוצאי חבר העמים. קייט בעצמה טוענת, כי נושא נוסף וחשוב עליו התעקשה הינו חיזוק השכונות הישנות, הן מבחינות פיתוח והן מבחינת ניקיון.

אמנון כהן, העומד בראש רשימת הליכוד, שקיבלה מנדט אחד – קיבל את תיק התחבורה והתנועה וקשרי ממשל. כאמור, כהן ינהל את מערכת הקשרים הבין אישיים עם שרי הממשלה עצמם, באופן כזה שאמור לנתב את הכספים אל העירייה לצורך פרויקטים שונים. כמו כן, יישב כהן בוועדת  בכספים ובוועדה המקומית לתכנון ובנייה.  צח ברק, העומד בראש סיעת ''קהילה'' וקיבל גם הוא מנדט אחד, יכהן כראש הנהלת וועדת ''כיוונים''. ברק כאמור, הודיע במפגין כי הוא מכוון לסגנות, אך ספג אכזבה קשה כאשר לא הצליח לשבור את מחסום המנדט הבודד. הפעיל החברתי יאיר שושן, מרשימתו של רוביק, יהיה מחזיק תיק האחזקה ויחליף את שמעון בוקר, שכאמור לא קיבל מנדט אחד.

רשימת וועדות הכספים, המכרזים, ההנחות וחבריה:

קרדיט - עיריית באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e28bf9d2-37dc-4f14-9ac9-4f9c863032bf','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה