סגנו של רוביק חזר ישירות מהמלחמה ומתכונן לבחירות: ''מצפה להגדיל את הכוח במועצה''

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ea96d70f-93ba-4767-a9f2-0e1ffa29d41f','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('ea96d70f-93ba-4767-a9f2-0e1ffa29d41f','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('ea96d70f-93ba-4767-a9f2-0e1ffa29d41f','/dyncontent/2024/5/6/5a911776-e691-4112-b485-28aa508cfd19.jpg',17855,'טכנולוגית 0523 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

שמעון טובול, מחזיק תיק איכות הסביבה, אחד מסגניו של רוביק דנילוביץ' בחמשת השנים האחרונות וראש רשימת ''גשר'' - חזר לאחרונה לאחר ימים רבים בשטחי יהודה ושומרון שם שירת במילואים בתור חייל קרבי וכעת מתכונן למערכת בחירות שונה מהרגיל: ''העיר הזאת כמו כל ערי הדרום זקוקה לשיקום רציני אחרי ובתוך מלחמה שכזאת''

שמעון טובול. קרדיט - צילום פרטי

בימים אלו, לאחר שהוריד את מדי הצבא וחזר ללבוש את החליפות המוצחצות שלו - מתכונן שמעון טובול למסכת בחירות נוספת, אשר תתקיים בעוד שבוע בדיוק (27.2, יום ג'). עבור טובול, מדובר במעבר חד, אולי חד מידי אפילו, שכן רק לפני זמן לא רב הוא העביר את יומו במעצרים ושמירה על אזרחי ישראל כשהוצב יחד עם היחידה שלו בשטחי איו"ש.

טובול, סגן ראש עיריית באר שבע, מחזיק תיק ''איכות הסביבה'' הכה פופולארי וראש רשימת ''גשר'' לבחירות הקרוובת - נאלץ לעשות סוויץ' רציני בהלך הרוח היום יומי שלו, שכן חזר משדה הקרב ישירות אל מערכת בחירות די מנומנמת ואולי הכי שונה (מכורח הנסיבות) שאי פעם הייתה במדינת ישראל. 

בראש מיוחד לבאר שבע נט הוא מספר על הימים בשטח, בהם קיבל לא מעט פניות מתושבי העיר שחיזקו ובירכו אותו, על החזרה הביתה וההתמודדות עם תקופה כה טעונה חברתית ופוליטית. שאלתי אותו ראשית כיצב עברה עליו התקופה האחרונה והאם לא חשש שיחזור לבאר שבע שונה ממה שהכיר: ''אכן יצאתי למילואים בשבת קודש שמחת תורה לתקופה ממושכת ולא רגילה. יצאתי למלחמה עם מראות זוועה של חלקי גופות של ילדים, ריח של דם וריח המוות. שלא כמו בפעמים קודמות, הפעם יצאתי למילואים כשתחושה קשה וכואבת מלווה את כל עם ישראל. עוצמת הכאב על המשפחות שימות שאבדנו, על חטופים שטרם החזרנו, על פצועים בגוף ובנפש שמתמודדים עם כאב אובדן והצלקות הקשות שהותירה בנו אותה שבת שמחת תורה, כמו שאני קורא לה''. 

''אני חושב שכל עם ישראל ויתכן אף כל העולם כולו חווה איזה זעזוע עמוק מהמראות הקשים מהטבח הנורא שטבחו בנו בני העוולה. אומנם באר שבע היתה מטרה אבל קצת שונה בסבב הזה. כיהודים אחים הצער והכאב מלווה את כולנו. גם במהלך ימי שרותי במילואים קיבלתי פניות רבות ממשפחות שזקוקות לסיוע. ברור היה שהעיר הזאת כמו כל ערי הדרום זקוקה לשיקום רציני אחרי ובתוך מלחמה שכזאת, אם זה משפחות חיילים שהצטרפו לשכול, או משפחות חטופים שעדין מצפים ליקרים להם. יש גם כמובן פצועים שמקבלים טיפול בבתי החולים, ילדים קטנים ומבוגרים כאחד שחוו טראומות קשות של אזעקות וסביבה של פחד וחרדות, משפחות של מפונים שפונו מבתיהם, עסקים שקורסים וכד'. אז כן,  היה לי ברור שמצפה לנו עבודה ממושכת על מנת להחזיר את תחושת הביטחון בעיר''.

איפה עמדו הבחירות והמערכת הפוליטית לעינייך באותה תקופה?

''אם להגיד את האמת, הבחירות נכפו עלינו מחוסר ברירה. לדעתי היה צורך לעגן חוק שייתן לרשויות המקומיות את כל הסמכויות עד לסיום המלחמה . ישנם חיילי מילואים רבים שנאלצים לבחור בין קדנציה לבין חבריהם הלוחמים בקרב. פניתי גם לראש הממשלה בסרטון מתוך הלחימה, בבקשה לדחות את הבחירות וכי לא יכניס אותי לדילמה מוסרית קשה בבחירה בין חברי הלוחמים והצוות שלי לבין תושבי העיר האהובה שלי באר שבע''

טובול במהלך שירות המילואים. קרדיט - צילום פרטיקיבלת חיזוקים מצד תושבים, אתה חושב שזה השפיע על הבוחרים בצורה כלשהי?

''בימים אלו ציבור התושבים עייף ותשוש ממערכות בחירות כושלות בשנים הקודמות, וכואב מימי מלחמה ארוכים. הציבור עסוק במלחמה, בחטופים, בחיילים שלוחמים ונהרגים יום יום במבצעים השונים. בחירות הן הדבר שהכי פחות מעניין ועומד על הפרק מבחינתם. אני רואה קושי עצום להוציא את התושבים לצאת ולבחור. העבודה שלנו לשכנע את הציבור היא קשה מאד, אבל אני מאמין כי בסופו של דבר ציבור הבוחרים שלי הוא חזק, למרות הקושי ובבחירות הקרובות כולם יצאו להצביע ולהשפיע כי עם ישראל חזק''.

מה הציפייה שלך? להגדיל את מספר המנדטים או שאתה מסתפק ב-2?

''הציפיה שלי כמו של כל מתמודד, היא להגדיל את הכוח ואת כמות הנציגים. ככל שיש יותר נציגים ככה יש לנו יותר כוח להשפיע ולהוביל מהלכים גדולים וחזקים יותר. הובלנו מערכה מלאה בעשיה עם 2 נציגים, אז אני מאמין שהיא תהיה כפולה אם נכפיל את הכח. חשוב לומר, כי רשימת הנציגים שלי מורכבת מאנשים שמסרו את נפשם למען הציבור, בעלי נסיון רב בתפקידים ציבוריים חשובים מכלל האוכלוסייה הדתית חרדית ואפילו נציג חשוב מקהילת יוצאי אתיופיה בעיר, כך שחשוב לי מאד שיהיו נציגים רבים ככל שהציבור יאפשר ויתמוך בנו''.

טובול כאמור, החזיק בשנים האחרונות בתיק איכות הסביבה, תיק אשר הינו אחד הפופולאריים בכל רשות מקומית, שכן הוא מכיל בתוכו קשר יום יומי עם התושבים והקהילה. טובול, ביצועיסט רציני כפי שמעידים חברי מועצה עימם שוחחנו, הפך בשנים האחרונות לדמות מוכרת מאד בקרב תושבי העיר, אשר רבים מהם מחייגים אליו בשל הסיבות הפעוטות ביותר. 

הוא מבחינתו, בצעד פוליטי חכם מאד יש שיאמרו - לא מתכוון לוותר על התיק בכזאת קלות: ''תיק איכות הסביבה הוא תיק בעל חשיבות גדולה. האחריות לדאוג לסביבת איכות נקייה הוא חשוב בעיני מעבר לזכות ולחובה לשמור על אדמת הקודש נקייה. תריך גם לדאוג לבעלי החיים כמו שהתורה מצווה אותנו בשמירה על צער בעלי חיים''.

כובע נוסף אותו חובש טובול הוא של ראש וועדת הביטחון העירונית. בשנתיים האחרונות קיבל התפקיד חשיבות גדולה במיוחד, זאת לאור הקמתה של סיירת הביטחון, עליה התקבלה לא מעט ביקורת בתחילתה. מבחינת טובול, כמו בתיק איכות הסביבה, גם כאן אין שום כוונה מבחינתו לוותר על התפקיד. כשנשאל לגבי תכניות באופק בנושא הביטחון במרחב הציבורי הוא טוען: ''כלוחם ביחידה מובחרת, ביטחון העיר שלי עומד בראש מעיניי. כמובן שיש בורא לעולם ולא הכל בידיים שלנו, אבל כאיש ציבור חובת ההשתדלות חלה עלי ואני מקווה שתהיה לי את הזכות לעמוד שוב בראש וועדת הביטחון''.

''עם הכלים שרכשתי והנסיון הרב שצברתי ביחד עם ראש העיר, יזמנו את פרויקט משמר השכונה, קבוצת מתנדבים שיוצאת מידי ערב לסיור בשכונות, בפארקים באיזורים שמועדים לפורענות וזאת על מנת להגדיל את תחושת הבטחון בעיר. אני מעריך שבהמשך נרחיב את הפרויקט שנותן תחושת ביטחון ולפתח את כיתות הכוננות, שזהו לקח נוסף מה-7 לאוקטובר''.

קרדיט - סיירת הביטחון
מה לגבי נושאים חמים כמו מצעד הגאווה, שוויון זכויות בקרב תושבי העיר, תחבורה ציבורית בשבת ועסקים בשבת – מה עמדתך בנושא?

''כיו"ר סייעה שמכבדת ומגשרת בין האוכלוסיות השונות, אנו מכבדים את דעתו של כל אדם באשר הוא אך הדבר העיקרי והחשוב הוא שמירת השבת, השבת היא מקור הברכה היא השפע לכל ימות השבוע תחבורה ציבורית ועסקים בשבת הם קו אדום. כנ"ל לגבי מצעד הגאווה - כאדם אני מכבד כל אדם באשר הוא, לכל אדם יש את הבחירה לחיות את חייו. התורה נותנת לנו את הזכות הבחירה אך גם ממליצה לנו לבחור בטוב''.

מה החזון שלך לקדנציה הקרובה?

''החלום והחזון שלנו הוא לדאוג שכל מוסדות החינוך התורניים יהפכו ממבנים יבילים למבני קבע ראויים ומכובדים.
לצערי יש בבאר שבע ישיבות מצוינות לבעלי תשובה שלא אמורות להידחק בבתי כנסות ישנים, אי שם בשכונות ותיקות. הם אמורים לקבל מענה ופתרון הולם ומכובד עבור הצרכים שלהם. כמו כן ישנם תלמודי תורה לציבור החרדי ולציבור הדתי לאומי שנמצאים במבנים שאין הדעת סובלת מהם ובכל זאת לומדים שם ילדים בני תורה במסירות נפש עצומה. התפקיד שלנו זה לדעת להבין ולזכור תמיד כי הציבור הדתי חרדי הוא סלתה ושמנה של מדינת ישראל. אנחנו רואים במבני קבע מפוארים עבור בתי הכנסת ובתי המדרש כדבר בסיסי הכרחי ולא כטובה שדורשת תחנונים מרובים''.

''אנו דוגלים כי מוסדות החינוך הם הבסיס והקיום לעם ישראל ולארץ ישראל. ואנו רואים את הצורך הגדול בשינוי החשיבה והתפיסה הן של הציבור והן של מקבלי ההחלטות ולהבין כי הציבור הדתי חרדי חייב לקבל בזכות, לא בחסד ולא בטובות מבנים ראויים לבתי כנסיות, בתי מדרש ואף לבתי הספר תלמודי התורה, לישיבות, אולפנות ולסמינרים. כמו כל מוסד ציבורי ואף יותר. ואני שמח שאכן התפיסה מתחילה להשתנות ואף רואים תוצאות בשטח נמשיך לעבוד על כך בכל כוחנו גם מול הרשות וגם מול הממשלה''.

''רבי ומורי, הרב בנימין זאב בצרי זצ"ל הוריש לנו צוואה גדולה לבנות בית כנסת ענק שיכיל בתוכו את כל הפעילות של מוסדות בית יוסף שיעורי תורה תפילות אבות ובנים לילדים כולל אברכים ועוד. החזון שלי הוא להביא את הפרויקט הזה לסיום. רוב הבנין עומד על תילו''.

קרדיט - תוכן גולשים (ע''פ סעיף 27א')

הרב בנימין בצרי ז"ל. קרדיט - מוסדות בית יוסף

מה תרצה לשפר בחיי התושבים ומה לשמר?

''סימנו לעצמנו מטרה לתת דגש במציאת פתרון שיתן מענה הולם לציבור החרדי במצוקת הדיור בשכונה ו' החדשה ושכונה ה', גם בשיפוץ הקריה החרדית ומתן מענה לגנים ומתקני משחקים עבור הציבור הדתי חרדי. ב"ה התהליך מתקדם ואכן יש תוצאות בשטח פארקים חדשים גני ילדים ועוד. מה שנותר להמשיך לשפר ולשמר את הקיים
לשמר על תחושת הביטחון בעיר''.

יש לך הבטחת בחירות שאתה רץ איתה?

''כשהתחלתי את דרכי הציבורית קרא לי מורי ורבי הרב בצרי ז"ל שאמר לי 'מהיום אתה חייב לענות לכל שיחת טלפון וגם אם לא הצלחת לענות, תחזור למי שמתקשר כי הציבור צריך מענה. גם אם לא הצלחת לעזור, לא בושה להגיד לא אבל מענה אתה חייב לתת'. ואת אותם המילים אמר לי גם מורי ורבי, הרב יוסף חיים בצרי כשבקשתי לקבל את ברכתו בזמן שהתחלתי לכהן בתפקיד סגן ראש העיר. לקחתי את הדברים בצורה אישית וכך בעצם צמחה היוזמה של הלשכה לפניות הציבור''.

''כלוחם אני מאמין שלא משאירים חברים בשדה קרב. כילד שגדל בעיר והתפתח בעיר האהובה באר שבע וכאיש ציבור שמנהל את הלשכה לפניות הציבור, חשוב לי להילחם על כל פניה שמגיעה לפתחי ולתת מענה מהיר והולם לכל בעיה באשר היא בחיוך ובאהבה הדבר החשוב ביותר לציבור זה מענה מהיר לפניות ואוזן קשבת''.

שמעון טובול. קרדיט - צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a0339ef9-fe46-4023-9abf-61ab9517d5f5','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה