בזמן שבעיר יש מצוקת דיור ציבורי חמורה: מדוע בחר רוביק לשבח את חברת עמידר?

$(function(){setImageBanner('06a46e17-df80-4cbb-8deb-78299774e52c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

לאחר השבחים לחברת עמידר, באר שבע נט יצאה למסע בארכיון על מנת לנסות ולהיזכר בכל הפעמים בהם נאלצנו לעזור לתושבים בדיור הציבורי שנתקלו באטימות מוגזמת. כך זה נראה מהשטח

''חשיבות הדיור הציבור וההתחדשות העירונית: פתחתי הבוקר את הכנס השנתי של ההנהלה הבכירה ודירקטוריון חברת עמידר, שהתכנס לאישור תוכנית העבודה ותקציב 2024 של החברה, באולם מועצת העיר באר שבע. אני מבקש להודות ליו״ר החברה יאיר זילברשטיין ולמנכ״ל אלי בן מאיר, על שבחרו להגיע ולקיים את הכנס בבאר שבע, מתוך רצון אמיתי לחזק את באר שבע והדרום כולו בימים אלה, ומתוך ראיה חדשה, משותפת לנו ולעמידר למשימות ולאתגרים שלפנינו''. כך החליט לשבח ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' את חברת הדיור הציבורי ''עמידרר לאחר שבכיריה הגיעו לביקור בבירת הנגב.

ראש העיר, המשיך וסיפר כי ''בחודשיים האחרונים קיימנו מספר דיונים וסיורים יחד עם הנהלת החברה לקידום שני נושאי הליבה בשיתוף הפעולה ביננו: דיור ציבורי והתחדשות עירונית-קהילתית, שתגדיל את היצע הדיור הציבורי בסטנדרט גבוה ומכובד. אלה יוזמות ותהליכים שלוקחים זמן, ומצריכים תכנון ואישורים, אבל חשיבה אסטרטגית ותכנון ארוך טווח הם מפתח להצלחת התוכניות. אני מבקש לברך את החברה ואת עובדיה לשנת עשייה פוריה ומוצלחת למען זכאי הדיור הציבורי ולמדינת ישראל כולה''.

יש שיאמרו שעדיף מאוחר מאשר אף פעם, אך אנחנו כאן בבאר שבע נט, אתר החדשות הגדול בעיר, ליוונו במשך השנים אין ספור מקרים בהם תושבים אשר מתגוררים בדיור הציבורי, מצאו עצמם מיואשים וחסרי אונים אל מול העירייה עצמה וחברת עמידר בפרט. אמנם כל מקרה לגופו, אך ריבוי המקרים העלה שוב ושוב שאלות קשות, כמו - האם הדיור הציבורי תקוע למקבלי ההחלטות כמו עצם בגרון?

ניסינו לבחון את דבריו של רוביק אודות היצע הדיור הציבורי, ונזכרנו באופן מיידי בדו"ח המדאיג שפורסם לפני כמה חודשים, לפיו ולמרות שבבירת הנגב חיים כיום כמה מאות של תושבים מחוסרי דיור אשר ממתינים ללא הרף למציאת פיתרון עבורם - בבאר שבע ישנן כיום לא פחות מ-246 דירות שפשוט עומדות ריקות. בחישוב מהיר וגס, מדובר בכ-915 תושבים ותושבות, משפחות שלמות שפשוט נותרו ללא פיתרון. 

''רצון אמיתי לחזק את באר שבע'' כתב רוביק. אנחנו בבאר שבע נט ניסינו להיזכר במספר כתבות שהכנו בעבר, אשר קשורים לדיירים של עמידר ונזכרנו עד כמה עמוק המשבר. צלילה קצרה לארכיון הצליחה לנפק מספר סיפורים שפשוט הותירו אותנו פעורי פה. הנה כמה מהם:

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה