''כרגע אין מי שדואג לצרכים שלנו'': האם בקרוב יהיה חבר מועצה ערבי ראשון בעיריית באר שבע?



עורך הדין שחדה אבן ברי, תושב באר שבע מזה עשרות שנים - מספר בראיון לבאר שבע נט כי הוא מנסה בימים אלו לאגד רשימה שתרוץ בבחירות הקרובות למועצת העיר, ולא חוסך ביקורת מרוביק: ''רוביק מצייר את עצמו בתור ליברל, אבל בשטח לא רואים פעולות שמעידות על כך"

עו"ד שחדה אבן ברי. קרדיט - צילום פרטי

האם בבחירות הקרובות לעיריית באר שבע אנחנו נהיה עדים להיסטוריה? בימים אלו מתקימיים מגעים בין מספר בכירים מהקהילה הערבית בעיר, אשר בוחנים את האפשרות להקים מפלגה מעורבת (ערבים ויהודים) שתתמודד במרוץ למועצה.

אחד מאותם פעילים, שעובדים כעת רבות מאחורי הקלעים הוא עורך הדין שחדה אבן ברי, תושב באר שבע מזה כ-50 שנה. בראיון לבאר שבע נט, מספר אבן ברי על הצרכים של הקהילה המקומית בעיר: "בבאר שבע חיים כיום כעשרת אלפים ערביות וערביות, כאשר כ-2,500 מהם הינם בעלי זכות הצבעה. אנחנו כרגע מגששים ובודקים, ומבררים את התכנים הרצויים ומי מעוניים להצטרף אלינו".

אתה תעמוד בראש הרשימה?

''אני לא בטוח עדיין כיצד זה יהיה. אין לי בעיה של אגו, ולא מפריע לי להיות גם אחרון ברשימה. אז כעת אני לוקח את היוזמה, וזה חייב לקרות פשוט''.

למה?

''זאת אוכלוסייה מיוחדת שצריכה ייצוג ויש לה צרכים. אנחנו ברחוב מרגישים את האוכלוסייה הערבית - בחנויות, במוסדות ובמשרדים. אבל בעירייה יש כאילו הכחשה. נוכחות מוכחשת, בכל העירייה - אין פקידים ערבים ולו אחד. אולי רק עובדי נקיון. אין ייצוג ואין מענה בכלל בכל המובנים - תרבותי וחברתי. לקהילה האתיופית יש, לרוסית יש ומה איתנו? לא מגיע לאוכלוסייה הערבית שיהיה לה תיאטרון או אפילו דבר בסיסי כמו שירותי דת? זאת הכחשה שנבנתה במשך שנים וזה נורא ואיום מבחינתי".

כאמור בבאר שבע מתגוררים מספר רב של קהילות ערביות כאלה ואחרות - בין אם אלו בדואים, ערבים נוצרים וכמובן האוכלוסייה שהועברה על ידי משרד הביטחון מהשטחים אל שכונה ג'. מבחינת אבן ברי, לכל אלו צריך להיות ייצוג בעירייה: "יש אנשים שעובדים כאן, מורים וכד', שמצביעים בכפרים שלהם - אבל שגרת חייהם קורית פה, ובינתיים יש כל מיני אלתורים".

"האוכלוסייה הערבית בבאר שבע נפלה בין הכיסאות. יש מסביבנו מאות אלפי בדואים, וכשמדברים על האוכלוסייה הערבית בנגב, מי שגר בבאר שבע לא קופץ ראשון וזאת טעות. יש פה רופאים, עורכי דין, פרופסורים ואנשי עסקים מכובדים שגרים פה ומגיע להם שישמיעו את קולם. אנשי עסקים מיליונרים כמו עיסא חורי, שגרים פה ומספקים פרנסה למאות אנשים, אין להם ייצוג בעירייה".

אתם לא מפחדים לצאת בגלוי מול הממסד?

''אנחנו לא יוצאים מול אף אחד, רק מבקשים מה שמגיע לנו גם. אין לנו מה להפסיד כי כרגע אין לנו שום תקציב. אנחנו לא מקבלים שקל אחד מהעירייה. וטוב שהשאלה הזאת עולה - כי בבאר שבע היחסים בין הערבים ליהודים מצוינים מאד. למרות כל השיח המפלג שיש כרגע, חשוב לי שייזכרו שהיחסים פה טובים במיוחד''.

אבן ברי מדגיש, שאמנם הרעיון שמאחורי הקמת הרשימה נוגע לבעיות של הקהילה הערבית בעיר, אך מדגיש כי גם לו ולשותפיו, מפריעים אותם דברים כמו לשאר תושבי באר שבע: ''החניות פה נוראיות וגם נושא היטל השמירה הוא משהו שיש לתת עליו את הדעת. אנחנו גרים פה כמוכם, והדברים שמפריעים לשאר התושבים מפריעים גם לנו, בוודאי".

לסיום, אבן ברי לא חוסך ביקורת מראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': ''הבעיה של רוביק היא שהוא רוצה להיות נחמד עם כולם. הוא נמצא תחת מתקפה של אנשי ימין וכל מי שיושב לידו הוא יותר ימינה ממנו. אין מי שיגיד לו תפנה מעט שמאלה. הוא עושה דברים והוא רוצה להיות טוב עם כולם. אומרים לי שהוא אדם ליברל ואני רוצה להניח ככה, אבל כשהוא לא משמיע אף מילה לגבי הרפורמה המשפטית, נשמע לי שיש פה בריחה בשביל להשיג קולות. וכל ראש עיר שמעריך את עצמו חייב להגיד מה שהוא חושב''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה