האם בבחירות הבאות נראה ייצוג לקהילה הגאה במועצת עיריית באר שבע?



המירוץ לכיסאות חברי המועצה החלו החודש במלוא המרץ, ואיתו גם חרושת השמועות. ומה תגובת גורמים בקהילה?

הבית הגאה ברחוב סמילנסקי בבאר שבע. צילום: דוברות הבית הגאה

האם בקרוב נראה ייצוג חשוב לאחת הקהילות המשמעותיות בבאר שבע, בתוך מועצת העיר? לפי דיווחים שהחלו להעלות לאחרונה מתוך גורמים בקהילה הגאה בבאר שבע, נראה כי בבחירות הבאות, שצפויות להתקיים בסוף שנת 2023 - ירוץ אל מועצת העיר באר שבע מועמד או מועמדת מטעם הקהילה הגאה בעיר.

נכון להיום, ישנם אלפים מתושבי באר שבע שנחשבים לחלק מהקהילה הגאה, כשבאופן רשמי ישנם מאות פעילים שעובדים בעמותות השונות שנוגעות בנושאים הקשורים ללהט"ב. עם זאת, במשך השנים הייצוג של הקהילה נעשה בידי אחרים בכל הקשור לקבל ההחלטות בעירייה, ורק בשנים האחרונות החלו לקבל פעילים מתוך הקהילה תפקידים רשמיים בעיריית באר שבע. 

אי אפשר כמובן להתעלם מכך שעד 2016 לא היה מצעד גאווה בבאר שבע, שכן נרשמה התנגדות רבה מצד גורמים שונים בעירייה ואף בקהילה הדתית בעיר. עם זאת, במשך השנים הפכה באר שבע לאחת הערים היותר ליברליות בישראל, ובסקרים שונים שנערכו בחמשת השנים האחרונות ניצבת באר שבע במקום גבוה במיוחד. 

אז מי יהיו שליחי הציבור של הקהילה הגאה למועצת העיר? טרם ברור לגמרי, ומגורמים רשמיים בקהילה נמסר כי הנושא נמצא כרגע בשיחות ראשוניות ואין כרגע משהו קונקרטי על השולחן. עם זאת, אי אפשר להתכחש לעובדה שהמצביעים הפוטנציאליים מהווים כוח אלקטורלי אדיר, שיכול להשפיע ברצינות על מאזן הכוחות במועצת העיר, שנוטה כעת כמעט בחציו למפלגות הדתיות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה