לאחר הצהרתו של עידו אטיאס: האם הצד השמרני בעירייה צפוי לספוג מכה אנושה?



בעוד הכוח השמרני בעירייה תופס תאוצה בחודשים האחרונים, הכרזתו של אטיאס על ריצה למועצת העיר פותחת מחדש את המאבק על מאזן הכוחות. ואיפה יימצא את עצמו רוביק דנילוביץ'?

מועצת העיר באר שבע. קרדיט - באר שבע נט

אמש (ה'), הכריז אחד מראשי המחאה בבאר שבע, עידו אטיאס - על כוונתו לרוץ למועצת העיר. אטיאס, תושב ירושלים במקור, יהפוך למעשה לאחת הדמויות הבכירות במחנה הליברלי בעיר וכעת נתר לראות האם ישנם דמויות נוספות שצפויות להצטרף לרשימתו.

הכרזתו של אטיאס, שהצהיר כי הוא דוגל ''בשמירה על ערכי הדמוקרטיה'' - מהווה למעשה מיקרו קוסמוס למאבק העיקש שהחל בשנה האחרונה בפוליטיקה הארצית וזלג בחודשים האחרונים גם למועצות. בבאר שבע, שרוב תושביה הינם מצביעי ימין - יש כעת צפי כי בצד השמרני של המפה יעשו את הצעד הבא.

אין זה סוד שמי שפועל רבות מאחורי הקלעים הם חברי כנסת מהמפלגות ''עצמה יהודית'' וש''ס, שיהיו מאד מעוניינים לראות את נציגיהם צוברים כמות קולות גדולה משמעותית מאשר בבחירות הקודמות. אבל האם לצד השמרני יש אלטרנטיבה אמיתית במועצה? מלבד אטיאס, כעת קשה לספור על כף יד אחת את חברי המועצה שמשויכיים באופן מובהק לצד המרכז-שמאל של המפה.

מלבד חבר המועצה צח ברק, שעתידו הינו לוט בערפל - קשה לראות מי יכול להוות יריב ראוי לכוח השמרני שכולל חברי מועצה כמו סגני ראש העיר, גדי מזוז ושמעון טובול. בחודשים האחרונים נעשו מספר פניות לראשי הבית הגאה בעיר, ולפעילים חברתיים כאלה ואחרים להשמיע את קולם וליזום מהלך פוליטי משמעותי, אך נראה שלבינתיים בצד השמאלי מהססים לפעול, שמא יצטיירו כמי שמאיימים על ההגמוניה השלטת.

עידו אטיאס, ממובילי המחאה בבאר שבע

רוביק, יישאר על הגדר עוד הרבה זמן? קרדיט - עיריית באר שבע/ מידג'רני/ באר שבע נט

ומה עם ראש עיריית באר שבע? איפה הוא עומד ומה דעתו? רוביק כמו רוביק, שומר את הקלפים קרוב לחזה, ויש שיאמרו קרוב מידי. אנחנו במערכת האתר כתבנו בעבר על האופן בו ראש העיר מתנדנד על הגדר. באותה הכתבה, תהינו - כיצד יכול ראש העיר, אם בכלל, להמשיך ולשמור על עצמו מליפול מההליכה על הקו הדק בין ליברליות לשמרנות? גורמים בעיר טוענים, כי ''במידה ורוביק עצמו ייבחר לקחת צד, מדובר במכת מוות פוליטית מבחינתו''. הישענותו של ראש העיר, שצפוי להיבחר בחודש נובמבר בפעם הרביעית ברציפות, על קולות מן הימין, בזמן שהוא עצמו פועל לא אחת להשיג קולות גם מן השמאל - הופכת את המצב עבורו למסובך במיוחד. השאלה שעולה מכך, היא כמובן עד כמה הוא יהיה מוכן להקריב למען שמירה על הממלכתיות, והאם זה ייקרה אפילו במחיר של איבוד קולות?

כעת, עם הכרזתו של אטיאס על ריצה למועצה, מעניין יהיה לראות האם בסביבת ראש העיר יאותתו למועמד הצעיר כי בכוונתם לשתף איתו עימו פעולה באופן הדוק מהרגיל, או שאולי גם הוא - ייפול מתחת להרי הלחצים של הכוחות השמרניים בעירייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה