בחירות 2023: מי נשאר, מי מתנדנד ומי עוזב? מועצת העיר באר שבע - תמונת מצב



בעוד הבחירות המקומיות יתקיימו רק לקראת סוף שנת 2023, החלטנו בבאר שבע נט לפנות אל 26 חברי מועצת העיר באר שבע על מנת להבין מה הסטטוס העתידי שלהם. מהסגן של רוביק שעתיד לפרוש, דרך אלו שמתנדנדים ואלו שכבר הצהירו - "אנחנו נשארים"

חפצי, בוקר, מזוז, זיו אספיס, טובול, ברק וטל אל על. קרדיט - עיריית באר שבע/ אייל מנקיטה

הבחירות לרשות המקומית צפויות להתקיים לקראת סוף השנה הנוכחית. בעוד שבעמדת ראש העיר לא נראה לעת עתה כי צפוי לחול שינוי כלשהו, במועצת העיר של באר שבע צפויים להתרחש מספר שינויים, חלקם אף דרמטיים במיוחד. 

במועצת העיר באר שבע מכהנים כעת 27 חברי מועצה (כולל דנילוביץ'), אשר מחלוקים לסיעות באופן הבא:

  • "דרך חדשה" (ד) – בראשות רוביק דנילוביץ' – 16 מנדטים
  • "ש"ס" (שס) בראשות הרב עופר כרדי - 2 מנדטים
  • "גשר" (ג) – בראשות שמעון טובול- 2 מנדטים
  • "הליכוד" (מחל) – בראשות שמעון בוקר – 2 מנדטים
  • "הבית היהודי" (טב) בראשות הרב גדי מזוז – 2 מנדטים
  • "באר שבע ביתנו" (ל) – בראשות סלבה רוזנברג - מנדט אחד
  • "אור" (אר) –בראשות משה ינאי – מנדט אחד
  • "קהילה" (פה) בראשות צח ברק – מנדט אחד

נתחיל עם סגני ראש עיריית באר שבע: תחת רוביק דנילוביץ' פועלים כעת חמישה סגנים וסגנית, חלקם נחשבים לכאלו אשר מקרובים אליו במיוחד. ד"ר חפצי זוהר, מחזיקת תיק החינוך מ"מ ראש העיר, הודיעה כי תמשיך להתמודד על תפקידה גם בבחירות הבאות. זוהר, דוקטורט בביוכימיה מאוניברסיטת בן גוריון, רצה לצידו של רוביק כבר שנים רבות ונחשבת כאמור לאחת מבעלות התפקידים הקרובה ביותר אליו. 

עם זאת, בניגוד לזוהר, מי שכבר על פי הדיווחים החליט לא להמשיך לקדנציה נוספת הוא מחזיק תיק ההנדסה וסגן ראש העיר, טל אל על. למרות שהאחרון סירב לאשר את הדברים כעת, בסביבת אל על טוענים כי אחד האנשים המקורבים לרוביק כבר קיבל את ההחלטה לעזוב. כאמור, ניתן היה לראות בשנה האחרונה את התנגדותו העיקשת לתוכניתו הגראנדיוזית של רוביק להרחבתה הגיאוגראפית של באר שבע בכלל ובניית שכונת רקפות בפרט. אף שטרם ברור מי יחליפו בתפקיד, אין ספק שמדובר במהלך דרמטי במיוחד. אל על, אשר פועל כבר קרוב לעשרים שנה לצידו של רוביק, ונחשב לבין האישים הבודדים במעגל המקורב של ראש העיר - פעל רבות במהלך השנים האחרונות למען בניית תכנית המתאר של באר שבע.

ומה לגבי שלושת הסגנים האחרים? פנינו לשמעון טובול, מחזיק תיק שפ"ע, שמעון בוקר, נציג הליכוד בעירייה ולרב גדי מזוז, מחזיק תיק הרווחה ושאלנו האם בכוונתם להמשיך לקדנציה נוספת? כל השלושה אישרו בחיוב, וטענו פה אחד, כל אחד בתורו - "כי בבחירות הבאות נשאף להביא אפילו יותר מנדטים". 

נראה כי כל אחד מסגניו של רוביק מודעים לכוח האלקטורלי שבידיהם ולתנודות במפה הפוליטית. כעת נראה, יותר מאי פעם - כי בבחירות הקרובות צפויים אותם סגנים להשיג תמיכה רחבה יותר, ובכך גם יוכלו לדרוש אף יותר כשיגיעו לשולחן המשא ומתן עם ראש העיר.

טל אל על, רקפות ורוביק. קרדיט - דיאגו מיטלברג/ עיריית באר שבע

מחזיק תיק הרווחה בעירייה, גדי מזוז. קרדיט - תוכן גולשים (ע"פ סעיף 27א')

ומה לגבי שאר חברי הרשימה של רוביק דנילוביץ'? בשיחה שערכנו עם חברי המועצה, נראה שיש מעין אי ודאות לגבי עתידם, נכון לכתיבת שורות אלו. פנינה פחימה, מרדכי בן יהודה, יוסף בן עמי, גיל שטכמן, יוסי דדוש ומינה קלמן חדד טענו בפנינו כמעט באופן אחיד, כי "ימשיכו כל עוד רוביק ירצה אותם ברשימתו".

עם זאת, חברי מועצה שונים ברשימתו של רוביק טענו נכון לעכשיו כי הם 'מתנדנדים' וטרם החליטו על עתידם, בהם - לאה שובייב מנחימוב, רוסט קרפמן, אפרת זיו אספיס וגם שיר אלימלך, שטוענת בפני באר שבע נט ''כי לאחרונה סיימה את לימודי הרפואה שלה, וטרם יודעת באיזה בית חולים תוצב בארץ". חברי מועצה אחרים מרשימתו של רוביק, בהם אברהם וינברגר ואילנה גינזבורג ווקנין סירבו להגיב. חברת המועצה, שירלי נגר, לא ענתה לשיחותנו נכון לכתיבת שורות אלו.

בכל הקשור לראשי הרשימות העצמאיות וחבריהם לקואליציה, גם כאן יש אי וודאות גדולה. בעוד חברי המועצה - עופר כראדי, אליעזר חסידיאן, משה בן זקן ויוסי דלויה כבר טענו בפנינו כי הם מתכננים לרוץ שוב למועצה, יש כאלו אשר טרם החליטו לגבי עתידם - צח ברק, שעומד בראש רשימת "קהילה", סלבה רוזנברג, נציג מפלגת "ישראל ביתנו", וד"ר רות פרנקל (מרשימתו של שמעון בוקר) - טענו לעת עתה כי טרם בחרו האם לרוץ או לא בבחירות למועצת העיר הבאה.

ואחרון חביב - ראש האופוזיציה, משה ינאי. מי שבבחירות האחרונות התמודד ראש בראש אל מול רוביק דנילוביץ', החליט בבחירות הקרובות לרוץ שוב באופן עצמאי מטעם רשימת "אור". עם זאת, הפעם החליט ינאי לא להתמודד על תפקיד ראש העיר, ורק על מקום במועצה כראש האופוזיציה.

הודיע כי הוא נשאר, יוסי דלויה. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

סלי סבג

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה