מוביל, לא מובל: האם זאת הקדנציה האחרונה של רוביק לפני הקפיצה לפוליטיקה הארצית?



שנת הבחירות החלה ואיתה גם חרושת השמועות. בעוד כרגע אל מול רוביק נעמד מתמודד אחד בלבד, השאלה הגדולה באמת היא - האם זאת תהיה הקדנציה האחרונה של מי שישלים ככל הנראה 20 שנה בתפקיד ראש עיריית באר שבע?

רוביק דנילוביץ'. קרדיט - עיריית באר שבע

בחירות 2023 יתקיימו בסוף השנה הנוכחית, ואנחנו בבאר שבע נט נסקר עבורכם את כל ההתרחשויות, הדיווחים, השמועות והאירועים שיתקיימו במהלך השנה הקרובה (ויהיו הרבה כאלו). 

צריך לומר זאת מראש, ולהיות כנים - נראה כי גם את הבחירות הקרובות ייקח ראש עיריית באר שבע הנוכחי, רוביק דנילוביץ' בהליכה קלה. רוביק בן ה-51, אשר יסיים בסוף השנה הזאת את הקדנצייה השלישית שלו בראשות עיריית באר שבע, הוא ללא ספק אחד מראשי הערים הפופולאריים בישראל. כמי שנבחר בבחירות האחרונות ברוב של 92 אחוזים, דנילוביץ' עצמו יודע שהכיסא בלשכתו ימשיך להיות מאויש על ידו. 

לזכות דנילוביץ' נרשמו בשנים האחרונות זכויות רבות, כאשר בין היתר הוביל האחרון את הכנסת בסיסי צה"ל לבאר שבע, הבאתן של חברות הייטק רבות למקום ואף הקמת סיירת הביטחון של העיר. בעתיד, מתכנן ראש העיר להרחיב את הבנייה אל מחוץ לתחומי העיר, ואף להקים פארק מים לרווחת התושבים.

בניגוד לקמפיינים קודמים, נראה שהשנה (נכון לעכשיו), מערכת הבחירות הישירות לתפקיד ראש הראשות תתחלק בין שני מועמדים בלבד, דנילוביץ' כמובן ואחד - עדיאל חדד, שעל ריצתו לראשות העיר פרסמנו כאן לראשונה בבאר שבע. חדד עבד במהלך השנה האחרונה מסביב לשעון על מנת להכיר לקהל המקומי את שמו. בדף הפייסבוק שלו, מקפיד חדד לבקר את עיריית באר שבע וזה העומד בראשה, תוך שהוא מקפיד לפמפם את סיסמת הבחירות שלו - "הגיע הזמן לעשות את השינוי''.

טרם ברור האם חדד מתכוון לרוץ לבד, או לצד רשימה של שותפים, אך לאחרונה מקפיד המועמד לראשות העיר לקיים חוגי בית שונים, תוך שהוא מתערבב עם הקהילה המקומית ומפיץ את בשורתו. האם רוביק חושש מחדד? ובכן, נכון לעכשיו מקפידים שני הצדדים לשמור את הקלפים קרוב לחזה, אך עם נשפוט על פי מקרה העבר - רוביק עצמו לעולם לא מזלזל באף מועמד. 

עדיאל חדד ורוביק. קרדיט - צילום פרטי/תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

מה עם שאר המועמדים? כאמור, מאז בחירות 2008, נאלץ להתמודד רוביק באופן מסורתי כמעט אל מול מועמד אחד או שניים בלבד, ולא יותר מכך. בבחירות הראשונות בהן נבחר התמודד רוביק מול קודמו לתפקיד, יעקב טרנר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה הנוכחי, יוסי שלי. אז, זכה ראש העיר הנוכחי ל-60 אחוז מהקולות. 

חמש שנים עברו, ומול רוביק התמודד יעקב אוחיון הצעיר, שבגיל 28 בלבד ניסה את מזלו אל חביב הקהל בבירת הנגב. אוחיון, זכה ל-8 אחוז בלבד מהקולות. ב-2018 עוד היה נראה כי רוביק עומד בפני משבר, שכן מולו נעמדו שני אישים וותיקים ומוכרים בבאר שבע - משה ינאי ופימה פיינבלום ז"ל. עם זאת, גם את הבחירות הללו לקח דנילוביץ' בהליכה קלילה, כאשר הוא שוב זוכה ל-92 אחוז מהקולות. ינאי ופיינבלום ז"ל אגב, זכו ביחד ב-7.86 אחוז בלבד מהקולות, אפילו פחות מיעקב אוחיון שרץ בבחירות שלפניהם. חשוב לומר, כי בבחירות הקרובות ונכון לכתיבת שורות אלו, טרם ברור האם משה ינאי עצמו מתכוון לרוץ שוב לתפקיד ראש העיר.

במצב העניינים הנוכחי, נותר לראות האם עדיאל חדד יצליח לגרד במעט את תקרת הזכוכית שאפפה את ראש עיריית באר שבע בשלושת מערכות הבחירות הקודמות. בתוך כך, אין ספק שעבור חדד, גם מקום במועצת העיר יהווה דריסת רגל משמעותית עבורו. 

משה ינאי. צילום: שרון טל

מוביל, לא מובל

אף אחד לא יודה בכך, אך אין ספק שבמידה וייבחר שוב לראשות עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' עצמו חולם בגדול כבר על היום שלאחר סיום הקדנציה הרביעית שלו. במשך השנים האחרונות התבקש רוביק לא פעם להתייחס לשאיפות הפוליטיות שלו, במובן הארצי. רוביק, שעבר זוהה עם הגוש השמאלי במפה הפוליטית, קיבל בעבר מספר פניות ממפלגת העבודה להצטרף לשורותיהם במשכן הכנסת בירושלים. 

ב-2019, שנה לאחר שנבחר בפעם השלישית, אף התקבלו דיווחים כי ראש מפלגת העבודה, אבי גבאי, הציע לרוביק תפקיד בכיר במפלגתו ואף הבטחה לשריינו במקום ה-2 ברשימה. רוביק סירב בנימוס, כשבתווך אף דווח כי האחרון קיבל הצעות ממפלגות נוספות דוגמת "יש עתיד" ו''הליכוד''. רוביק, שבמהלך השנתיים האחרונות לא התבייש לתקוף את ממשלות ישראל השונות על אופן טיפולן בבעית המשילות בנגב, הכחיש במהלך השנים האחרונות בתוקף כל ניסיון לקשרו לקריירה פוליטית ברמה הארצית.

עם זאת, אי אפשר שלא לתהות האם דנילוביץ' פשוט חיכה לרגע הנכון. בעוד 6 שנים, כאשר הוא יסיים (ככל הנראה) את הקדנצייה הרביעית שלו בתפקיד, ויסגור 20 שנה בלשכת ראש העיר, קשה יהיה שלא להמר על כך שראש העיר השמיני של באר שבע לא יירצה לתקוע יתד גם באחת מלשכות השרים בממשלה. עם מי ירוץ רוביק ולאיזה מפלגה הוא יתחבר?

פה בדיוק קבור הכלב - במשך שנים טוענים מקרוביו וכל אחד שאי פעם עבד בסמוך לראש עיריית באר שבע, כי מדובר ''בבן אדם שמוביל, לא אחד שיהיה מוכן להיות מובל" טוען בכיר בעיריית באר שבע. ואכן, קשה לראות את רוביק דנילוביץ' מוכן להיות מספר 2 של מישהו. כמי ששומר על משמעת קואליציונית כבר 15 שנה, ויודע לשחק את המשחק היטב, אין ספק שבסיום אותם שני עשורים, לדנילוביץ' ייפתח התיאבון. השאלה היא האם הוא יהיה מוכן לקפוץ למים העמוקים באמת.

רוביק דנילוביץ'. קרדיט - שגיא בשן (תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א')

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה