שנה של נתינה באר שבעית- שלי מרגי ועקנין מסכמת

$(function(){setImageBanner('315d3338-e3f6-45cc-a06a-458a24758f50','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בסדרת כתבות מיוחדת לשנה החדשה, פעילים חברתיים מובילים בבאר שבע מסכמים את השנה שלהם בפן החברתי, מספרים על חשיבות העשייה למען האחר ועל הבחירה בנתינה כדרך חיים בכל שנה- והפעם שלי מרגי ועקנין

שלי מרגי ועקנין היא ליצנית רפואית ופעילה חברתית בעיר, היא אמא לארבעה ילדים ודואגת מידי שבוע לעזור למשפחות מעוטות יכולת עם אוכל וקניות לשבת. בנוסף היא מגיעה לבית החולים סורוקה כדי לשמח את המטופלים במחלקות השונות ואף פועלת לקידום תחום הדיור הציבורי באזור. מבחינתה גם במציאות יומיומית שלא תמיד פשוטה- קיים חוק חיוך חובה!

סכמי את השנה שלך מבחינת עשייה חברתית

"לקחתי חלק ביוזמה חברתית בימי הקורונה כאשר קיבלתי פנייה מבת של זוג קשישים מרותקי בית  מפתח תקווה- ניצול שואה חולה ריאות, וחולת אלצהיימר המרותקת למיטה. הם המתינו המון זמן למענה ביצוע חיסון קורונה... הבת פנתה אליי בייאוש כי לא קיבלה מענה מהגורמים בעיר שלה. לאחר שפניתי לשרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן, העלנו את נושא בעיית שינוע החיסון למרותקי הבית על סדר היום, ביצענו ישיבות זום לצד מנהלי קופות החולים נציגי משרד הבריאות ופרופסור איתמר גרוטו. הם שמעו את זעקתי ובסוף קיבלנו פתרון אמיתי בקבלת אישור סיוע למרותקי בית בשינוע. אמבולנס במימון קופת החולים הגיעו עם איחוד והצלה למרותקי הבית עלו לאמבולנס אחד יושב ומחובר לחמצן ובת הזוג במיטה הגיעו למקום ההתחסנות וביצעו את החיסון באמבולנס  והוחזרו הביתה וכך היה גם בחיסון השני. המשימה הלאומית בביצוע החיסון הסתיימה בהצלחה".

צילום פרטי

מה הרגע המרגש ביותר שהיה לך בשנה הזו?

"שניתנה לי הזכות להיות חלק ממיזם עירוני במסגרת פרויקט "אצלנו בחצר" שנותן מענה ייחודי בהיבטים הקהילתיים, הסביבתיים והכלכליים, בהובלת עיריית באר שבע, מנהלת מתאמת קיימות עירונית ומנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים בשיתוף המשרד להגנת הסביבה וקק"ל. פרויקט "אצלנו בחצר" פורץ דרך בכך שנתן מענה ייחודי למען האוכלוסיות המוחלשות המתגוררות בשכונות הוותיקות. אני מודה שהתרגשתי מאוד שהפרויקט הסתיים בהצלחה והיה לי כייף להכיר צוות מקצועי מדהים, ולהיות חלק ממשהו טוב שקורה בעיר שלי זה פשוט גאווה מקומית".

את בוחרת בנתינה כדרך חיים בכל שנה- מה כל כך חשוב בעשייה עבור האחר בעינייך?

"לנתינה יש חשיבות ערכית, היא מביאה השפעה רחבה על הסביבה שלנו - על בני המשפחה, החברים וכמובן כלפי הנזקקים שמפסיקים להיות שקופים ובאופן שבו רואים אותם וקשובים אליהם זה נותן להם הרגשה טובה וגם לנו במקביל זה נותן טוב בלב, כאשר רואים שמשהו מחייך ולדעת שזה בזכותך. תשימו לב שהמילה "נתן"  אפשר לקרוא משני הכיוונים מאחר והנתינה היא דו כיוונית, בכל נתינה יש גם קבלה".

צילום פרטי

אנחנו מתחילים שנה חדשה- מה המטרות שלך לשנה הזו ברמה האישית? ברמת העשייה למען הקהילה?

"ברמה האישית- ברגע שאנחנו מקבלים החלטה בכל שינוי בחיים היא חייבת לבוא עם החלטה פנימית אמיתית שמחייבת לשנות את המצב הקיים ולבוא בפעולה מידית שתוביל להגשמה עצמית, זה תמיד מפחיד בהתחלה במיוחד בעולם מאוד שיפוטי כמו שלנו ליצור שינוי. השכלתי והגעתי לתובנות מתוך ניסיון חיי שדווקא המשברים הופכים להיות מנוף לצמיחה וכשיש הזדמנות אסור לפספס אותה. אז לשנה החדשה אמשיך להקיף את עצמי באנשים טובים ולצד סביבה בעלת השפעה חיובית ומעצימה. שהשנה הזו תמיד אמשיך להגיד תודה גם לכל מי שאמר לי לא כי הם הסיבה שעשיתי את  תהליך השינוי הזה בעצמי. לקראת השנה החדשה ברמה האישית שלי אמשיך  להיות קשובה לאנשים, ולסיכום הכל מסתכם בגישה חיובית  "ופשוט לעשות את זה". ברמת הקהילה- אנשים פונים אלינו בחוסר ברירה ובמבוכה גדולה במיוחד שמשבר הקורונה החמיר עוד יותר את המצב מול הפניות. אך לצערי קשה מאוד לגייס תרומות ומענה לכל הפניות מאחר ואני לא ארגון ולא עמותה. עצוב שאנשים שהיו תורמים לנזקקים הם אלה שפונים עכשיו לעזרה עבור משפחתם. היה כתורם והפך לנתרם. עזרה הדדית זה קודם כל להכיר את החברה הישראלית המוחלשת ובנתיים עד שמישהו בממשלה יחליט לקחת אחראיות ולדאוג לחוסן הכלכלי והחברתי, הפעילים החברתיים לוקחים על עצמם את האחראיות שבכל מדינה מתוקנת זה התפקיד של הממשלה לדאוג לאותה החברה המוחלשת. תפקידנו פשוט ליצור חוסן חברתי ובריא יותר".

מה תרצי לאחל לכל הקוראים הבאר שבעים לחג ולשנה החדשה?

"מאחלת לתושבי באר שבע העיר שלי שתמשיך להתפתח ולפרוץ דרך, לפתוח הזדמנויות שוות במגוון התחומים. שהשנה הזו תתמלא בעוד גאווה מקומית של פעילים חברתיים המפיצים ללא הפסקה יוזמות אנושיות שממלאות את העיר באהבת חינם והפצת ערך חשוב מאוד והוא הערבות הדדית, והסולידריות המרגשת ועוצרת נשימה. אני מאחלת לבני עירי שתיהיה שנה טובה יותר מקודמתה, שתהא שנה מלאה בעשייה וסיפוק, שנת בריאות, נחת ובשורות טובות, שנשמח, שנצמח ושנגשים את כל החלומות, שירבו זכויותנו כרימון, כתיבה וחתימה טובה. "תִּכְלֶה שָׁנָה וְקִלְלוֹתֶיהָ, תָּחֵל שָׁנָה וּבִרְכוֹתֶיהָ"".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a07d8c9d-a665-46ab-a521-6cb105d394bd','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה