צל"ש השבוע: מתנדבי "כנפי רוח"

$(function(){setImageBanner('5f548954-a0f1-4132-b65b-228a58dd884f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם מלווים אנשים עם מוגבלויות יום יום, שומרים איתם על קשר, תומכים בהם ומציעים להם מקום שבו כולם מרגישים כמו משפחה. צל"ש השבוע הולך למתנדבי עמותת 'כנפי רוח'

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים ומיזמים חברתיים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע נפרגן למתנדבי עמותת "כנפי רוח" ולפעילותם בבאר שבע ואזור הדרום. ב"כנפי רוח" פועלים לקידום ושיפור מצבם ורווחתם של אנשים עם מוגבלות תוך שילובם ושיתופם בחברה בכל תחומי החיים.

"יאנה גרה בבית לבד עם מטפלת שמסייעת לה עם המוגבלות ויום אחד ראינו שהיא פרסמה שהמטפלת שלה חלתה והיא נשארה לבד בבית בלי עזרה או תמיכה. ישר הגענו אני ורעות לעזור לה, לישון איתה ולהיות איתה בבית, היא לא נשארה לבד", כך סיפרה ל'באר שבע נט' תהילה ניסנבוים שמתנדבת ב"כנפי רוח" עם יאנה, אישה עם צרכים מיוחדים מבאר שבע.

קרדיט עמותת "כנפי רוח"

ארגון "כנפי רוח" פונה לבעלי מוגבלויות בגילאים 8 ומעלה במטרה ללוות ולקדם אותם על ידי חונכות אישית ומקצועית וליצור סביבה תומכת מהנה ומפתחת. הארגון הוקם באוגוסט 2016 ומונה כיום כ140 חניכים ו-250 מתנדבים. "כנפי רוח" שמה דגש על הכשרת המתנדבים ובניית קשר מקצועי וערכי בהתנדבות עם החניכים. הרעיון המרכזי הוא לזהות את צרכיו של החניך, ואת יכולותיו של המתנדב ולהתאימם בכדי להפיק "התנדבות מיטבית ואיכותית" ובכך ולצמצם קשיים וליצור העצמה מקצועית, נפשית ורוחנית. בארגון מתקיימים סמינרי הכנה למתנדבים, אשר נותנים כלים לעשייה היום יומית ולאירועי השיא. החניכה ב"כנפי רוח" היא אישית, כל מדריך וחניך בונים תוכנית בעלת יעדים ברורים ונהנים מליווי צמוד של צוות מקצועי.

"התנדבתי בתור בחור צעיר במספר ארגונים ועמותות אבל היה לי קשה עם הגישה בחלק מהן, התחושה היא שהגענו המתנדבים כסוג של בייביסיטר לאנשים עם צרכים מיוחדים ולא ככאלה שבאים לעבור תהליך איתם יחד, בשותפות וחברות. משם נולד אצלי בראש הרעיון להקים את 'כנפי רוח'", כך סיפר ל'באר שבע נט' הרב אהרון צוהר, מנכ"ל כנפי רוח, "כך לפני ארבע שנים התאחדנו כמה חברים והקמנו את העמותה מתוך רצון ליצור בין מתנדבים לאנשים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות קשר אמיתי, בגובה העיניים כך שהם יוכלו לעבור יחד תהליך".

מבחינת הרב אהרון אין בעמותה חונכים וחניכים, אלא קבוצת אנשים שהיא כמו משפחה. "הבנתי שצריך להתמקד בפעילות שלנו בחלוקה לקבוצות על פי גיל ולאו דווקא על פי אזור בארץ, כך שנמצא מכנים משותפים בין המתנדבים לחניכים. מצד אחד להעניק חונכות אישית ומצד שני להעניק גם פעילויות קבוצתיות מגבשות עם מטרות ויעדים", מוסיף הרב אהרון, "כך אנחנו יוצרים מעגלי שיח, שוברים את תקרת הזכוכית גם של החניכים וגם של החונכים. אנחנו מאמינים בכנפי רוח שבעצם לכל אחד מאיתנו יש מוגבלות כזו או אחרת, לכולנו יש גם חוזקות וגם מורכבויות איתן צריך להתמודד בחיים. אז אנחנו רוצים לקדם למידה משותפת, לראות איך אנחנו מקדמים כל בן אדם מהמקום בו הוא נמצא".

פעילות "כנפי רוח", קרדיט צילום: ישי דמארי

ספרו על הפעילות של "כנפי רוח" בתקופה האחרונה ובבאר שבע

הרב אהרון: "יש לנו חניכים מאוד מיוחדים בבאר שבע ובכלל בכל הארץ. אנחנו עושים גם מפגשים אישיים וגם פעילויות קבוצתיות. לאחרונה קיימנו פעילות קבוצתית לכל אזור הדרום במושב בנגב המערבי... בקורונה הפעילות התמקדה יותר בקשר האישי, החונכים והחניכים יוצאים יחד גם לבתי קפה או לבילוי בקניון. בסגר האחרון למשל, היה לנו חשוב שכל חניך יקבל שי לפסח והמתנדבים נסעו בכל הארץ כדי להעניק להם את השי עד הבית. אני מעריץ של המתנדבים וכל הפעילים אצלנו בארגון".

תהילה: "אנחנו משתדלות להיפגש עם יאנה בכל שבועיים ולשמור איתה על קשר. אנחנו בדרך כלל הולכות יחד לקניון, או למסעדה ובית קפה, פשוט מבלות יחד ומדברות. היא מספרת לנו על החיים שלה ומה שעובר עליה וגם אנחנו מספרות לה. בתקופת הקורונה עשינו הרבה שיחות וידיאו ושמרנו על קשר. אנחנו כבר ממש חברות, זה מעבר לקשר של חונכות וחניכה".

אתם מרגישים שאתם מצליחים לעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים ועם מוגבלויות? הקשר איתכם עוזר להם ביום יום?

הרב אהרון: "כן בעיני אנחנו עוזרים להם ועושים פלאים עבורם ברמה היומיומית. אנחנו לא מתיימרים להיות טיפוליים אבל כן כאן עבורם ברמה החברית, ברמת הקשר האישי והתמיכה בכל מצב. כולנו בעצם מיוחדים וכולנו יכולים להתקדם מהמקום בו אנחנו נמצאים בכל תחום בחיים. אנחנו עובדים בתקופה האחרונה למשל על פרויקט היכרויות לאנשים עם צרכים מיוחדים, אין סיבה שהם לא יכירו מישהו או מישהי, אין סיבה שהם לא יצאו לשוק העבודה כמו כולם ואנחנו כאן כדי לתמוך ולעזור".

תהילה: "כן, בעיני ממש עברנו גם תהליך איתה ביחד. בהתחלה היא פחות סמכה עלינו כי אנחנו גם קטנות מנה אבל לאט לאט הקשר הלך והתחזק, היא נפתחה ודיברה איתנו יותר ככל שהזמן עבר ועכשיו היא כבר שמחה לדבר איתנו ורק מחכה לראות אותנו ואפילו יוצרת קשר בעצמה, זה כבר קשר של חברות".

פעילות "כנפי רוח", קרדיט צילום: ישי דמארי

מה החשיבות בעיניכם של עשייה למען הקהילה?

תהילה: "בעיני חשוב לתת מעצמנו, זה נותן לנו המון, אנחנו שמחות מזה. יאנה היא דמות להערצה, כל הדברים שהיא עברה בחיים והקשיים שלה חיזקו אותה ואנחנו לומדות המון ממנה ונהנות מהזמן ביחד".  

הרב אהרון: "אני חושב שבסוף אנחנו עוזרים לחברה כולה, אנחנו לא מגיעים ממקום גבוה אלא מסתכלים על האחר בגובה העיניים, כשווה, כחבר. כשבן אדם נותן מעצמו הוא גם בסוף המקבל. התנדבות, בעיקר עם אנשים עם צרכים מיוחדים, משנה את כל האישיות שלך והופכת אותך לאדם טוב יותר עם רצון לעזור ולשנות. בכנפי רוח אנחנו מרגישים כמו משפחה, ההתנדבות אצלנו מכניסה לפרופורציה, בונה חוסן נפשי עמוק מאוד, זה עושה טוב לאנשים להיות שייכים למשהו גדול מהם. אנחנו מזמינים את מי שהתנדבות כזו מתאימה לו להצטרף לעשייה ולמשפחת "כנפי רוח"".

 

מעוניינים להתנדב ולהצטרף ל"כנפי רוח"? צרו קשר במספר 053-9331275

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e1d17648-b9df-4dc9-aaf8-4f5004791d48','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה