"איך מקבלים התראה על חוב ל'מי שבע' לפני שיודעים על התשלום הראשוני?!"
19.08.20 / 18:05
תושבים רבים בבאר שבע זועמים על חברת 'מי שבע' בשל קבלת התראות על חוב ללא קבלת מכתב התשלום המקורי ומרגישים חוסר צדק: "הם גוזלים כסף מהתושבים, אנחנו נילחם ונצא בתביעה ייצוגית"
"כשאתה פותח מכתב מחברת מי שבע ורואה התראה על חוב אתה אוטומטית נלחץ וממהר לשלם כדי שהחוב לא יגדל. אבל למה במי שבע לא שולחים לנו כבר שנה וחצי חשבוניות תשלום רגילות אלא ישר מכתב על חוב? איך אני אמור לדעת שיש לי חוב אם לא קיבלתי בקשה לשלם מראש? הם מנצלים את המצב והפכו את זה לשיטה לנצל אותנו התושבים", כך סיפר לנו בכעס עידן, תושב בבאר שבע. עידן מתאר תופעה רחבה שלטענתו מתרחשת בשנה וחצי האחרונות, כשמדובר בסיטואציה שקרתה לעשרות תושבים אחרים.
לטענת התושבים הם לא מקבלים מחברת מי שבע את חשבונות התשלום הרגילות בדואר, כפי שהן אמורות להתקבל על פי חוק, אלא אוטומטית מקבלים מכתב התראה על חוב של תשלום. מדובר בתשלומי חוב עם ריבית פיגורים שיכולה להגיע לעשרות שקלים בכל חשבון, כך שהחוב המצטבר מידי שנה אף מגיע למאות שקלים. כעת, ישנם תושבים המתאגדים ומעוניינים להגיש תביעה ייצוגית כנגד החברה.
"הם מצאו שיטת לעקוץ את הציבור, זו תופעה נרחבת שקורית להמון אנשים בעיר ופוגעת בעיקר בשכבות החלשות. כשבן אדם רואה מכתב התראה הוא נלחץ וישר רץ לשלם וככה הם גוזלים כסף מאיתנו", אומר עידן, "חשבתי שהבעיה בדואר אבל הם אמרו לי שהם לא מחלקים את החשבוניות הרגילות שלהם וגם העובדה שגם אם יעבור חודש או יותר אני עדיין לא מקבל את החשבוניות הרגילות, הן לא מגיעות פשוט כי לא שולחים אותן".
המקרה הזה של קבלת מכתבי התראה לפני בקשת התשלום המקורי עורר תגובות מצד תושבים רבים גם ברשתות החברתיות: "אמורה לשלם איכשהו לפני שהם דורשים את התשלום?"; "זה מה שקורה גם לי כבר שנה. הם טוענים שהחשבון המקורי נשלח. יש לי תחושה שזו שיטה לנפח חשבון"; "גם אצלי וגם אצל ההורים שלי אותו הדבר כבר כמה חודשים .שיטת מצליח"; "גם אצלי. ועוד אני מרגישה לא נעים שאני לא משלמת בזמן כביכול. מסתבר שהם הרמאים"; "כל התראה כזאת זה עוד 40₪ כמעט כל חודש...".
עידן מוסיף ואומר כי כשהוא יצר קשר עם נציגי מי שבע הם הציעו לו לקבל את החשבון למייל או לעשות הוראת קבע, אך בעיניו ובעיני תושבים נוספים זה לא הפתרון. "אני לא רוצה לקבל את החשבון למייל אלא לקבל אותו בדואר כנדרש בחוק. בשכונה שלי יש תושבים וותיקים, אנשים שאין להם מייל אז למה הם צריכים לשלם יותר? החוק מחייב אותם לשלוח את החשבוניות בדואר".
כתוצאה מהמצב תושבים התאגדו, שכרו עורך דין והם בתהליך של הגשת תביעה ייצוגית כנגד מי שבע. עידן מוסיף: "אנחנו עובדים על תביע ייצוגית, מגיעים אליי עשרות אנשים שחוו אותו הדבר מולם ואנחנו לא ננוח עד שנשיג את הכספים האלה בחזרה לתושבים. זו תופעה שצריך לעקור מהשורש, זה ניצול אנשים חלשים וגורם לסבל לתושבים".
מחברת מי שבע נמסר בתגובה:
"ראשית יצוין כי התאגיד במסגרת פעילותו, פועל לשליחת כ-90,000 ספחים תקופתיים מידי כחודשיים באופן שוטף לכלל הצרכנים, כנדרש על פי חוק. הטענות כפי שמפורטות בפנייתכם הן כלליות ולא מגובות בפירוט כתובות או דוגמאות. לפיכך, הצרכנים הפונים מתבקשים להעביר פרטים מזהים (שם, כתובת, מס' משלם) והתאגיד יבחן כל מקרה לגופו בהתאם לתהליך מוסדר הנהוג בתאגיד ואשר נועד לתת מענה לנושא זה. לחילופין, באפשרות הצרכנים לפנות לתאגיד באופן פרטני, לצורך בחינת המקרה ויינתן מענה מלא ויסודי לכל פניה".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]