הטריקים הפשוטים לקניות שחוסכים אלפי שקלים
29.07.25 / 13:42
אם אתם משפחות בירושלים שמרגישות שתקציב הקניות השבועי הולך ונבלע בקצב מטורף, בטח חוויתם את התחושה הלא נעימה הזאת: אתם עומדים ליד הקופה, מביטים בסכום הסופי ושואלים את עצמכם "איך זה יכול לעלות כל כך הרבה?". הבעיה היא שרוב הצרכנים נוהגים לקנות מתוך רגש במקום מתוך תכנון, ונופלים בכמה פחים נפוצים שהסופרמרקטים יודעים בדיוק איך לנצל. המחיר של חוסר תכנון בקניות יכול להגיע ל-3,000-5,000 ₪ נוספים בשנה למשפחה ממוצעת - כסף שיכול היה לממן חופשה או לחסוך לעתיד.
הסוד שמעטים יודעים על תזמון הקניות
רוב האנשים לא יודעים שהתזמון של הקניות השבועיות יכול לחסוך עד 25% מהעלויות. המומחים מגלים שיום רביעי בין השעות 8-10 בבוקר הוא הזמן הזהב לקניות חסכוניות. בשעות האלה מגיעים המשלוחים החדשים, המוצרים הטריים מוצגים במחירי מבצע, והצוות פחות עסוק ויכול לעזור לכם למצוא הנחות מיוחדות. בנוסף, בתקופה הזאת בדיוק מוציאים מוצרים שקרובים לתפוגה במחירים מוזלים - אידיאלי למשפחות שמתכננות צריכה מיידית.
הכלל המוזהב של רשימת הקניות החכמה
הכלל הבסיסי שמפספסים 90% מהקונים הוא עקרון ה"תכנון לפי מבצעים". במקום לכתוב רשימה קבועה ואז לחפש מבצעים, התחילו מהמבצעים ובנו סביבם את התפריט השבועי. למשל, אם יש מבצע על בשר עוף - תכננו 3-4 ארוחות בסיס עוף ואחסנו חלק במקפיא. הטכניקה הזאת לבדה יכולה לחסוך 15-20% מתקציב הקניות, כי אתם קונים כמויות גדולות במחירים נמוכים במקום לקנות מוצרים ביוקר כשאתם נזקקים להם.
איך לזהות ולהימנע מפחי השיווק הנפוצים
חברות הסופרמרקטים מציבות את המוצרים היקרים בגובה העיניים ואת החסכוניים במדפים נמוכים או גבוהים. התרגלו להסתכל למעלה ולמטה - שם מחכים המוצרים החסכוניים באותה איכות. כמו כן, המוצרים בקצוות המעברים הם בדרך כלל יקרים יותר מאלה באמצע.
עוד טריק חשוב: המוצרים שמוצבים ליד הקופות תמיד יקרים יותר ב-20-30% מאותם מוצרים במדפים הרגילים. זה לא במקרה - הם מנצלים את הרגע של המתנה בתור כדי לעודד קניות דחף. סופרמרקט בירושלים כמו baladi supermarket מציע מוצרים איכותיים גם במדפים הפחות בולטים, והצוות שם יכול להכווין אתכם למוצרים החסכוניים באותה איכות.
השימוש החכם באפליקציות ומועדוני לקוחות
בעידן הדיגיטלי, הכלי הכי חזק לחיסכון הוא השימוש הנכון באפליקציות של הסופרמרקטים ובמועדוני הלקוחות. רוב הצרכנים נרשמים אבל לא מנצלים את המלוא הפוטנציאל. הטיפ הזהב: בדקו את האפליקציה יום לפני הקניות ולא רק בזמן הקניות. ברוב האפליקציות יש קופונים דיגיטליים שצריך להפעיל מראש, ולעיתים יש הנחות אישיות שמתבססות על ההיסטוריה שלכם.
הטעות הכי יקרה שעושים בקניות
הטעות הכי נפוצה ויקרה היא קניות ללא השוואת מחירים בין מותגים שונים. הפער בין מותג פרטי למותג מוביל יכול להגיע ל-40% על אותו מוצר באותה איכות. המפתח הוא לזהות את הקטגוריות שבהן המותגים הפרטיים באיכות זהה - כמו קמח, סוכר, שמן, מוצרי ניקוי בסיסיים. סופרמרקט מציע מגוון רחב של מותגים פרטיים איכותיים במחירים תחרותיים שיכולים לחסוך מאות שקלים בחודש.
החיסכון בקניות זה לא עניין של פשרות על איכות, אלא של תכנון חכם וידע בסיסי על האופן שבו עובד השוק. עם הכלים הנכונים ותכנון של 10 דקות לפני כל קניה, תוכלו לחסוך עד 30% מתקציב הקניות מבלי לוותר על שום דבר. התחילו להטמיע את הטיפים האלה כבר השבוע - התקציב המשפחתי שלכם יודה לכם.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]
