מחדלי הבטיחות בב"ש נמשכים: עלייה בנפגעי תאונות הילדים – והפתרונות תקועים

$(function(){setImageBanner('5d730612-41ad-4a37-83a1-312eec4f3a62','/dyncontent/2025/10/21/f9963a8e-dc60-4bf5-aeef-427c125cafe1.jpg',20148,'נטו ספיר 0925 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

למרות הגידול המדאיג במספר הילדים שנהרגו בתאונות דרכים בישראל בשנת 2024, הנתונים המקומיים בבאר שבע מצביעים על בעיה מתמשכת: 34 ילדים נפגעו השנה בעיר, מהם ארבעה באורח קשה – והכתבות שפורסמו ב"באר שבע נט" בשנים האחרונות חשפו שוב ושוב מוקדי סכנה ליד מוסדות חינוך וצירי תנועה מרכזיים, שרק לאחר פרסומים וחשיפות טופלו חלקית על ידי העירייה.

חזית בית הספר, בלי מעברי חצייה. קרדיט - באר שבע נטלרגל יום הילד הבין לאומי, עמותת אור ירוק מפרסמת נתונים קשים על תאונות הדרכים בקרב ילדים לשנת 2024 – ודווקא באר שבע נמצאת במוקד האדום של המפה.

על פי הנתונים, 34 ילדים נפגעו השנה בעיר בתאונות דרכים, מתוכם ארבעה נפצעו קשה. בתוך עשור אחד בלבד נפגעו בבאר שבע 330 ילדים, ושלושה מהם נהרגו. הנתונים הללו משתלבים עם סדרת תחקירים מקומיים שפורסמו כאן ב"באר שבע נט", המשרטטים תמונה עיקשת של תשתיות בטיחות חסרות – בעיקר ליד בתי ספר ושכונות מגורים.

הנתונים הארציים – ומיקומה המדאיג של באר שבע

בכל רחבי הארץ נהרגו בשנת 2024 44 ילדים עד גיל 14 – הנתון הגבוה ביותר בעשור. עוד 1,612 ילדים נפגעו, ו־259 נפצעו קשה. אך בבאר שבע, עיר המוגדרת "עיר מרכזית", המספרים גבוהים ביחס לגודל האוכלוסייה:

  • 34 ילדים נפגעו

  • 4 ילדים נפצעו קשה

  • 330 נפגעים בעשור

  • 3 הרוגים בעשור האחרון

על פי אור ירוק, 57% מהילדים שנהרגו בישראל נהרגו בתוך תחומי הערים, כלומר במרחב שאמור להיות מוגן ומבוקר יותר. באר שבע אינה יוצאת דופן – והיא חלק משמעותי מהנתון הזה.

הכתבות שלנו הוכיחו: הסכנה נמצאת מתחת לבית הספר

ב"באר שבע נט" הבאנו בשנה שעברה תחקיר נרחב על בית הספר "אפיקים בנגב" ברמות, שם הורים התריעו במשך שנה על היעדר מעבר חצייה בכביש מרכזי. למרות פניות חוזרות לעירייה, דבר לא נעשה – עד שהכתבה שלנו פורסמה. רק אז, ימים לפני תחילת שנת הלימודים, סומן סוף סוף מעבר חצייה.

תחקירים נוספים שהתפרסמו באתר הצביעו על ליקויי בטיחות חמורים גם ברחוב הסנהדרין בשכונה ד', רחוב ארוך שבו רק שלושה מעברי חצייה לאורך 1.2 קילומטרים, למרות תנועה יומיומית של ילדים ומשפחות. רק לאחר שנים של תאונות – כולל פגע וברח קטלני – החלו בדיקות מחודשות. המכנה המשותף לכל האירועים: תשתיות בטיחות בסיסיות חסרות, פער בין הבטחות לטיפול, ורק לחץ ציבורי ותקשורתי מניע פעולה.

עו"ד יניב עקב, מנכ״ל אור ירוק, מתייחס לנתונים באופן חד וברור: "אין דבר יקר יותר מהילדים שלנו. אסור להשלים עם המציאות הזו. במשרד התחבורה חייבים לרסן מהירות ליד מוסדות חינוך. פס האטה אחד או מעבר חצייה מוגבה יכולים לעשות את ההבדל בין חיים למוות." בבאר שבע, שבה מספר הילדים הפצועים הקשים ממשיך לעלות, דבריו מקבלים משמעות כפולה.

לצד הנתונים הקשים, אור ירוק מפעילה השנה את קמפיין "ילד מלווה" – פרויקט חינוכי שבו עשרות אלפי ילדים הופכים ל"שגרירי בטיחות" של משפחותיהם. אבל בשטח העירוני – בבאר שבע ובכל הארץ – נדרש שינוי עמוק יותר.

הנתונים החדשים לא משאירים מקום לספק: הסכנה לילדים נמצאת ליד הבית, ליד בית הספר, ולפעמים בדיוק היכן שהעיר צריכה להיות הכי זהירה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('56e859d0-fcdb-4e1d-80c0-cc846a10680e','/dyncontent/2025/11/30/ed6644f2-80bc-4005-9044-7e78f9badcd7.jpg',20500,'אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה