מתי תיפתר בעיית החניות והקנסות שמכה הדים בשכונה היוקרתית

$(function(){setImageBanner('3de3cffd-7d52-4e21-84a3-4782663f5c0a','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בשבועות האחרונים, התריעו ברשתות החברתיות מספר תושבי שכונת כלניות, על בעיה חמורה בשכונה שלהם, אשר גורמת לאי נעימות פעם אחר פעם - ובינתיים דוחות החנייה נערמים ללא מפריע

עומס חניות לא פרופורציונלי. קרדיט - תוכן גולשים (ע"פ סעיף 27א')נפגשנו עם אסף בן עטיה, תושב שכונת כלניות מזה מספר שנים, אשר לאחרונה החל לקבל קנסות בגין חנייה אסורה. עד כה נשמע כמו סיפור רגיל ומשעמם. העניין הוא שבן עטיה קיבל את דו"ח החנייה בזמן שחנה ליד ביתו שלו, לא פחות.

לטענת אסף, ועוד מספר תושבים אשר שוחחו עם מערכת באר שבע נט, יש מאחוריי סיפור הקנסות נושא אף יותר גדול, שכן הקנסות עצמם הם רק פועל יוצא. מזה מספר חודשים, התריעו תושבי שכונת כלניות לעיריית באר שבע על רוחבם של הכבישים בשכונה. לטענת התושבים המתוסכלים, תכנון הכבישים והמדרכות בשכונה נעשה בצורה כזאת, שמאלצת פעם אחר פעם תושבים לחנות במגוון דרכים לא חוקיות (ליד ביתם יש להזכיר) - על המדרכה, באופן שחוסם את הכביש, ואפילו בחנייה כפולה. וכך, במין מלכוד שכזה, התושבים האומללים חונים בדרכים בלתי אפשריות, העירייה מחלקת קנסות וחוזר חלילה. 

אסף: "אנחנו מאד עצבניים. אני אישית התחלתי את המאבק לפני מספר שבועות, כשקיבלתי את הדו"ח הראשון – 500 ש"ח, בגלל שחניתי על המדרכה. פשוט לא הייתה לי ברירה, כי יש לנו בשכונה בעיה מאד חמורה של תכנון הכבישים. מעבר לכך, בגלל המרחב הצר, לא אחת משאיות עוברות, ודופקות את המכוניות. הרכב שלי אישית צופה מרסיסי בטון לא פחות מ-3 פעמים. כל פעם שכזאת מדובר בטיפול לרכב שמגיע כמעט ל-2000 ש"ח. אז הסיבה שאני והשאר התושבים חנו על מהדרכה, היא בגלל שפשוט אין איפה להחנות. זה פשוט לא ייתכן.

עוד מלינים תושבי השכונה היוקרתית, כי המצב כל כך אבסורדי, שבגלל תכנון כה לקוי בהקצאת מקומות החנייה, כרגע המצב הוא כזה שבו יש בממוצע - חנייה אחת בלבד לכל 3 בתים ברחוב. למה אתם שואלים? ובכן, לפי אחד התושבים (אשר ביקש להישאר בעילום שם), המצב המגוחך מתאפשר עקב בחירתה של עיריית באר שבע להקצות 30 אחוז בלבד משטח השכונה לחניות. תמונה שהעלה אסף לדף הפייסבוק שלו מתוך רחוב בשכונה. קרדיט - תוכן גולשים (ע"פ סעיף 27א')יש לציין כי התקן הינו סטנדרטי לחלוטין, אך כפי שאומר לנו אסף - "מהנדסי העירייה טוענים, שהם לא מחוייבים לתת יותר מ-30 אחוז חניות לתושבי הרחוב. אולי זה הגיוני לתל אביב או לעיר אחרת במרכז. אבל פה זה לא המצב, ולעולם לא יהיה המצב. רק תחשבו מה קורה לולא מישהו מעוניין להזמין את משפחתו לביקור, בזמן שהשכן שלו מארח חברים. מה נעשה אז, נחנה בצד השני של העיר? אם הייתי רוצה לגור בתל אביב הייתי עובר לשם. אני חי פה בשביל הקהילתיות, אבל כרגע מנסים להפוך את המקום למשהו אחר לחלוטין.

תושבי השכונה מציינים כי כרגע המצב עוד בר תיקון, אך במידה ויהיה מאוחר מידי, סופו של הסיפור יהיה כמו זה של תושבי שכונת פלח 7, אשר מתמודדים עם אותה סוגייה. גם שם, כפי בכלניות אומר לנו אסף, נעשו נסיונות לתקן את התכנון הלקוי, אך אף אחד לא הקשיב וכעת "נתקעו" התושבים עם כבישים צרים ובעיות חנייה איומות. אסף - "עוד מעט יגיע שלב הפיתוח הסופי וכבר יהיה מאוחר מידי. איך זה הגיוני שיש פה 5 מטר של מדרכה, על חשבון תוואי הכביש? הכבישים צרים, ואין איפה להחנות. התושבים מקבלים קנסות, ונראה כי לעיריית באר שבע אין יותר מידי פתרונות. זה מצב שפשוט לא יכול להימשך. 

ניסיתם לעשות משהו בנושא, פניתם לעירייה?

"נפגשנו עם רוביק ועם כל מי שצריך, ובסופו של דבר לא קרה כלום, למרות שביקשנו שינוי של המצב כבר באופן מיידי. בעבר עוד בוצעו מספר תוכניות מצד העירייה לתקן את המצב, אך מה שירד בפועל לשטח לא תואם ולו מעט למה שתוכנן מלכתחילה". 

בשיחה עם תושבים נוספים בשכונה, נשמעו קולות זהים לאלה של אסף - "אנחנו כבר עוברים מספר חודשים של הבטחות שנזרקות לאוויר, אך אין בהן שום תוכן ממשי". אומר לנו אחד מהתושבים שמובילים את המאבק, אך גם הוא כמו אסף, נשמע כמי שכבר אזלו כוחותיו - " לתת לשכונה כל כך גדולה להגיע למצב כזה, מראה מבחינתי על אימפוטנציה מטורפת מצידם של מקבלי ההחלטות בנושא. התרענו על המצב עוד שהשכונה הייתה בחיתוליה, כשבזמנו הצבענו על כך שאין התייחסות לחניות בתכניות הבנייה המקוריות. אז חזרו אלינו עם תוכנית שפשוט לא מתקבלת על הדעת – כל החניות תוכננו להיות בשטח ציבורי. שזה פשוט פיתיון לגנבי הרכבים. אנחנו בסך הכל רוצים שתהיה לנו חנייה ליד הבית, כמו בכל מקום מתוקן".

כרגע המצב הוא שלרוב הבתים אין חנייה ליד הבית?

"אני אגיד לך יותר מזה. בשבוע האחרון מיפינו את כמות החניות לפי בתים, ובמצב הטוב הגענו לכך שיש מפרצי חנייה עם מקום לרכב על כל שני בתים. וזה רק במצב הטוב. במצב הרע מדובר על חנייה אחת ל-3 בתים. יש פה טעויות תכנון שהם פשוט אבסורדיות. אנחנו ביקשנו מהעירייה לבוא ולהקטין את גודלן של המדרכות. כי מי צריך 5 מטר מדרכה? ועוד על חשבון כך שנצטרך להחנות מרחק לא מבוטל מהבית שלנו.

אז למה הם לא מוכנים לשמוע?

"הם פשוט לא רוצים לעבוד כנראה. אני לא רואה סיבה אחרת".

תושב אחר מוסיף - "רוביק עוד הנחה שמהנדסת העיר תקים וועדה ותבחן את הנושא. בהתחלה עוד לקחו קצת את הרעיונות שאנחנו הצענו כפיתרון, אבל לבסוף בתוכניות האחרונות אפילו לא הכניסו את הרעיונות שלנו".

"עבדו עלינו במצח נחושה. את הוועדה ביטלו, אחר כך סיפרו ששלחו את זה למתכננים של השכונה, על מנת שימקסמו את כמות החניות. לימים גילינו שלא שלחו את תכנית ההרחבה לאף אחד. נתנו את זה למהנדס חברת CPM, שעושה את הפיקוח על הבנייה. אמרו א' ועשו בכלל ד'".

תגובת עיריית באר שבע לטענות התושבים

"העירייה בקשר שוטף עם ועד ונציגי התושבים בשכונת כלניות למציאת פתרונות בנושא. בימים אלה מתקיימים סיורים בשכונה ודיונים של גורמי המקצוע באגף ההנדסה והתנועה, יחד עם נציגים מהשכונה והחברה המפתחת CPM. כאמור, אנו פועלים, יחד עם תושבי השכונה, באותו צד, למציאת פתרון הולם לרווחתם ואיכות חייהם לצד שמירה על בטיחות משתמשי הדרך. נמשיך ונעדכן בהתפתחות וסיכומים עם תושבי השכונה בהמשך".

מערכת באר שבע נט תמשיך לעקוב אחר התפתחויות נוספות בנושא, ורק ימים יגידו - האם תושבי שכונת כלניות יפסיקו לקבל קנסות על חנייה ליד ביתם.רכבו של אסף ודו"ח החנייה המדובר. קרדיט - צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b9687751-2156-49ef-8fee-604711da905b','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה