מתחילת השנה ועם כניסתו של ראש אגף התנועה ניצב אבי אדרי, המשיכו לפעול שוטרי אגף התנועה תוך מיקוד והגברת האכיפה בעבירות מסכנות חיים ועבירות בריונות כביש, פעילות זו התמקדה בכבישים משפיעים ומועדים שבהם יש את מירב הנפגעים והתאונות, וזאת עפ"י ניתוח מחקרי של הכבישים באמצעות מחלקת המחקר ופיתוח של האגף.
בתוך כך להלן נתוני אכיפה מתחילת השנה:
🔹במהלך התקופה המדוברת נרשמה עלייה של כ-30% באכיפה, וסה"כ מספר הדו"חות עומד על למעלה מ-200,000 דו"חות במסגרת מתחם העבירות שהוגדר וזאת בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד שבה נרשמו סה"כ כ- 156,000 דוחות בתחום הבינעירוני.
🔹נוהגים מהר מאוד- עבירת המהירות מוגדרת כעבירה מסכנת חיים, מתחילת השנה נרשמו לנהגים למעלה מ-39,000 דו"חות בגין עבירת מהירות באמצעות שוטרים בשטח, בתקופה מקבילה אשתקד נרשמו סה"כ כ-31,000 דו"חות מה שמצביע על עלייה של 25% באכיפה בגין עבירה זו בתחום הבינעירוני.
🔹נוהגים תחת השפעת אלכוהול- נהיגה תחת השפעת אלכוהול משפיעה דרמתית על השליטה, הריכוז וזמן התגובה של הנהג, הרחקת נהגים שיכורים מהכביש ע"י אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת מהווה גורם מרתיע ומציל חיים!
בפעילות ממוקדת של שוטרי משטרת ישראל נתפסו למעלה מ-2,800 נהגים שנהגו תחת השפעת אלכוהול, ובכך אנו שומרים על האכיפה ביחס לאשתקד עם אותה כמות דו"חות.
🔹עבירת היסח הדעת - טלפונים ניידים הם אחד הגורמים הישירים והעיקריים להתרחשות תאונות דרכים חמורות ואף קטלניות, אגף התנועה סימן את עבירת השימוש בטלפון נייד כעבירה מסכנת חיים ונתן דגש באכיפה, מנתוני מחלקת מחקר עולה כי נרשמה עלייה של 96% בכמות הדו"חות שנרשמו לנהגים ביחס לתקופה מקבילה אשתקד, דהיינו נרשמו השנה כ-49,000 דו"חות בגין עבירה זו, הגוררת בצידה קנס של 1000 ש"ח ו-8 נקודות.
🔹משאיות בכבישים- כיום המשאיות מהוות כ- 3.5% מסה"כ הנסועה, מעורבותם בתאונות דרכים קטלניות הינה פי 5 מחלקם מסה"כ הנסועה, במסגרת מיקוד האכיפה נגד נהגי כלי רכב כבדים ומשלחיהם עולה כי, נרשמו כ- 15,000 דו"חות בגין עבירות מסכנות חיים. לציין כי חלה עלייה של 9% באכיפה ביחס לתקופה מקבילה אשתקד.
לצד האכיפה ופעולות מצילות חיים שמבצעים השוטרים עולים הנתונים הבאים בתאונות הדרכים: נכון להיום מתחילת השנה קיימת ירידה של 4% בהרוגים ביחס לאשתקד, כלומר 5 הרוגים פחות (125 לעומת 130).
גם בתחום התאונות החמורות והקשות בשטח העירוני קיימת ירידה משמעותית המסתכמת ב- 25% פחות מאשתקד, ובסה"כ פחות 137 תאונות קשות. כפועל יוצא כמות הנפגעים פחתה ונכון להיום כ-160 נפגעים פחות בתאונות הקשות.
גם בתחום הבינעירוני אנו מזהים מגמת ירידה משמעותית ומתחילת השנה קיימת ירידה בתאונות הקשות של 23% לעומת אשתקד ופחות 20 בני אדם שנפגעו.