הסוף לפקקים באחד הצמתים העמוסים? השדרוג הייחודי שמתיימר לחולל מהפכה
18.02.25 / 14:34
בימים אלה נסלל נת"צ בשדרות רגר, זאת לאחר שבכהונתו הקודמת של רוביק דנילוביץ' לא נסללו כלל נתיבים כאלה. כיצד צפוי הנתיב החדש להשפיע על הנסיעה באחד מהשדרות העמוסים ביותר בעיר?

נתיב נסיעה שיתעדף נסיעת אוטובוסים וישפר את זמני הגעתם לתחנות הביניים הינו פרוייקט לו מייחלים במשך שנים רבים מנוסעי התחב"צ, אולם עד כה נראה שבעירייה לא קידמו את הנושא במלוא המרץ.
עפ"י נתונים שפירסם ארגון "15 דקות ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל", במהלך הקדנציה הקודמת של רוביק דנילוביץ' (2019-2023), לא נסללו כלל נת"צים חדשים, כשלפני כן נסללו בב"ש 1.9 ק"מ של נת"צים בלבד, מה שהעלה ספקות באשר לנכונותה של עיריית ב"ש לקדם את הסוגייה שהינה הכרחית לשיפור התחב"צ בעיר.
כעת, שנים רבות מאז נסללו נת"צים חדשים בתחומי העיר, מודיעים בעירייה על סלילת נת"צ חדש בשדרות רגר הנסלל בימים אלה כחלק מתוכנית 'רשת 2025', שבמסגרתה צפוייה להיסלל רשת נת"צים בפריסה עירונית בצירי תנועה מרכזיים בעיר.
כפי שניתן לראות בתמונה שלעיל, הפס האדום, שבקרוב יתווספו לו סימונים צהובים, מסמן נתיב תחבורה ציבורית שמיועד לאוטובוסים ולמוניות בלבד. בכדי שהציבור יוכל להסתגל לשינויים, בעירייה מודיעים כי לא תתקיים אכיפה בנת"צ עד להשלמת פרויקט רגר (ששלב ג׳ מתחיל בביצוע רק עכשיו). טרם תחילת האכיפה, בעירייה צפויים לצאת במבצע הסברה נרחב בנושא.
שדרות רגר הינו אחד מהשדרות המרכזיים והעמוסים בעיר והיקף תנועת האוטובוסים בהם בשעות השיא עומד על 150 אוטובוסים בשעה. הנתיב, שמפריד הלכה למעשה את תנועת האוטובוסים מתנועת הרכבים, צפוי להפחית את הפקקים ולאפשר נסיעה חלקה ומהירה יותר בטווח הארוך, בהנחה שכתוצאה משיפור התחב"צ רבים יבחרו להשאיר את הרכב הפרטי בבית ולעבור לנסוע באוטובוסים, מה שיפחית את מספר הרכבים הפרטיים על הכביש.
כזכור, עפ"י נתונים שפירסמה עמותת 'אור ירוק', נכון למאי 2024, בנת"צים הקיימים בב"ש אין כלל אכיפה, כשבפועל לא ניתנו כלל דו"חות לנהגים שנסעו בהם באופן לא חוקי. חשוב לזכור כי הנת"צ יוכל להיות יעיל ולשרת את מטרתו בצורה הטובה ביותר רק בהנחה שהעירייה תדאג להסברה ואכיפה עקבית בהם באמצעות מצלמות ופקחים, אחרת, הקצאת הנת״צ מתייתרת, שירותי התחבורה הציבורית נפגעים ופורעי חוק נוסעים בהם באין מפריע.
בערים רבות הרשויות לא מתעדפות שימוש באוטובוסים על פני הרכב הפרטי, וכך נוצר מצב ולפיו התחבורה הציבורית לא נוחה, לא יעילה ובעיקר לא מהירה יותר מהרכב הפרטי, מה שמוביל לכך שמרכזי הערים והדרכים המובילות אליהם בדרך להיות פקק תנועה אחד גדול וארוך. סלילת הנת"צ החדש בב"ש הינה בבחינת משב רוח מרענן, וכעת רק נותר לקוות כי הנת"צ ברגר לא יהיה בבחינת פרוייקט יחיד מסוגו בעיר.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]

