אמש בשכונה ב': כבל חשמל ניתק ממקומו, הדיירים נותרו שעות בחושך

$(function(){setImageBanner('ea88a41d-d57e-4697-a106-6e1bbbe12a08','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תושבים בשכונה ב' חוו אתמול כמה שעות של אי נוחות, זאת בשל אירוע חמור במהלכו כבל חשמל ניתק ממקומו ונפל באמצע הרחוב: ''במזל אף אחד לא עבר שם, היה יכול לקרות אסון נוראי'', סיפר אחד מתושבי השכונה

קרדיט: תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

אירוע חמור התרחש אמש בשכונה ב', שהותיר את תושבי השכונה חסרי אונים: לקראת השעה 22:30 נפל החשמל בחלקים נרחבים במספר רחובות בשכונה ותושבים מיהרו לדווח לחברת החשמל. 

כאמור, צוות מטעם החברה הגיע אל מוקד הבעיה ושם התגלה מה שבמזל לא נגמר באסון: כבל חשמלי ניתק ממקומו מאחד מעמודי החשמל בסמוך לפארק הסופרים, ונותר על הרצפה במשך זמן רב.

תושבים מהאיזור ששוחחו עם באר שבע נט סיפרו - ''במזל אף אחד לא עבר שם, היה יכול לקרות אסון נוראי, אבל מעבר לכך נותרנו שעות בחושך, שזאת הייתה חוויה לא נעימה לכשעצמה''. תושבת השכונה סיפרה כי נתקעה אצל חברתה, זאת בשל החשש לחזור ברגל בחושך - ''יש פה רחובות שקצת פחות נעים להסתובב בהם לבד. הרגיש שזה לקח יותר מידי זמן עד שהבעיה תוקנה''.

קרדיט: תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

נגיד, כי רק בחודש ינואר האחרון  דוח מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מצא ליקויים באמינות אספקת החשמל של חברת חשמל: כך, למשל, בשנים 2017 - 2021 נרשמה מגמת הרעה באמינות האספקה ללקוח, אשר התבטאה בעלייה של 43 דקות במספר דקות אי-האספקה ללקוח הנובעת מריבוי תקלות ומגידול במשך שיקום האספקה: מ-153 דקות אי-אספקה ללקוח בשנת 2017 ל-196 דקות אי-אספקה ללקוח בשנת 2021. 

עוד נמצא כי יש פערים ניכרים באמינות אספקת החשמל ובמשך שיקום האספקה בין הנפות. בנפת נגב, למשל, היה ממוצע אי-האספקה ללקוח 241 דקות בשנים 2013 עד 2021 - פי 4.1 מהממוצע בנפת גוש דן באותן שנים, 59 דקות. משך זמן השיקום הממוצע לשנים 2020 - 2021 בנפת נגב היה כ-70 דקות - פי 2.9 מזמן השיקום הממוצע בנפת ירושלים, כ-24 דקות.

המבקר מצא עוד כי 45% מהבקשות לחיבור לרשת החשמל נענו בפרק זמן של יותר משלוש שנים מהגשת הבקשה.  כן הועלה כי כ-158,000 זכאים (כ-36% מתוך כ-471,000 זכאים) אינם מקבלים הנחות בחשבון החשמל, ובהם ניצולי שואה וחיילים בודדים. שיעור המיצוי נמוך במיוחד בקבוצת הזכאים של משפחות עם ארבעה ילדים. עוד הועלה כי רמת השירות במוקד 103 של חח"י נמצאת במגמת ירידה זה כמה שנים, והגברת הפעילות בערוצים הדיגיטליים של החברה אינה מספיקה כדי להפחית את העומס במוקד 103.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e4cc3f90-1bc0-4b40-bdc8-11c1d1e18e3c','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה