צעירי (הפועל) באר שבע

$(function(){setImageBanner('5e5f5f67-c03e-497a-9ded-3cff15d6884b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

לאחר עונה טובה של הפועל 'השלושה' באר שבע מגיע המבחן האמיתי – האם האדומים הצעירים יצליחו למנף את כישרונם בליגות הבוגרות או ייעלמו ממפת הכדורגל? תמונת מצב.

לא צריך להיות אוהד הפועל באר שבע כל כך ותיק על מנת להכיר את הסיטואציה – שחקן נוער פורץ בקבוצה ומלהטט על המגרשים בימי שבת בבוקר. המאמנים, האוהדים ובעיקר ההורים צופים לו עתיד מזהיר. אך ברגע שהוא עובר את גיל הנוער ולא מורשה יותר לשחק בקבוצת הנוער - מתחיל הקושי האמיתי.

רבים משחקני הנוער מתקשים להתאקלם ב'ליגה של הגדולים'. בהפועל באר שבע הנוכחית צריך להיות עילוי יוצא דופן על מנת לקבל מקום בסגל, שלא לדבר על דקות משחק. ולמרות זאת, בשנים האחרונות אנחנו עדים למקרים רבים בהם שחקני נוער שעוברים את הגיל המותר לא מוצאים עצמם בקבוצות ליגת העל ואף לא בקבוצות ליגה לאומית. חוסר דקות משחק בשנים הכי קריטיות מוביל את השחקנים במקרה הטוב לשחק בליגות הנמוכות, ובמקרה הרע לסיים את הקריירה עוד לפני שקרעו זוג נעליים בבוגרים.

אחת הדוגמאות הטריות לנושא הוא הקשר האחורי, רן רובין. רובין סיים לפני שנתיים את תקופתו בנוער, ועלה בעונה האחרונה לסגל הבוגרים. למרות שהיה פצוע חלק מהעונה, לרובין 0 דקות משחק בעונת 2015/2016. רובין לא שותף אפילו במשחק הגומלין מול בית"ר ת"א רמלה, שנתן הזדמנות לרוב השחקנים הצעירים. כיום, רובין שוהה במחנה האימונים של הקבוצה בפולין, אך על מנת לא לפגוע יותר בהתקדמות השחקן, במועדון מחפשים מועדון שיסכים לקבל אותו לעונה הקרובה. עם 0 דקות משחק בעונה החולפת – זו משימה כלל לא פשוטה.

קברניטי המועדון מודעים לנושא, והחליטו שבעונה הנוכחית כמה שיותר שחקני נוער שנמנים על הסגל הרחב יצאו לעונת השאלה. התוצאות כבר מגיעות. שני השחקנים הכישרוניים, עמראן אלקרנוואי ומוסא טראבין, ישחקו בעונה הקרובה בבני לוד בליגה הלאומית. לעמראן 7 שערי ליגה ובנוסף נחשב לאחד משחקני ההרכב החשובים בעונה החולפת. למרות גילו הצעיר (טראבין יכול לשחק העונה כחריג גיל בקבוצת הנוער), טראבין פרץ בעונה החולפת בעזרת יכולת הכדרור והתנועה שלו. במיוחד זכור הגול הנהדר שלו במשחק הגומלין מול בית"ר ת"א רמלה במסגרת גביע המדינה. למרות הכישרון הרב, גורמים בקבוצת הנוער סיפרו כי טראבין צריך לעבוד על הצד המנטלי. למוסא מספר אסטרונומי של 16 כרטיסים צהובים בעונה החולפת. בלוד יקוו ליהנות מהתפוקה שלו בשערים, ולא בפנקסי השופטים.

טראבין ואלקרנוואי בלוד. צילום מתוך הפייסבוק

תחילת העונה האחרונה של דן ביטון נראתה מבטיחה. בסגל הבוגר של הפועל באר שבע סבלו ממכת פציעות, וביטון ניצל את הבמה ואת הקרדיט שניתן לו מברק בכר. ביטון שיחק בסה"כ בעונה החולפת 145 דקות, כולל הופעה אחת בהרכב. לא מספרים רגילים לשחקן בן 20, תוצר מחלקת הנוער של אלופת המדינה. אך ברגע שהשחקנים הבוגרים נכנסו לכושר, העומס בעמדת הקישור גדל, וביטון נדחק לספסל ואף ליציע. עירוני קריית שמונה מחזרת אחרי ביטון ומעוניינת לצרפו בהשאלה לקראת העונה הבאה, אך כרגע המשא ומתן בין שני המועדונים תקוע.

מלך שערי קבוצת הנוער בעונה הקודמת הוא ליאל ספורטס. ספורטס עבר את גיל הנוער ולכן יוכל לשחק רק בליגות הבוגרות בעונה הקרובה. ל'באר שבע נט' נודע כי אסף נמני, שהיה עוזר המאמן בחצי העונה האחרונה וכיום מאמן את הפועל פתח תקווה מהלאומית, לוטש עיניים לעבר החלוץ/קשר הצעיר, אך הצעה רשמית עוד לא הוגשה. בסגל הבוגר ישנם כרגע שלושה חלוצים בעוד ישנם חיפושים אחר חלוץ זר, ככה שלספורטס לא יהיה מקום בסגל והוא לא צפוי לקבל דקות משחק.

במטרה לצבור דקות משחק, רז רחמים הושאל כבר בינואר שעבר לעירוני אשקלון. לא ניתן להגדיר את החוויה שם כמוצלחת. רחמים הגיע לקבוצה בתור שוער שני, ולכן במקום להמשיך לשחק בכל שבת בקבוצת הנוער של באר שבע, ראה בעיקר את הספסל באשקלון. הוא רשם בסה"כ 3 הופעות (ועוד משחק בו נכנס ל-2 דקות עקב הרחקת השוער הראשון) במדיה של העולה החדשה לליגת העל. רחמים צפוי לשמש כשוער השלישי בקבוצה הבוגרת, בשל עזיבתו הצפוייה של רובי לבקוביץ', ולכן לא צפוי לצאת להשאלה.

שחקן נוסף שעבר את גיל הנוער הוא הבלם עמית ביטון. ביטון צפוי להיות הבלם הרביעי בסגל, מה שאומר שהוא ככל הנראה לא יקבל דקות משחק רבות, אם בכלל. קפטן קבוצת הנוער בעונה החולפת היה אחד המצטיינים בקבוצה ואף נמנה על סגל הנבחרת הצעירה של ישראל. בבלם הצעיר הביעו עניין כמה קבוצות מליגת העל (אשקלון בין המתעניינות) ומהליגה הלאומית.

במועדון מקווים שכל שחקני הנוער ימצאו קבוצה וישחקו בעונה הקרובה באופן קבוע. כל הגורמים מבינים שהשנים הקרובות הן קריטיות לשחקנים בגילאים האלה, ושעם כל הכבוד לחגיגות אליפות וקבלת צלחת אליפות אישית, רק משחק באופן קבוע יפתח אותם אישית. קיימת הערכה כי רוב, אם לא כל, השחקנים כן יצליחו למצוא קבוצות. מה יהיה בהמשך? אנחנו נמשיך לעקוב.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('798a5778-2977-42da-a02f-886ba5e4a832','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה