חבר המועצה יוצא נגד הבנייה הגבוהה על טוביהו: "אי אפשר לבנות מגדלים בלי כבישים"

$(function(){setImageBanner('6b33b27b-21de-480b-99b4-58057bfb5f1c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

חבר מועצת עיריית באר שבע גדי מזוז, מצהיר בריש גלי כי הוא תומך במחאה נגד הקמת המגדלים על החנייה החיצונית של הגרנד קניון "אי אפשר להקים מגדלים בלי תשתיות של כבישים וגשרים, אחרת בעוד 10 שנים יחכו כאן שעה בפקקים". 'באר שבע נט' בריאיון בלעדי.

בחודשים האחרונים מתארגנת התנגדות רחבה להקמת מגדלי "גרנד קניון" על שטח החניה החיצונית של הקניון. כזכור, מדובר במגדלים שעתידים להוסיף כ-300 יחידות דיור ומאות רכבים שיעמיסו על ציר טוביהו והכבישים הסמוכים, שעמוסים גם כך בימים אלו. ד"ר אושרה ספיר, אחת ממובילי המחאה, פועלת רבות להעלאת המודעות לבעיה העתידה להיווצר עם הקמת המגדלים, ואף קיבלה את תמיכת ראש העיר רוביק דנילוביץ' להציג עמדת מומחה תעבורתי חיצוני שיבחן את הסוגייה. השבוע, קיבלה ד"ר ספיר תמיכה גם מחבר המועצה וחבר וועדת התכנון והבנייה גדי מזוז, שהצהיר בריש גלי על תמיכתו במחאה, והתנגדות לבנייה על שטח החניון.

-

בריאיון בלעדי ל'באר שבע נט', מסביר חבר המועצה מזוז את עמדתו. ראשית הוא מציין כי "באופן כללי אני שותף יחד עם ראש העיר לפיתוח העיר בשכונות החדשות והוותיקות, כמו גם הקמת פרויקטים לזוגות צעירים". בנוסף מסביר מזוז כי "במקרה של גורדי שחקים, עלינו לבחון אם פרויקט מסוים מזיק מבחינה תחבורתית או שניתן לתת לו מענה תחבורתי. המטרה זה להיטיב גם עם הבנייה וגם עם תושבי העיר".

מה עמדתך בנוגע למגדלי גרנד קניון ?

"במקרה הנוכחי מדובר בשטח ציבורי פתוח שרצו לקבל עליו זכויות בנייה באמצעות שינוי תב"ע, על חשבון ייעוד מקורי של מוסדות ציבור של קופת חולים, גני ילדים ומעונות יום. למה לבטל אותם לטובת מגורים? זה קורה במקביל לכך שהתחבורה בבאר שבע הופכת להיות מאוד לחוצה בייחוד ציר טוביהו אליו מגיעים מהכניסה המערבית לעיר וגם מתוך השכונות הסמוכות. יש שם עומס קטסטרופלי בבוקר, בערב ובימי שישי, גם בגלל שהגרנד קניון מושך הרבה תושבים ויש לחץ על הכבישים. לכן, הקמה של מגדלים על השטח הזה שיוסיף מאות רכבים הוא משהו שאני מתנגד אליו".

מזוז מבהיר כי "עד שלא יבנו תשתיות של כבישים עוקפים, גשרים כמו שעשו בירושלים ובתל אביב, לא נוכל לבנות גורדי שחקים. אני בעד בנייה בשכונות הוותיקות, להחיות אותן ולהביא לשם צעירים, אבל זה צריך לקרות במקביל להקמת תשתיות ותחבורה ציבורית טובה".

כיצד מתקבלים הדברים בעירייה?

"תושבים שמתנגדים להקמת המגדלים הגיעו ושוחחו עם רוביק בעניין. הוא הבין את הצרכים שלהם והציע שיביאו מומחה תחבורתי חיצוני שיבחן את הסוגייה. ראש העיר אמר את זה בצורה ישרה וישירה שאם יש בעיה, בעירייה ימשכו את הבקשה מהוועדה המחוזית. אני תומך בהחלטה של ראש העיר ובמחאה שלא יהיו שם בניינים".

-

מה אתה חושב על תוכנית המתאר של העירייה לבנות מגדלים בכל העיר ולצופף את השכונות?

"באר שבע גדלה ומתפתחת וזה טוב, צריך לשאוף קדימה. אני תומך בבנייה בשכונות הוותיקות כדי לבנות חיי חברה וחינוך בשכונות הללו, אך גם יש לקחת בחשבון ולתת מענה לצד התחבורתי. אנחנו רוצים להמשיך לקדם פרויקטי בנייה מצד אחד, ומצד שני פרויקטים שישפרו את התחבורה".

המחאה נגד מגדלי "גרנד קניון" הביאה למחלוקות קשות בוועדה לתכנון ובנייה?

"חברי הוועדה הם אנשים ישרים וחושבים, וכן יש בינינו מחלוקות, אך חשוב להדגיש שמדובר במחלוקות מקצועיות ולא חלילה פוליטיות".

לגבי תפיסת העולם בעירייה אומר מזוז כי "אני חושב שיש שתי תפיסות עולם בעירייה, מצד אחד שצריך לפתח ולקדם ולבנות תחבורה יותר טובה וכולם מסכימים על זה. מצד שני השאלה היא איך עושים את זה ובאיזה קצב. השאלה איך בונים גשרים, כבישים, משפרים את התחבורה הציבורית. זה יהיה אסון תחבורתי ואנושי לא לעשות את זה. אם תהיה תחבורה ציבורית טובה, אני אהיה הראשון לוותר על הרכב. צריך להיות איזון בין בנייה, כבישים, רכבים, ותחבורה ציבורית".

לתחבורה הציבורית בעיר יש עוד הרבה להשתפר

"נעשה שינוי מדהים בעיר בתחבורה הציבורית. נוספו עוד קווים ועוד תחנות, אבל השירות לא מהיר מספיק, האוטובוסים לא מגיעים לכל המקומות בשכונות. אנשים מבוגרים צריכים ללכת רחוק מאוד עם סלים. יש עדיין על מה לעבוד".  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('06e70af0-089a-4bec-bd94-2e1583606a35','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה