"יחד נגרום ללהבים לפרוח" ריאיון בחירות עם עו"ד קובי נודלמן



עו"ד קובי נודלמן, עוזרו של ראש עיריית באר שבע לשעבר יעקב טרנר ותושב להבים בעשור האחרון, החליט להתמודד לבחירות לראשות להבים כדי "לגרום למה שלא קורה ביישוב, לקרות". מה מתכנן נודלמן לעתיד היישוב להבים? ואילו תוכניות מיוחדות הוא מביא עמו לפיתוח היישוב? ריאיון בחירות עם קובי נודלמן

מי שמסתובב כיום בלהבים עלול להיתקל בשלטי בחירות של מספר מועמדים תלויים על אותה הגדר, מה שמראה באופן ברור על התחרות הגדולה ביישוב. עם החלטתו של ראש המועצה המכהן אלי לוי שלא להתמודד לכהונה נוספת, נותרו במירוץ חמישה מתמודדים: רונית דמרי-עייאש, סגניתו של לוי, כפיר מימון, עו"ד לימור לוגסי, יוסי ניסן, שלומי שטרית, ועו"ד קובי נודלמן, כשכל אחד מהם משוכנע ונחוש להיבחר לראשות המועצה. הפעם ישבנו עם המתמודד עו"ד קובי נודלמן, ושמענו את חזונו לראשות להבים.

מי אתה קובי נודלמן?

עו"ד קובי נודלמן, בן 45, ואב ל-3 ילדים, תושב להבים מעל 10 שנים. נודלמן בעל משרד עורכי דין עצמאי ובהכשרתו עוסק בין היתר בדיני תכנון ובנייה ודיני עבודה, מייצג רשויות מקומיות, משרדי ממשלה וגופים נוספים. בעשור הקודם שימש נודלמן כעוזרו של ראש עיריית באר שבע לשעבר יעקב טרנר, ושימש כמנהל אגף משאבי אנוש בעיריית באר שבע. בשנים האחרונות הוא מנהל משרד עורכי דין עצמאי ושם לו כמטרה הבאה להיבחר לראשות מועצת להבים.

מה הוביל אותך להחלטה להתמודד בבחירות בלהבים?

"כשעברתי ללהבים לפני 10 שנים חשבתי שאני הולך לנוח. פתחתי משרד עורכי דין ונולדו לי שלושה ילדים. עם הזמן מצאתי עצמי מעורב מאוד במה שקורה ביישוב. התחלתי להתנדב בוועד הורים מרכזי ובפעילויות קהילתיות ביישוב, וראיתי גם מה לא קורה". למה הכוונה? "מצד אחד היו דברים טובים. מנגד התחלתי לראות שתוכניות לימוד מסוימות לא מתקיימות, חסר הפעלות ותעסוקה לדור הילדים שלנו, ואין מספיק חיי קהילה, שזה הלב של היישוב שלנו".

קובי נודלמן ומשפחתו "הבאתי 3 ילדים, חשבתי שאני הולך לנוח, ומצאתי עצמי מעורב מאוד בנעשה ביישוב" צילום: פרטי

מה בכוונתך לעשות כדי לחזק את קשרי הקהילה ביישוב?

"צריך לעבוד על חיבור בין הדור הוותיק שבנה את היישוב לבין הדור הצעיר. פעם אנשים היו מכירים את השכנים שלהם, היום מנותקים. בכוונתי לפעול לחיזוק הקשר באמצעות פעילויות קהילתיות, אירועים שנתיים, ופרויקטים מיוחדים של תרומה לקהילה מצד הדור הצעיר והדור המבוגר, שיתרמו כל אחד לרעהו מהידע ומהיכולות שלהם, אם צעיר צריך עצה מאדם מבוגר, או אדם מבוגר צריך עזרה בתיקון דבר בביתו".

להבים אחד היישובים היוקרתיים בנגב. צילום: שרון טל

נודלמן העלה בריאיון סוגייה נוספת "אחת הבעיות הגדולות היא חוסר תעסוקה לצעירים של להבים, והיעדר אפשרויות בילוי ותרבות. מצד אחד ברור שלא ניתן לייצר לכולם תעסוקה, אבל כן ניתן לרתום אותם במסגרת הפעילות היישובית ולהעסיקם במערך האבטחה, ובמקביל לפעול לחיזוק פעילות תרבותית ביישוב".

"אנחנו לא רוצים להיות בינוניים". צילום: מתוך הפייסבוק של נודלמן

גם בנושא החינוך הוסיף נודלמן "אנחנו לא רוצים להיות בינוניים כפי שהראו מבחני המיצ"ב. אנחנו משווים את עצמנו ליישובים מובילים בארץ ורוצים לחזור להיות טובים. לשם כך גייסתי את מס' 2 שלי ברשימה רותי רובין, שניהלה את בית הספר בקיבוץ חצרים. אישה מדהימה עם יכולות עצומות שזכתה בהמון תשבחות על עשייתה החינוכית.

בתוכנית שלנו לקדם יום לימודים ארוך לתלמידים. כלומר בשעות הבוקר לימודי מקצועות ליבה, ובצהריים לעסוק במגמות חברתיות, לא רק מתמטיקה ואנגלית, אלא גם העשרה חברתית ויכולת לפתח כישורים אישיים. אנחנו חייבים את זה לילדים שלנו שכל אחד מהם, גם כאלה עם בעיות קשב וריכוז, או כאלה שדורשים קצת יותר זמן, לתת להם את האפשרות להתפתח".

קובי נודלמן עם מס' 2 ברשימתו רותי רובין "אשת חינוך עם קבלות". צילום: יח"צ

"אפקח על הגנים הפרטיים"

נודלמן הוסיף גם בנושא הגנים הפרטיים ביישוב "זה משהו שהמועצה פחות מעורבת בו, וחשוב שתהיה מעורבת, אלה החיים של התינוקות שלנו. ביישוב קטן כמו שלנו ניתן לפקח יותר ולהיות שותף למה שנעשה במעונות היום. לפקח על החינוך של הילדים שלנו מגיל אפס".

להרחיב או לא להרחיב?

מה עמדתך בסוגיית הרחבת היישוב? "אני חושב שלהבים צריכה לשמור על צביונה כיישוב קהילתי, לא עברנו לכאן כדי לגור בעיר, ואם להבים צריכה לגדול זה לטובת הדור הממשיך שלה ובהדרגה. ניאבק בכל ניסיון להפוך את להבים לעיר".

"ניאבק בכל ניסיון להפוך את להבים לעיר". צילום מועצת להבים

אנו רואים מגמה ארצית של איחוד רשויות, איך אפשר למנוע זאת?

"להילחם בכך ולא להתרחב. התוכנית לאיחוד רשויות על השולחן כבר 20 שנה. ניאבק בכל ניסיון לאחד את להבים לבאר שבע ולשמור על העצמאות שלנו".

איך מקבלים החלטה שכזו עם מגוון דעות ביישוב קטן?

"כמובן שכראש מועצה אביא זאת מול התושבים ואנהל מולם שיח שקוף. כשאתה מנהל שיח בשקיפות, התושבים גם מגיבים בצורה אחרת. חשוב לשמוע טענות לכאן ולכאן, זה לב ליבה של הקהילה וחשוב לשמור על שקיפות".

בלהבים חווים לא פעם מקרי פריצות וגניבות רכוש, מה תוכניתך כדי להפחית את רמת הפשיעה?

"אנחנו לא שונים ברמת הפשיעה שלנו מיישובים אחרים באזור. היתרון שלנו כיישוב קטן הוא יכולתנו לשלוט בתא השטח שלנו. התוכנית שלי היא לחלק את להבים למספר רובעים, ולהפעיל בכל אחד מהרובעים ניידת סיור, בחסות המועצה. נוכחות אכיפתית היא הרתעה וזה צעד משמעותי להפחתת רמת הפשיעה".

להבים יישוב קטן וקהילתי. צילום: שרון טל

נשמעות תלונות ביישוב על "השתלטות" של תושבי חוץ על הפארקים ביישוב, כיצד אתה מתכוון לטפל בנושא?

"להבים פתוחה לכל. עם זאת, נוצר מצב שתושבים שהם לא תושבי להבים מגיעים לפארקים ולא נותר מקום לתושבי להבים עצמם. ברשויות אחרות בארץ מצאו פתרונות כמו גביית תשלום בכניסה לפארקים, או סגירת הפארק לתושבים בלבד בשעות מסוימות או בימים מסוימים. ניתן גם להציב פקחים לאכיפה של הפרת חוק עזר עירוני כמו עישון או השלכת פסולת. המטרה היא לא לעשות איפה ואיפה, אלא לתעדף את התושבים של להבים. לאחר מכן, כולם ברוכים הבאים".

לנושא הפארקים הוסיף נודלמן גם בנושא איכות הסביבה "אנחנו צריכים לקדם את נושא הפרדת הפסולת, למחזר ולהקטין את ההוצאות שלנו. בנושא הזה אנחנו הרחק מאחור וצריכים להיות שם לפחות כמו באר שבע".

אנו רואים מצב בו יישובים נקלעים לגירעון כלכלי, איך אתה מתכנן לחזק כלכלית את היישוב?

"המטרה היא לייצר הכנסות ליישוב לא רק מארנונה, ארנונה לא מספיקה כדי להחזיק יישוב. הרשויות המצטיינות הן אלו שיודעות לנצל נכון את התקציבים שלהן וגם להגיש קול קורא ולגייס תקציבים ממקורות נוספים מהמדינה. חשוב להבין שביישוב קטן מדיניות כלכלית כושלת יכולה להפיל יישוב שלם. מחד צריך לייעל את ההוצאות של היישוב, ומנגד להגדיל את העוגה התקציבית של היישוב באמצעות גיוס תקציבים מגופים שונים. בכוונתי לפעול לפיתוח פרויקטים תיירותיים כמו פארק חבלים באזור יער להב ולייצר מזה הכנסות, קל וזול יחסית לבנייה ומאוד אטרקטיבי".

""להבים צריכה ניסיון" נודלמן בחוגי בית. צילום: בן גבאי

מה מייחד אותך משאר המתמודדים?

"אני מגיע עם ניסיון של שנים רבות בעבודה מול משרדי ממשלה כמו משרד הפנים, האוצר, החינוך והרווחה. עסקתי רבות בנושא תקציבים של רשויות מקומיות ובניתי את התקציב העירוני לצד צוות בכיר בעיריית באר שבע. בימיי בעיריית באר שבע הייתי חבר בוועדות עירוניות וקידמנו פרויקטים רבים בעיר כמו המשכן לאומנויות הבמה, הפארק האוסטרלי, פארק נחל באר שבע, פארק ההייטק, וגם איצטדיון טרנר. הפרויקטים האלו ראו אור בהמשך. לאורך כל התקופה הובלתי תהליכים חוצי ארגון, בניתי תוכניות עבודות וצברתי ניסיון רב בעבודה ברשויות המקומיות, ואת כל הניסיון זה אני מביא איתי ללהבים".

לסיכום, איך תיראה להבים בראשותך בעוד 5 שנים?

"איתנה כלכלית עם תוכניות חדשות בחינוך וקהילה הרבה יותר מחוברת. אנחנו צריכים להתאחד ולפעול להידברות עם השכנים שלנו ביישוב, יש לנו הון אנושי מדהים בלהבים ונוכל יחד להשיג תוצאות עילאיות. כל מה שאנחנו צריכים לעשות, זה לעבוד יחד, ולגרום ללהבים לפרוח". 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה