"העתיד שלנו בלהבים!" המתמודדת עו"ד לימור לוגסי בריאיון מיוחד



עו"ד לימור לוגסי, תושבת להבים מזה כ-30 שנה, וחברת מועצה ביישוב מזה כ-5 שנים, הודיעה כי תתמודד בבחירות הקרובות על ראשות המועצה. כשיום הבחירות הולך ומתקרב, ישבנו עמה כדי לשמוע מה תוכניותיה ליישוב להבים

מי את לימור לוגסי?

המתמודדת לראשות להבים, עו"ד לימור לוגסי היא תושבת להבים מזה כ-30 שנה, וחברת מועצה ביישוב מזה כ-5 שנים. לימור נשואה ליוסי, פנסיונר ממשטרת ישראל, ואם לארבעה – כפיר (26), ואור (24), שניהם הלכו בדרכה של אמם אל לימודי המשפטים, עדן (19), חיילת במסלול ייעודי לקצונה בבא"ח צנחנים, ושיר (16) תלמידת כיתה י' בתיכון אשל הנשיא.

שורשיה של לוגסי בלהבים מזה כ-30 שנה. צילום משפחתי

לוגסי בעלת משרד עו"ד עצמאי בבאר שבע ועתירת ניסיון משפטי. במשך עשור עבדה בפרקליטות מחוז דרום במהלך לימודי המשפטים, ולאחר מכן שימשה כמתמחה במחוז דרום אזרחי. בהמשך החליטה לעבור למגזר הפרטי, תוך שמירה על פעילות ציבורית בסיוע לחיילים ונזקקים. כחלק מפעילותה הציבורית, נבחרה עו"ד לוגסי למועצת להבים ב-2013, וכעת היא מכוונת על ראשות המועצה.

מה הוביל אותך להתמודד לראשות המועצה?

"הנושא של עשייה ציבורית תמיד היה חשוב לי, להיות במקום שאני יכולה לתת, להשפיע ולשנות עבור הציבור, עבור הקהילה בלהבים. נחשפתי לעבודת המועצה ולהליכים שם כשהובלתי במשך שנה את המאבק נגד הקמת מרכז קונגרסים, שלימים הכוונה לכאורה הייתה להקים אולמות שמחה. בסוף התהליך, הצלחתי יחד עם התושבים למנוע את הקמת המיזם. איך הצלחת למנוע את הקמת הפרויקט? "הייתה כבר תב"ע מאושרת. הדרך היחידה שלנו להתנגד להקמת המיזם היה בכך שנמנע שימוש בפרויקט שכביכול הוצג כתיירותי בכך שלא נאפשר שימוש באולם שמחות. ברגע שהורדנו בוועדת הערר את השימוש לאירועי שמחות לא הייתה כדאיות כלכלית להקים את הפרויקט".

מה תוכניותייך ליישוב להבים כראש מועצה?

"חשוב לי לקדם את נושא הקהילתיות ביישוב. הנושא תפס פחות נפח עם הזמן לאור חוסר שיתוף פעולה של המועצה עם התושבים, לא אפשרו לתושבים להקים מיזמים לטובת היישוב. צריך להחזיר עטרה ליושנה". למה הכוונה? "שיתוף פעולה, עזרה לזולת, לחלוק ידע של דור צעיר עם מבוגר ולהיפך בפרויקטים משותפים, להחזיר אחד לשני. חשוב לחנך מגיל צעיר לתרום לקהילה, כך היה כשאני גדלתי כאן, וצריך לחזק זאת ביישוב".

עו"ד לוגסי הוסיפה גם בנושא הביטחון האישי "אנחנו סובלים מפריצות רבות לבתים וצריך למגר את זה באמצעות קהילה נותנת ליישוב – כוח של סיירת מתנדבים ביישוב. הגברת נוכחות ואבטחה בשטח תגביר את תחושת הביטחון האישי ותמנע מקרים של פריצות או גניבות. כמו כן, חשוב לשים דגש רחב יותר על הבידוק בשערי היישוב, לרשת את היישוב במצלמות ולראות מי נכנס ומי יוצא. בעבר התחיל פרויקט של סיירת מתנדבים, אך לא היה שיתוף פעולה עם המועצה. המועצה צריכה להיות מעורבת בכך ונוכל להרוויח מכל הכיוונים".

להבים. צילום: שרון טל

"אני לא חושבת שנכון למדר את הילדים שלנו עד כיתה יב' "

עו"ד לוגסי התייחסה גם לנושא החינוך ביישוב, כאשר בין היתר עלתה סוגיית הקמת תיכון "אפשר למצוא טיעונים בעד ונגד, זו חשיבה שצריכה להיעשות בשיתוף עם התושבים, המועצה ומוסדות החינוך. אם מדברים על תיכון בלהבים, אני לא נגד, אבל אני חושבת שלא נכון למדר אותם עד כיתה יב'. הילדים של להבים לומדים באשל הנשיא ויש שם חיבור לילדי פנימיה, מושבים וקיבוצים, אני חושבת שזה נכון שהילדים שלנו יצאו מחוץ ללהבים ויחשפו לעולם שהוא מגוון".  

בהמשך לכך הוסיפה "נעשתה עבודה בנושא החינוך בלהבים כדי לשפר את המצב הקיים. בשנת הלימודים הבאה כבר נתחיל להטמיע תוכניות חדשות - בבית הספר היסודי נקבל תוספת סגל הוראה באנגלית, וייבחנו גם סוגיות כמו יום לימודים ארוך עד 16:00 חמישה ימים בשבוע, לצד תחומי העשרה נוספים לתלמידים"

מה עמדתך בסוגיית הרחבת היישוב?

"להבים לא מוכנה להרחבה מעבר לשכונת שרונית. חשוב להשקיע בתשתיות ביישוב – חינוך, בריאות, פארקים ועוד. באוקטובר יצא מכרז להקמת מחלף בלהבים, ובתכנון גם בית ספר יסודי נוסף בשכונת שרונית כולל כל התשתיות הנחוצות, חשוב מאוד לשלב את שרונית לתוך הקהילה בלהבים".

אילו מהלכים הובלת בסוגייה זו במהלך כהונתך כחברת מועצה?

"בקנדציה הזו הובאה סוגיית הקמת בית גיל הזהב - דיור מוגן בלהבים. אז ראיתי שמדברים על בניינים בגובה 5 קומות – 20 מ' גובה, תב"ע שאושרה בקדנציה הקודמת בה לא הייתי חברת מועצה, ולכן גם לא יכולתי להגיש התנגדות. יחד עם תושבים הגשנו וועדת ערר בנושא הגובה, נקבע לבסוף שלא ניתן לפגוע בנושא הגובה, אך הצלחנו להוריד את הגובה של בניין סיעודי מ-5 קומות ל-2 קומות. הנושא עדיין על השולחן".

לא הזמן להרחיב את להבים מעבר לשכונת שרונית. צילום: מועצת להבים

"כמו כן, פעלתי נגד תוכנית שרונים, בה 800 יחידות דיור ומיועדת לתושבי היישוב ולמשפחות קריית המודיעין 8200. פניתי לחברי המועצה במטרה להתנגד לתוכנית הזו, כי מבחינת תשתיות אנחנו לא יכולים לאפשר הרחבה נוספת מעבר לשרונית. זה לא הזמן לעוד הרחבה. צריך לשים דגש על הדור הצעיר, ולחשוב איך אפשר לדאוג שילדי להבים יוכלו להישאר לגור בלהבים"

עוד הוסיפה עו"ד לוגסי בנושא תקציב המועצה "יישוב לא יכול להתקיים רק מארנונה. חשוב לפתח פרויקטים שיגדילו את מקורות ההכנסות ללהבים. אנחנו מקבלים לראשונה הכנסות מאזור התעשייה עידן הנגב. נוסף לכך, ועדת הגבולות אישרה לאחרונה תוספת של כ-5,000 דונם ללהבים, חלק לבנייה פרטית, וחלק לצרכי תעשייה ומסחר. יש שטח שם אפשר להקים פארק הייטק, זה דבר מבורך שיכול להוות הכנסה נוספת. אך בסופו של דבר מה שחשוב הוא מה ראש הרשות עושה עם השטחים בשיתוף חברי המועצה והתושבים. חשוב לעשות דברים נכון".

זו הקדנציה הראשונה שלך במועצה, מה השתנה ב-5 השנים האחרונות?

"ב-5 השנים האחרונות למדתי לעומק את עבודת המועצה. אני יו"ר וועדת מכרזים, יו"ר וועדת הנחות, חברת וועדה לתכנון ובנייה וחברת מועצה. יש המון אחריות בניהול יישוב כזה. למדתי ועשיתי המון ב-5 השנים האחרונות במועצה, ונקודת הפתיחה שלי כיום היא שונה ומושכלת יותר".

במה את שונה מיתר המתמודדים?

"אני באה מרקע מקצועי וניסיון בעבודה מול משרדי ממשלה בערכאות משפטיות, וניסיון גם למען הקהילה, כולל ניסיון בקנדציה הנוכחית במועצה בכמה וועדות. אפשר לראות את קבלת ההחלטות שלי בקדנציה הנוכחית למען טובת היישוב. לראיה, כשנולד הרעיון של שכונת שרונים, (שכונה חדשה של כ-800 יח"ד המתוכננת בלהבים. ש.ט) יכולתי להוביל מאבק נגד הפקדת התוכנית ולקבל הון פוליטי מעולה, הסתכלתי על טובת היישוב והבנתי שאם אוביל את המאבק אהיה פסולה מלדון בהתנגדויות כחברת וועדה לתכנון ובנייה. בעניין הזה המאבק עדיין נמשך".

עו"ד לימור לוגסי, מוכנה לעזוב משרד עורכי דין מצליח לטובת קידום היישוב. צילום: פרטי

מדוע החליט ראש המועצה אלי לוי לפרוש מהמירוץ לבחירות?

מה מתכנן יוסי ניסן ליישוב להבים?

החזון של כפיר מימון לעתיד של להבים

את האישה היחידה שמתמודדת לראשות להבים, את מרגישה שזה יכול להוות יתרון?

"אני לא באה להתמודד מהמקום המגדרי. אני רוצה שיתנו לי את הקול כי חושבים שאני ראויה, וכי יש לי את היכולת לעשות שינוי ביישוב". למה את חושבת שאין הרבה נשים שמתמודדת ברשויות המקומיות? "יכול להיות שהמעורבות של משפחה וילדים יחד עם עבודה לא מתאים לכולן. אני לעומת זאת חושבת שזה לא נכון, אלא שצריך להיות במקום שאנחנו יכולות להשפיע".

את עצמאית עם משרד עו"ד משלך, תיאלצי לעזוב במידה ותיבחרי, לא מרתיע?

"זה נכון שיש לי הרבה מה להפסיד במישור האישי, אבל הרווח השלם זה עשייה למען הציבור. צריך לבחון מי בא מתוך רצון לשנות מתוך הפסד אישי גם במחיר פגיעה אישית. העובדות מדברות בעד עצמן".

לסיכום, איך את רואה את להבים בעוד עשור מהיום?

"אני רואה את להבים כקהילה מאוחדת עם חיבור ישיר בין המועצה לבין התושבים. אני רואה שיפור משמעותי בנושא החינוך - עם פרויקטים חינוכיים והקמת בית ספר נוסף, התשתיות – עם הקמת מחלפים ושיפור התשתיות הקיימות, והביטחון - כיישוב שטוב ובטוח לחיות בו. אנחנו בדרך לשם".  

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה