מדוע דרשו במועצת להבים מהמועמדים להסיר את שלטי הבחירות?



במועצת להבים דרשו מתושבים להסיר שלטי תמיכה במועמדים פוליטיים לראשות המועצה בטענה שמנוגד בעבירה על חוק הבחירות וחוק העזר העירוני. בתגובה לכך אומר המועמד יוסי ניסן "ראש המועצה מהלך אימים על התושבים".

שנת הבחירות מאופיינת בשלטי תעמולה של המועמדים ברחבי היישוב המוניציפאלי, אך עשרות תושבים ביישוב להבים קיבלו השבוע מכתב הדורש מהם להסיר את השלטים בעלי אופי פוליטי, בטענה שהם מנוגדים לחוק הבחירות – דרכי תעמולה ולחוק העזר של להבים בנושא מודעות ושלטים. את הדרישה קיבלו בין היתר גם מועמדים לראשות המועצה. על המכתב חתומה עו"ד קרין כהן ממשרד עורכי הדין גדעון פישר ושות'.

המועמד לראשות להבים יוסי ניסן, קיבל גם הוא את הדרישה להסרת שלטי התמיכה בו, דרישה אותה הוא מגדיר כ"התנהגות אלימה ופחדנית". ניסן האשים את אלי לוי בשימוש במשאבי המועצה במטרה להלך אימים על התושבים, שכל רצונם הינו לממש את זכותם האזרחית לבטא את דעתם הפוליטית בתקופת בחירות. "מעניין לדעת כמה עלה לנו חוות הדעת שהזדרזת להביא ממשרד עורכי הדין היוקרתי והנוצץ?", סיכם יוסי ניסן וסיים ב"לא נפחד ולא נירתע כי הצדק איתנו".

תליית שלטי בחירות מנוגדת לחוק בלהבים? צילום: פרטי

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הציג ניסן חוות-דעת משפטית נגדית. בחוות הדעת עליה חתום עו"ד גיא בוסי ממשרד עורכי הדין בוסי-אביאני, נכתב "שולחנו דוחה תוכן מכתבך מן המסד ועד הטפחות. לא נהיר, כיצד יכולים לדור בכפיפה אחת, האמור בסיפא לסעיף 2 במכתבך עם הפטור הקבוע בחוק העזר העירוני הרלוונטי של המועצה, הקובע בהאי לישנא: "פטורים (א)הוראות פרק זה לא יחולו על - (8) מודעות ושלטים בעלי אופי פוליטי". נוכח הדרישה, דרשו במשרדי עורכי הדין את פרוטוקול הישיבה "בה הוחלט על שינוי חוק העזר העירוני שהוזכר לעיל, המעניק פטור כאמור, לשלטים בעלי אופי פוליטי". 

בעיוננו בחוק העזר של להבים לא נמצא איסור על תליית שילוט פוליטי ואף נראה כי ניתן פטור בעניין. במערכת 'באר שבע נט' פנינו למועצת להבים בבקשה לתגובה בעניין לדרישה זו, אך תשובתה טרם התקבלה עד לרגע פרסום הידיעה, ותפורסם כשתתקבל. כאמור הנושא יידון כעת במישור המשפטי. 

להבים. צילום: שרון טל

יוסי ניסן מבטיח "קמפיין בחירות נקי" - הריאיון המלא

מה מתכנן אלי לוי ללהבים בעוד 20 שנה?

ריאיון עם המתמודד בלהבים כפיר מימון

אלי לוי ויוסי ניסן. יריבות פוליטית ארוכת שנים. צילום: יח"צ, פייסבוק

היישוב להבים נחשב לאחד היוקרתיים בנגב, ואף שמדובר ביישוב קטן וקהילתי, מערכת הבחירות בו סוערת. שישה מתמודדים על ראשות המועצה: אלי לוי (המכהן), יוסי ניסן, כפיר מימון, קובי נודלמן, שלומי שטרית ולימור לוגסי. פחות מ-140 ימים עד הבחירות, ונראה כי התחרות הפוליטית בלהבים רק מתחממת, ועומדת להיות מורכבת ביותר.  

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה