ההלם וההשלכות: כל הפרטים על הדרמה בהפועל באר שבע בני שמעון

$(function(){setImageBanner('7a514c97-1d11-4a3e-80e0-23fc463ca578','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

ההודעה המפתיעה על סיום הדרך, היציאה ל"חופשה" של המנכ"ל וההודאה של כפיר ארזי: "ההחלטה לא יפה ולא מייצגת את הרוח שאנו מנסים להתוות". בלאגן בקבוצת הכדורסל – מה צופן העתיד?

מחיוך לחיתוך: שבוע וחצי בלבד לאחר שהשמפניות נפתחו והחיבוקים הפוטוגניים שודרו בכל כלי תקשורת, הודיע אתמול יו"ר הפועל באר שבע בני שמעון, כפיר ארזי, למאמנו בשתי העונות האחרונות וזה שאחראי על עליית ליגה היסטורית: "אתה לא ממשיך".

עוד לא עברו שבועיים מאז חגיגות העלייה

"יניב הוא מאמן מצויין" ארזי מיד לאחר העלייה

"בשבילי זו התחלה של הדרך" אמר בורגר וכמעט צדק במעמד החתימה

בורגר זומן לשיחה אתמול (חמישי) אחר הצהריים. הוא לא ציפה לקבל את ההודעה הזו והיא הגיעה אליו כרעם ביום בהיר. בדיעבד, היה יכול בורגר לחבר את הנקודות. דמות הקרובה אליו מסבירה: "יניב קיבל בימים האחרונים מספר מסרים מגורמים שונים על כך שרמי הדר מגשש אצל שחקנים ומציע להם לעבור לבאר שבע. הוא ביטל את השמועות מיד, הוא סמך על כפיר". עובדה זו רק העצימה את תחושת העלבון.

במספר ראיונות שסיפק לכלי התקשורת, נשמע בורגר פגוע מאוד. הוא אמר: "נפגעתי. נעלבתי. אין לי מושג למה זה קרה. כפיר הודיע לי את זה ולא הסביר מדוע. אני בשוק כמו שמעולם לא הייתי. לא היה ריב, ויכוח, שום דבר שיכול להעיד על מה שהתרחש. אצטרך להתאושש כמה ימים. אני אמשיך בענף הכדורסל". בורגר הוא לא היחיד שצפוי לעזוב. כשראש הפירמידה מתרסק, שאר המבנה צפוי לקרוס אחריו. את ההוכחה לכך כבר קיבלנו אתמול.

מי שאמון במשך שנים על הקשר של המועדון הבאר שבעי עם התקשורת הוא המנכ"ל תומר ירון שעל כל הדעות עשה את עבודתו בצורה הטובה ביותר. לעומת זאת, אדם אחר מטעם המועדון הוא זה ששלח את ההודעה על פיטוריו של בורגר ומינויו של רמי הדר. למי ששאל הסביר תומר ירון כי הוא בחופשה. ירון ובורגר היו חברים טובים והבשורה גרמה לירון לקחת צעד אחורה, לפחות לעת עתה. לא ברור אם יחזור. בסביבתו אמרו: "ייתכן שה'חופשה' תהיה ארוכה". גם בקרב השחקנים קיימת דאגה, שכן יניב בורגר גיבש חדר הלבשה נפלא. עם זאת, גם כך חלק מהשחקנים תוכננו לקבל הודעה שהם לא ממשיכים לעונה הבאה, עם בורגר או בלעדיו.

ימצאו מאמן בקרוב? תומר ירון וכפיר ארזי. קרדיט - צילום פרטי

מי אתה רמי הדר?

הדמות החדשה על הקווים בהיכל הקונכייה היא רמי הדר (51). חלק מהגורמים המעורים בכדורסל הישראלי הרימו גבה לנוכח ההחלטה. אחד מהם סיפר:  "לא מספיק שכפיר ארזי "התלכלך", הוא גם הביא את המאמן האחרון שהייתי מביא לקבוצה חדשה שעולה לליגת העל. רמי הוא "אדם של תכל'ס", אחד ש"לא דופק חשבון", אבל מקצועית? הוא לא מאמן גדול. למען האמת, גם יניב בורגר לא מטובי מאמני הכדורסל בארץ, אבל מבחינתי היה עדיף לתת את הקרדיט למי שמכיר את המערכת כבר שנים".

את העונה העביר הדר בליגה הרומנית בקבוצת קראיובה והוביל אותה למקום השביעי בעונה הסדירה. בשלב רבע גמר הפלייאוף, סיימה הקבוצה עונה מוצלחת יחסית. עברו בישראל עשיר והוא שימש כמאמן ראשי בהפועל תל אביב, מכבי תל אביב ומכבי חיפה. בכל הקבוצות רשם קדנציות קצרות יחסית. בתפקידו האחרון בישראל, היה מאמנה הראשי של הפועל תל אביב ובכך הפך להיות הראשון שמאמן גם את הפועל וגם את מכבי ת"א באותה עונה. הוא מונה בינואר 2017 ובסוף אפריל עזב.

רמי הדר. מהלך של צל"ש או טר"ש? (איציק בלניצקי באדיבות one.co.il)

דברי הבעלים

השאלה הגדולה שעולה מהפרשה היא למה החליט כפיר ארזי את מה שהחליט? אתמול נשמע כאילו הוא עצמו לא יודע לתת הסברים. צריך לומר בכנות שבמהלך העונה עלו ביקורות על תפקודו של יניב בורגר והיו כאלה שהגדירו את הקבוצה כ"קבוצה ללא מאמן". היו גם כאלה שתהו מדוע ארזי ממשיך עם בורגר.

יחד עם זאת, ראוי היה שארזי היה שם את הקלפים על השולחן מיד לאחר עליית הליגה, ולא מפזר הבטחות ללא כיסוי תחת כל עץ רענן. בפוסט פייסבוק ששוגר אמש לאוהדי הקבוצה ניסה ארזי להסביר את צעדיו: "ההחלטה להיפרד מיניב לא הייתה פשוטה מבחינתי. עם יד על הלב, אני יכול להגיד שזו הייתה ההחלטה הכי קשה שקיבלתי מאז הקמתי את המועדון. היא לא יפה, היא גם לא מייצגת את הרוח אותה אנו מנסים להתוות, אולם על אף כל אלה ועל אף המחיר התדמיתי אותו ברור שנאלץ לספוג, ראיתי לנכון לקבל אותה". התגובות לפוסט המדובר מצד האוהדים חלוקות לכאן ולכאן.

הפועל באר שבע בני שמעון במגרש של הגדולים, ובמגרש של הגדולים צריך לעיתים גם להתלכלך. גם ארזי מודה שההחלטה שהוא קיבל לא תואמת את רוח המועדון. התשובה לשאלה הגדולה תתברר בעוד כמה חודשים: האם ארזי יקבל על המהלך הזה צל'ש או טר"ש?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('fc3c9d3b-471a-41c2-af80-543f20452a1f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה