שיכורה מהצלחה: הברמנית איירין בנימין כובשת את העולם

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c482f0d5-46a7-4ff6-8e3d-c5eb660f677a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('c482f0d5-46a7-4ff6-8e3d-c5eb660f677a','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7]]);})

היא בין הברמניות הטובות בארץ ורק עכשיו חזרה ממקסיקו שם ייצגה את ישראל בתחרות עולמית עם הקוקטייל אותו המציאה. תעשו כבוד לאיירין בנימין

איירין בנימין היא בת 25 מבאר שבע, כרגע סטודנטית בשנה השנייה לניהול מלונאות ותיירות ועובדת כברמנית בבר ה'זאלמה' בעיר. לפני קצת יותר משבוע חזרה איירין ממקסיקו, שם נערכה התחרות הבינלאומית לקוקטיילים 'בקארדי לגאסי' אליה הגיעו 34 נציגים מכל העולם. איירין זכתה לייצג את ישראל בתחרות ועשתה זאת בכבוד רב. את סיפור האהבה שלה עם עולם הברים והקוקטיילים היא התחילה לפני כחמש שנים והיא לא מתכוונת לעצור כאן.

איירין בנימין. צילום באדיבות בקארדי לגאסי

הבר כדרך חיים

"בהתחלה הייתי בטוחה שאני הולכת ללמוד קולנוע, ואז כמו כולם שמשתחררים מהצבא, הלכתי לעשות קורס ברמנים כי זה מגניב... במקביל הבנתי שקולנוע ממש לא בשבילי ולא הכיוון שלי. ואז פשוט התחלתי לעבוד בבר שכונתי בהרצליה. מאוד נהניתי מהעבודה כברמנית והיה לי ממש כיף. אני טיפוס של לילה ויש הרבה חוויות מעבודה בבר עם הלקוחות אז בחרתי להמשיך עם זה", נזכרת איירין. אחרי שנה של עבודה בבר חיפשה איירין שינוי ועברה הכי רחוק שאפשר- לאוסטרליה. "בהתחלה אמרתי שאעשה עגלות כמו כולם כדי לעשות כסף, אבל תוך פחות מחודש הבנתי שזה לא בשבילי ורציתי לחזור לעבוד מאחורי הבר. אחרי חיפושים מצאתי עבודה ועבדתי כברמנית שם במשך שנה", מספרת איירין.

איך החוויה לעבוד כברמנית בחו"ל?

"זה לא היה פשוט. היה מאוד קשה למצוא את עצמי שם, הגעתי לשם לבד ולא הכרתי אף אחד. גיליתי כמה אני באמת לא יודעת דברים בעולם הזה של הקוקטיילים וכמה יש לי עוד ללמוד. זה מאוד קשה למצוא מקום שאתה מרגיש בו בנוח גם מבחינה חברתית וגם מבחינה תעסוקתית, התחלות הן תמיד קשות. גרתי חצי שנה בסידני וחצי שנה במלבורן, אז היו לי שתי התחלות חדשות שם...אבל זה לגמרי היה שווה את זה. למדתי הרבה, צברתי ניסיון, הכרתי אנשים, עולמות שונים, זו חתיכת חוויה שתורמת הרבה מאוד מעבר למקצועיים, לחיים הפרטיים שלי".

איירין בנימין. צילום באדיבות בקארדי לגאסי

מייצגת אותנו בכבוד

אחרי שנה של עבודה באוסטרליה חזרה איירין לארץ ועבדה בבר 'בלבוי' בתל אביב. היא נרשמה, כאמור, ללימודים באוניברסיטת בן גוריון ועברה לבאר שבע, שם התחילה בשנה שעברה לעבוד בבר הקוקטיילים 'זאלמה'. "תמיד רציתי ואהבתי להכין קוקטיילים, ליצור דברים חדשים, אני חושבת שבאופן כללי בארץ כל תחום הקוקטיילים והקולינריה צומח. הקהל הבאר-שבעי מגיב ממש טוב לכל הקונספט הזה, אנשים באים ונהנים אצלנו והופכים ללקוחות קבועים", אומרת איירין. וכך, לפני חמישה חודשים נרשמה איירין לתחרות הקוקטיילים 'בקארדי לגאסי'. התחרות היוקרתית מאגדת ברמנים וברמניות מכל העולם שיתחרו על רקיחת קוקטייל מבוסס רום בקארדי, שמאחוריו מחשבה, רעיון ומורשת. בתחילה היה עליה לשלוח את המתכון שלה לבקארדי, שם נבחרו עשרה מועמדים לחצי הגמר בתל אביב, כשהיא הנציגה האישה היחידה, ממנו נבחרו שלושה. שלושת הפיינליסטים טסו ליוון לגמר האזורי יחד עם יוון וקפריסין, בו הכינו את הקוקטייל על במה אל מול שופטים והציגו את התכנית השיווקית שלהם. "ואז נבחרתי לייצג את ישראל בתחרות העולמית במקסיקו עם הקוקטייל שלי 'Back to Basic' וזו הייתה חוויה מדהימה", אומרת איירין.

ממה מורכב הקוקטייל שלך?

"הקוקטייל שלי נקרא ‘Back to basic’ והוא מורכב מבקארדי לבן, סירופ יין ותפוזים, ליים טרי, וורמוט יבש, ביטרס ואקווה-פאבה. בקוקטייל אני משתמשת בסירופ של תפוזים ויין, כשהרעיון לכך הגיע מתוך המחשבה למקסם את השימוש בחומרי הגלם בבר. ברמנים רבים משתמשים בקליפת תפוז לצורך קישוט קוקטיילים והפרי עצמו נזרק לפח, אז החלטתי להשתמש בזה לקוקטייל. כך גם עם היין שבעזרת הפיכתו לסירופ מתארכים חיי המדף שלו, שהם מאוד קצרים. בנוסף אני משתמשת ב’אקווה פאבה’ שזה מי הבישול של חומוס, וזה במקום חלבון ביצה, זה יוצר קציפה עם מרקם סמיך לקוקטייל. כל זה בעקבות החשיבה הירוקה שאני מנסה לקדם בתחום הזה".

Back to basic. צילום: אדי גוריאנסקי

ההצלחה שלה

למקסיקו הגיעה איירין להציג את הקוקטייל שלה ולהשתתף בתחרות, ומתוך 34 הנציגים נבחר המנצח הגדול. איירין אמנם לא ניצחה אך הרוויחה מההשתתפות והחוויה הרבה יותר. "זו הייתה חוויה מיוחדת, רכבת הרים של רגשות. לפעמים אתה מרגיש בטופ ולפעמים אתה מרגיש הכי למטה, היה משוגע. לצערי לא ניצחתי, אבל זו התחרות הראשונה שלי ומי ציפה בכלל להגיע כל כך רחוק? ייצגתי את ישראל בתחרות עולמית וזה מדהים. יצרתי קשרים, קיבלתי פידבקים מעולים, החשיפה שקיבלתי הייתה מאוד גדולה וחיובית", משתפת איירין בתחושות. היא מוסיפה ואומרת: "בתחרות עצמה דיברו על שני דברים- ניצחון מול הצלחה. אז אמנם לא ניצחתי אבל לגמרי הצלחתי בגדול. היה מדהים להיות נציגת ישראל בבמה עולמית כזו".

מה צופן לך העתיד?

"אני לא יודעת מה יקרה כשאסיים את התואר, אבל בטוחה שאפשר להתפתח כאן בבאר שבע. היום הזאלמה ממש על המפה, אין אחד בתחום שלא מכיר אותנו. אנחנו לוקחים חלק בהמון פעילויות ותחרויות ומגיעים להישגים מרשימים. אני חושבת שהצוות שלנו הוא אחד הצוותים החזקים בארץ עם הכי הרבה מוטיבציה להצליח, ללמוד ולהתפתח. אני מאוד רוצה להמשיך להתעסק בתחום הזה, ביצירת קוקטיילים, ללמוד עוד וכמה שיותר, לקדם מחשבה ירוקה גם מאחורי הבר. להמשיך לקדם את המחשבה הזאת זה משהו שמאוד חשוב לי בתור איירין. כולנו יכולים לעשות את זה בכל מקום שאנחנו נמצאים ובהרבה דרכים, גם דרך עולם הקוקטיילים".

איירין בנימין. צילום באדיבות בקארדי לגאסי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('89352edc-a87d-43c8-82ef-e531cde7a007','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה