רשימת היריבות האפשריות של הפועל ב"ש בסיבוב המוקדמות הראשון נחשפת

$(function(){setImageBanner('c58c5864-d9d8-401d-9215-0c76103ed18c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

ברק בכר וחניכיו יצטרכו לעבור סיבוב אחד נוסף בדרך לחלום המויחל: ליגת האלופות. בסיבוב הראשון לא צפויה באר שבע להתקשות כשעל הפרק אלופת לוקסמבורג, איסלנד ואסטוניה. הרשימה המלאה – בכתבה הבאה

כמו בשנה שעברה, גם השנה בצהריי יום שלישי, ה-19.6, עיניי אוהדי הפועל ב'ש יהיו נשואות לעבר מסכי המחשב כדי לגלות מול מי תתחיל קבוצתם את המסע לעבר ליגת האלופות.

פורמט ליגת האלופות והליגה האירופית משתנה השנה וצפוי לפגוע בסיכוייה של באר שבע לעשות היסטוריה ולהעפיל למפעל הבכיר ביבשת. שינוי מרכזי לרעת הקבוצה הוא הוספת סיבוב מוקדמות נוסף למעגל המשחקים. מספר הסיבובים עצמו (4) לא השתנה, אבל באר שבע תחל את המסע כבר בסיבוב הראשון ולא בסיבוב השני, כפי בשנים עברו. למעשה, גם לפני הסיבוב הראשון יהיה מעיין סיבוב מקדים שיכלול שני משחקים בלבד, בין המדינות שמדורגות הכי נמוך בדירוג אופ'א ובסופו – תעלה קבוצה אחת לשלב הראשון.

מול מי תשחק הפועל באר שבע? צילום מסך

לעומת זאת, שינוי שיכול לעזור לאלונה ברקת הוא נושא תאריכי ההגרלות. כל ההגרלות לסיבובי המוקדמות, ייערכו לפני שהסיבוב הקודם הסתיים. לדוגמא – ב-19.6 באר שבע גם תגלה מול מי היא מתמודדת בסיבוב המוקדמות השני, בו היא צפוייה להיות לא מדורגת וזאת עוד לפני שהסיבוב הראשון התחיל. במידה ותתרחש הפתעה, ובמשחק המקביל לזה של באר שבע, הקבוצה הלא-מדורגת תדיח את הקבוצה המדורגת, אז באר שבע תפגוש קבוצה לא מדורגת, שעל הנייר, אמורה להיות יריבה יותר נוחה מהקבוצות המדורגות. הדבר תקף גם לסיבוב המוקדמות השלישי והפלייאוף.

מעבר לכך, באופ'א החליטו להיות נחמדים ולהעניק לכל הקבוצות הזדמנות שנייה שווה. בפורמט הקודם, קבוצה שהייתה מודחת בסיבוב המוקדמות הראשון והשני של ליגת האלופות, הייתה מסיימת את דרכה באירופה. השנה, כל קבוצה, ולא משנה באיזה שלב היא נופלת, תעבור ישירות למוקדמות הליגה האירופית. כך במידה ובאר שבע לא תצליח לעבור את סיבוב המוקדמות השני – דרכה באירופה עדיין לא תסתיים.

המפגש הראשון במסגרת הסיבוב הראשון ייערך ב-10/11.7 והגומלין שבוע לאחר מכן, ב-17/18.7. הרשימה הבאה כולל 12 קבוצות בטוחות כיריבות אפשריות, מתוך 16. הקבוצה ה-13 תהיה זו שתעפיל מסיבוב המוקדמות הראשון והקבוצות ה-14-16 יהיו ממדינות שעדיין לא ידועה זהות האלופה (פירוט בהמשך)

F91 דודלאנג' (לוקמסבורג) – אלופת לוקסמבורג בשלוש השנים האחרונות. סיימה את העונה הנוכחית עם שני הפסדים נוספים (נכון לכתיבת שורות אלה, נותר עוד משחק אחד בעונה). אחרי 2 עונות כמחזיקת הגביע, הודחה במפתיע בחצי הגמר ופינתה את המקום לזוכה אחרת. בעונה שעברה הודחה בסיבוב המוקדמות השני באירופה על ידי אפועל ניקוסיה מקפריסין. בעבר פגשה שתי קבוצות ישראליות במפעלים האירופאים (הפועל ת"א ומכבי חיפה) ושתיהן ניצחו 1:7 בסיכום שני המשחקים.

ספרטק טראנבה (סלובקיה) – בשנות ה-60 המאוחרות, בואכה שנות ה-70, היה מדובר במועדון פאר בליגה הצ'כוסלובקית. השנה החזירו השחקנים עטרה ליושנה כאשר זכו לראשונה באליפות בסלובקיה. בשל כך, מדובר בהופעה היסטורית עבור המועדון במוקדמות ליגת אלופות. בעשר העונות האחרונות, הגיעה הקבוצה פעמיים לשלב הפלייאוף במוקדמות הליגה האירופית והודחה.

FC ולטה (מלטה) – אחרי שנת היעדרות, הניפו השחקנים את צלחת האליפות בקרב שנמשך עד המחזור האחרון. זוהי האליפות ה-26 בהיסטוריה של המועדון ובכך הם משלימים השנה דאבל. בשנת 1992 הפסידה הקבוצה למכבי תל אביב (3:1 בסיכום שני המשחקים) במוקדמות האלופות. מעולם לא עברו את הסיבוב השלישי של המוקדמות באף מסגרת אירופאית.

ולטה FC

ויקינגור (איי פארו) – אליפות שנייה למועדון הצנוע ממדינת הכדורגל הצנועה עוד יותר. לאחר 10 משחקים בעונה נוכחית, הקבוצה במקום החמישי בלבד.

ויקינגור אלופת איי פארו

קרוסיידרס בלפסט (צפון אירלנד) – אליפות שביעית לצפון אירים מהעיר בלפסט. מאמן הקבוצה, סטפן בקסטר, נמצא בתפקידו מאז שנת 2005. מאז עונת 11/12 בקסטר מגיע בכל עונה לשלב מוקדמות של הליגה האירופית או ליגת האלופות, אבל מלבד מעבר שלב ב-14/15 ו-ב15/16, הקבוצה מודחת בסיבוב הראשון בו היא משחקת.

סוטייסקה (מונטנגרו) – מדובר באליפות השלישית של המועדון. בפעמיים שהשתתפה בליגת האלופות, הודחה על ידי שריף טירספול. גם העונה יש להם סיכוי להיפגש מולם. פעם שלישית גלידה?

סודובה (ליטא) – עונת 2017 הייתה הפעם הראשונה שהקבוצה זכתה באליפות. הליגה הליטאית נמצאת כבר עמוק בתוך עונת 2018. לאחר 13 משחקים, נותרה הקבוצה היחידה שעוד לא נוצחה והיא ניצבת במקום הראשון עם 10 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו, בפער מבטיח של 8 נקודות מהמקום השני, ז'לגיריס וילנה.

קורק סיטי (אירלנד) – הקבוצה חזרה להניף את צלחת האליפות לראשונה מזה 12 שנה וכקינוח השלימו דאבל בשנת 2017. בשנת 1997 השתתפה באינטר-טוטו, אז פגשה גם את מכבי פתח תקווה. המשחק ביניהן הסתיים ללא שערים. הליגה האירית נמצאת בעיצומה ולאחר 16 משחקים, מדורגת קורק סיטי במקום השני, בפער של 2 נקודות (ומשחק חסר) מהראשונה, דאנלדק.

ספרטאקס יורמלה (לטביה) – האם מסורת מתחילה להתפתח בלטביה? אחרי אליפות ראשונה של הקבוצה בעונת 2016, הם עשו זאת שוב בעונת 2017. בשנה שעברה, בהופעת הבכורה בליגת האלופות, הקבוצה הודחה על ידי אסטנה הקזחית. לעומת זאת, התשובה לשאלה בתחילת הפסקה היא כנראה 'לא' מכיוון שהקבוצה התחילה רע מאוד את עונת 2018 ולאחר שבעה משחקים היא במדורגת במקום ה-5 (מתוך 8) כשבמאזנה כבר שלושה הפסדים ו-10 נקודות בלבד.

ואלור רייקיאוויק (איסלנד) – הקבוצה מעיר הבירה חוזרת להניף את התואר לאחר עשור שבו לא טעמה את שמחת האליפות. כמעט ולא עוברת שלבים במוקדמות המפעלים האירופאים. בשנה שעברה כן עברה את השלב הראשון אך הודחה בשני במוקדמות הליגה האירופית. בעבר הובסה הקבוצה 11:0 בסיכום שני המשחקים מרגליי יובנטוס.

פלורה טאלין (אסטוניה) – אליפות 11 לקבוצה האסטונית, כבשה בעונה האחרונה בדיוק 100 שערים אבל מדורגת בסך הכול רביעית בנתון הכיבושים בכל הליגה – שלוש קבוצות שסיימו מתחתייה בטבלה כבשו יותר ממנה. בסוף השבוע הקרוב תתמודד בגמר הגביע ותוכל לקחת דאבל. שיחקה בעונת 1997/1998 נגד הפועל פתח תקווה והפסידה 1:3.


טורפדו קוטאיסי (גאורגיה) – אליפות רביעית בהיסטוריה לקבוצה מהעיר השנייה בגודלה בגאורגיה. האליפות הוכרעה משער בדקה 75 בקרב ישיר במחזור האחרון על התואר מול דינמו טאבליסי. הדרמה לא נפסקה שם משום שבדקה ה-94 טאבליסי קיבלו פנדל, היו רק צריכים להכניס בעוד הם אלופים – אך השוער עצר והאליפות הוכרעה מפנדל שנעצר בדקה ה-94!! נראה שההיסטוריה וההתרגשות מהזכייה ההיא גרמו לנפילת מתח, משום שבעונה הנוכחית, לאחר 11 משחקים, הקבוצה רק במקום החמישי. תקציר המשחק האליפות:

המדינות החסרות

כאמור, 12 קבוצות בטוחות כיריבות אפשריות. מעבר לכך, נותרו עוד 2 קבוצות שבוודאות יהיו לא מדורגות אך זהותן לא ידועה, ועוד 2 קבוצות שעדיין מחכות לשיבוץ – והוא תלוי בתוצאות הליגה ההונגרית והסלובנית.

הקבוצות שממתינות לשיבוץ הן אלופת בוסניה ז'רינסקי מוסטר ואלופת מקדוניה שקנדיה. ההכרעה האם הן יהיו מדורגות (ולא אפשריות עבור באר שבע) לבין לא מדורגות (ואז כן אפשריות לבאר שבע), תלויה בגורל האליפות בהונגריה וסלובניה.

בליגה ההונגרית מאבק האליפות הוא בין וידוטאון (תהיה מדורגת) לבין פרנצבארוש (לא תהיה מדורגת). שלושה מחזורים לתום העונה, וידנטאון מובילה בהפרש נקודה.

בליגה הסלובנית המאבק הוא בין השם המוכר – מאריבור לבין אולימפיה לובליאנה. מאריבור מובילה בנקודה שלושה מחזורים לסיום, כאשר במחזור הקרוב מאריבור מארחת את לובליאנה למשחק שעלול להוות גורם מכריע לגורל האליפות.

הקבוצות שבוודאות לא יהיו מדורגות אך זהותן לא ידועה הן אחת מ-4 הקבוצות שיתמודדו ב"מוקדמות של המוקדמות" שהוזכרו בתחילת הכתבה, ואלופת ארמניה, שכך או כך תהיה לא מדורגת, אך לא ברור מי זו תהיה – האם שיראק או אלשקרט?

ומה הלאה?

סביר להניח שבאר שבע תצלח את אחת מהקבוצות שיצאו בהגרלה, גם אם תצא אחת מהקבוצות שעדיין לא ידועה זהותן. העניינים "מסתבכים" מסיבוב המוקדמות השני. האדומים לא יהיו מדורגים ולכן צפויים לפגוש את השמות שאנחנו כבר מכירים מהשנים האחרונות: סלטיק, לודוגורץ, שריף, אפועל ניקוסיה, באטה בוריסוב ועוד רבות וטובות. מצד אחד, ניתן לומר שצריך להתפלל למזל בהגרלה. מצד שני, ברק בכר כבר הוכיח שעבורו שום דבר אינו אפשרי, אז אפשר פשוט לסמוך על הברק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('63f6b28c-6083-46e5-b88d-564a13f5e064','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה