יממה לפני יום הולדתו ה-22: גיל ז"ל נהרג בתאונת דרכים

$(function(){setImageBanner('646f95d9-d481-40d0-a221-b6775ca6f9d8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

שלושה צעירים בדואים ברחו מניידת משטרה, חצו את צומת הקאנטרי באדום והתנגשו בגיל בן ה-22 שנהג ברכבו ונהרג במקום. משפחתו: "קרה משהו בלתי נתפס, דורשים תשובות מהמשטרה".

סוף שבוע לא קל בכבישי באר שבע. ביום שישי בשעה 03:06 התרחשה תאונת דרכים בין שני כלי רכב בשדרות דוד טוביהו סמוך לצומת הקאנטרי בבאר שבע. עם הגעת הכוחות לשטח התבררה התמונה הקטלנית – כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו של אחד הנפגעים בזירה ופינו לבית החולים סורוקה שלושה פצועים מהמגזר הבדואי כבני 20, מדוברות סורוקה נמסר כי מצבם של שני הפצועים קשה מאד וכי הם מונשמים מורדמים בעודם סובלים פגיעות ראש וחזה. פצוע נוסף במצב קשה. שלושתם מאושפזים ביחידות לטיפול נמרץ.

הרכב הפוגע שברח מהמשטרה (צילום דוברות כבאות והצלה נגב)

מתחקיר שערך מפקד תחנת משטרת באר שבע, ניצב משנה אפי שימן, עולה כי ניידת סיור של המשטרה הבחינה בנהג רכב המאזדה מבצע עבירת תנועה וסימנה לו לעצור, אך הנהג בתגובה הגביר את נסיעתו ונסע בפראות עד רגע הפגיעה הקטלנית בצומת הקאנטרי.

גיל היה אמור לחגוג היום את יום הולדת ה-22

רגעים ספורים לפני התאונה, חזר גיל דדשב ז"ל מביקור אצל חבר ילדות. בעת שנהג ברכבו בדרכו הביתה, לא יכל לדמיין את שאירע בהמשך. רכב מסוג מאזדה הגיח לפתע כשהוא חוצה רמזור אדום ופוגע בגיל, שנהרג מהתאונה הקטלנית. התאונה הטראגית אירעה יממה לפני יום הולדת ה-22. היום (שבת) היה גיל אמור לחגוג את יום הולדתו בחיק משפחתו והחברים. המשפחה כבר תכננה את חגיגות יום ההולדת ואף שכרו עבורו דירה, אך כל התוכניות השמחות והחגיגות הצפויות נמחקו ברגע אחד בלתי נתפס. 

גיל דדשב ז"ל - היה צריך לחגוג היום יום הולדת 22 (צילום באדיבות המשפחה)

"איך יכול להיות שבמקום לחגוג לו יום הולדת אנחנו עכשיו פה?" שאלה דודתו אלונה רחמיאלוב בבכי. "זה קשה לעיכול, לאבד ילד כזה חמוד בן 22 שיש לו מחר יום הולדת" הוסיפה דודתו ג'וליאנה, "אמא שלו שבורה הוא היה הכל בשבילה".

משפחתו של גיל דדשב ז"ל: "דורשים תשובות"

לטענת משפחתו, בצומת בה נהרג גיל מוצבת מצלמת רמזור המתעדת את זירת התאונה, אך המשטרה לקחה את התיעוד לחקירה והם יודעים מה שקרה רק מהתקשורת: "אנחנו דורשים לראות את תיעוד המצלמה. קרה פה משהו בלתי נתפס, הוא לא ביצע עבירה, ועד עכשיו אנחנו יודעים שזה בחקירת משטרה ואין לנו פרטים, אבל אנחנו בטוחים שיש כאן משהו שהוא בלתי מתקבל על הדעת", ציינה דודתו ג'וליאנה.

עוד הוסיפה דודתו כי החקירה מעכבת את קבורתו של גיל: "הם לא נתנו לנו לקבור את גיל היום", התייחסה דודתו ליום שישי אמש. "רצינו לערוך את ההלוויה היום כי יש לו יום הולדת מחר. קצינת הנפגעים הגיעה בחמש בבוקר וביקשה מאחותי להגיע לזיהוי. את יתר המידע אנחנו קיבלנו מהתקשורת". 


באשר לטענות למרדף אחר הנהג נמסר ממשטרת באר שבע "הניידת לא הפעילה בשום שלב אמצעים כגון כריזה או סירנה ונסעה באותו כיוון של הרכב כשהוא מתרחק ממנה במהירות ונכנס לצומת באור אדום. מרחק המעקב אחר הרכב היה בין הצמתים גראנד קניון לצומת הקאנטרי בכניסה לעיר באר שבע".

כוחות ההצלה: "ראינו שני רכבים מעוכים"

חובש בכיר במד"א ירון בראל שהגיע למקום וטיפל בפצועים סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שני רכבים מעוכים, גבר נלכד באחד הרכבים כשהוא ללא רוח חיים, ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובתוך רגעים ספורים נאלצנו לקבוע את מותו בשטח. ברכב השני נלכדו שלושה צעירים כבני 20. יחד עם כוחות הכיבוי שהגיעו למקום חילצנו מהמושב האחורי פצוע מחוסר הכרה ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים לבי"ח כשמצבו אנוש. שני פצועים נוספים במצב קשה שחולצו מהמושבים בקדמת הרכב טופלו על ידנו בשטח ופונו במצב קשה לבי"ח בניידות טיפול נמרץ של מד"א". 


תאונת הדרכים השנייה רק השבוע בה מעורבים נהגים מהמגזר הבדואי

בתחילת השבוע, יום ראשון ה-30 לאוקטובר, התרחשה תאונת דרכים קטלנית נוספת. בכביש 31 סמוך ליישוב הבדואי חורה שבנגב, נהרגו שני צעירים בדואים בני 22 ונפצעו 18 בני אדם נוספים, בהתנגשות קטלנית בין אוטובוס שהוביל את עובדי מפעל "סודה סטרים" לבין רכב פרטי. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירת האירוע העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים סורוקה בבאר שבע להמשך קבלת טיפול.

גם בתאונה הזו היו מעורבים נהגים מהמגזר הבדואי שמעורבותם בתאונות דרכים בנגב פשוט בלתי נתפסת. לפי נתוני משטרת התנועה, על אף העובדה שהמגזר הבדואי מהווים פחות מ-20% מאוכלוסיית האזור, הם מעורבים בלמעלה מ-50% מתאונות הדרכים הקטלניות בדרום. בשנה האחרונה נהרגו עד כה בכבישי הנגב 50 בני אדם. מתוכם, 32 הרוגים הם בתאונות במעורבות נהגים בדואים. "ברור לכולם שישנה בעיית נהיגה בקרב חלק מתושבי המגזר", אמר גורם המעורה בנושא, "במשטרה פועלים כדי להסביר, ללמד ולכוון, אך לצערנו עדיין ישנה עבודה קשה כדי שבעיות אלו ייפסקו".

חציית רמזור באור אדום מסכנת חיים

לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. במחצית הראשונה של שנת 2016, אחד מכל חמישה נהגים אשר ביצעו עבירה וגרמו לתאונה - לא צייתו לרמזור. נתון זה כמו גם שאר הנתונים שהועלו צריכים להדליק בפני כל נהג נורה אדומה, בכל פעם שהוא חושב לחצות כביש ברמזור אדום. 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('22bb606c-27f4-4519-8a43-ca032b3e2476','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה