סגל בכיר באוניברסיטה גייס עשרות אלפי שקלים לעמותת "שוברים שתיקה"

$(function(){setImageBanner('a4ee0980-9efe-4346-80e4-9aecf6e1236e','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

סערת ביטול התרומות לאוניברסיטת בן גוריון בנגב בעקבות ביטול מתן פרס לארגון "שוברים שתיקה" מסרבת לשכוך. תורמת אחת משכה את התרומות שלה והסגל הבכיר פתח בקמפיין גיוס כספים לארגון השמאל. עד כה גויסו יותר מ-30 אלף שקלים.

לפני למעלה מחודש, החליטה נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' רבקה כרמי, לבטל את החלטת המחלקה ללימודי מזרח תיכון להעניק את "פרס ברלסון" לארגון שוברים שתיקה, על סך 20,000 שקלים. את ביטול מתן הפרס לארגון שוברים שתיקה, הסבירו מהאוניברסיטה כי מדובר ב"ארגון שאינו בקונצנזוס לאומי, והענקת הפרס עלולה להתפרש כמראית עין של הטיה פוליטית".

"ארגון שאינו בקונצנזוס לאומי, והענקת הפרס עלולה להתפרש כמראית עין של הטיה פוליטית"

בתגובה לביטול זה, לפני כשבועיים הודיעה ג'ינה ניסימוב, בת 93, כי היא חוזרת בה מכוונתה להוריש למוסד האקדמי כמיליון שקלים. "בהתנהגותכם זו יש כניעה מחפירה להלך רוח לאומני ואנטי־דמוקרטי", כתבה ניסימוב לפרופ' כרמי. עוד הוסיפה כי "אחרי כל ההתקפות על 'שוברים שתיקה', עד שבא מישהו ומדבר עליהם באופן חיובי — מחליטה האוניברסיטה לבטל את הפרס. ההחלטה הזו מאוד הרגיזה אותי... אני כבר לא אישה צעירה וקשה לצאת להפגנות, אבל אני כן יכולה לשנות את הצוואה שלי".

תרומה זו של ניסימוב עתידה הייתה להיות מושקעת בבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון. עורך דינה של ניסימוב כתב במכתבו לפרופ' כרמי כי "מצערת העובדה שמוסד אקדמי נכבד כמו האוניברסיטה... בחר להתקרנף ולהיכנע לרוחות האנטי־דמוקרטיות המנשבות בארץ. ממוסדכם היה מצופה לנהוג הפוך. בנסיבות אלה, החליטה ניסימוב כי מוסדכם אינו ראוי לתרומתה והיא מדירה אותו מצוואתה".

זו לא הפעם הראשונה שמערכת היחסים בין אוניברסיטת בן גוריון לארגון "שוברים שתיקה", משפיע על מאגר התרומות של המוסד האקדמי. בסוף מאי האחרון, היה זה איש העסקים הבריטי וחלק מחבר הנאמנים באוניברסיטה, מייקל גרוס, שמשך את תרומתו מסיבה הפוכה בדיוק. גרוס גילה שבכנס בחסות האוניברסיטה משתתפים אנשי ותומכי ארגון "שוברים שתיקה". את הסיבה לעצירת התרומה פירש: "הגיע הזמן שהפעולות של היהודים בעלי השנאה העצמית, בוגדים במדינה, יקוצצו ולא יורשו להימשך תחת הטענה הכוזבת של חופש אקדמי".

"האוניברסיטה שומרת באדיקות על יושרתה ועל מדיניותה מפני כל השפעה של גורמים חיצוניים". פרופ' רבקה כרמי. צילום: דני מכליס

תגובת אוניברסיטת בן גוריון לביטול התרומה: "האוניברסיטה קיבלה ומקבלת תרומות מצוואות בגובה של מיליוני דולרים מאנשים המוקירים את פועלה ואת ייעודה ואת תפקידה החשוב. האוניברסיטה מכבדת את החלטתה של התורמת ואין לה אלא להצטער עליה, ויחד עם זאת האוניברסיטה שומרת באדיקות על יושרתה ועל מדיניותה מפני כל השפעה של גורמים חיצוניים. האוניברסיטה תוסיף להיות מוקד הוראה ומחקר בינלאומי מוביל, אשר לעולם יתקיים בו שיח פתוח חופשי וביקורתי בכל נושא. כך נהגנו מיום היווסדנו וכך נוסיף לנהוג בעתיד".

חברי סגל בכירים בבן גוריון בקמפיין גיוס כספים ל'שוברים שתיקה'

כמו כן, על אף ביטול מתן פרס ברלסון לארגון שוברים שתיקה על ידי נשיאת האוניברסיטה, החליטו במחלקה ללימודי מזרח תיכון באוניברסיטה שלא להיכנע להחלטה. צוות המחלקה ופרופ' חגי רם, מי שעד לפני כשבועיים היה ראש המחלקה, הרימו את הכפפה ויצאו בקריאה אל הציבור הרחב, במטרה לגייס כספים למען ארגון שוברים שתיקה באופן עצמאי.

זאת לאחר שביטול הפרס הביא למתיחת ביקורות קשות, גם בתוך כותלי האוניברסיטה ובפרט במחלקה ללימודי מזרח תיכון, וגם מחוצה לה. על ביטול הפרס אמר פרופ' רם בסרטון שפרסם למען גיוס הכספים כי ביטול מתן הפרס לארגון שוברים שתיקה כי "לדעתנו זה שיקול פסול, אז אנא- עזרו לנו להפיק טקס אלטרנטיבי למטרת פרס לארגון שוברים שתיקה". קריאה זו לציבור הרחב הביאה לכך שצוות המחלקה הצליח לגייס באמצעות ממשק הד סטארט 30,000 שקלים- פי 3 מהיעד המקורי!

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('27dcd9e9-53d4-48e1-a2bc-de7e1e8755bd','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה