"קיבלתי מתנה ואני לא יודעת כמה זמן המתנה הזו תימשך"

$(function(){setImageBanner('ca059cf5-cca3-4284-91eb-14673311f2c1','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

החיים החדשים של חברת הכנסת, יסמין סאקס פרידמן, מאז התואר החדש שדבק בה בזכות ולא בחסד, התהפכו עליה ב-180 מעלות ללא ספק. החיים שנעים בין פגישות, ועדות, הצעות, נסיעות לכמעט כל עיר בארץ, לא נותנות לה מנוחה חיובית, כי העבודה מרובה כשיש לך הרבה מה לעשות, לקיים, להסביר, להשפיע עם מטרה אחת למול העיניים הבורקות שלה לגרום שיהיה פה טוב לאנשים ולבעלי החיים.
ליסמין זו שנה מאתגרת, עם פחות זמן לקחת יום חופש לשהות בים עם ספר טוב, אבל עם הרבה מוזה לקדם את מטרותיה מאז שקמה ממשלה חדשה, שהחלה בצורה אינטנסיבית ישר אחרי המינוי החדש שמילא לה את היומן מבוקר ועד לילה "לא חשבתי שאהיה חברת כנסת ודברים השתנו בחודש יוני" אמרה יסמין "בעצם מאפס זה קפץ לאלף תוך 48 שעות, כי מרגע שקמה הממשלה תוך 48 שעות הושבעתי". ראיון עם חברת כנסה צעירה ודינאמית שכבר חוללה סערה בעקבות הצלחת קבלת אישור להקצאת 6 מיליון ש"ח בשנת 2022, ו-6 מיליון ש"ח נוספים בשנת 2023, לטובת עיקור וסירוס חתולי הרחוב.

צילום: דוברות הכנסת180 מעלות מבחינתה של יסמין הן הוכיחה שהכל יכול להשתנות בדקה, במיוחד שיש לך אחריות ואג'נדה שאת חולמת להגשים עוד בצעירותה "הכל משתנה" מסכמת יסמין שנה "השעות שמשתנות כי את עובדת מבוקר עד לילה, כל תהליך הלמידה, כמויות חומרים וכמויות מידע שצריכה ללמוד בזמן קצר הוא עצום, ללמוד מגוון נושאים כמו איך הכנסת מתנהלת, מה הכללים ומה החוקים ואיך מגישים הצעת חוק, להעמיק בכל נושא שאת עושה, או להגיש עליו הצעת חוק או להעלות לדיון - הרבה למידה. פשט ככה, כל יום מוקדש ללמידה בשטח להכרה ולהבנה יותר מעמיקה".

אז מה צריך לעשות כדי להיות חבר/ת כנסת טוב/ה?

"אם אתה רוצה להיות חבר כנסת טוב אתה צריך ללמוד בלי הפסקה וזה מה שאני עושה".

מה היה טוב ומה רע?

"קשה להגיד מה פחות טוב. מבחינתי כרגע הכל היה טוב, כי זה באמת משהו שרציתי, יש לי פה יכולת השפעה על הנושאים הקרובים לליבי שאני אוהבת, שאני עסוקה בהם הרבה שנים, ופתאום את נמצאת בנקודה שאת יכולה להשפיע וזה מדהים. אני חושבת שהפחות טוב, זה החשיפה, החיים שלך חשופים לביקורת ציבורית לא תמיד רלוונטית. אני לא תמיד קשורה לנושאים שאת עובדת בהם ודבר שצריך להתמודד איתו, אבל הוא לא תמים. הוא חלק מזה, לא טוב או רע, ואני מקווה מאוד לעמוד בזה. גם בשיח האלים ברשתות החברתיות".

מאוד קשה לקרוא תגובות טוקבקים מלאי זעם שידם אינה מרפה על המקלדת ולהבין שמדובר בשיח אלים

"הוא לא קל, ברגע שהפכת לנבחרת ציבור, חלק מהאנשים מרשים לעצמם להגיד לך הכל."

הצלחת להקצות 6 מיליון ש"ח בשנת 2022, ו-6 מיליון ש"ח נוספים בשנת 2023, לטובת חתולי הרחוב - מצד אחד נפלא ומצד שני היו ביקורות קשות - איך עמדת מול אותם אנשים והופעה של כעס ציבורי?

"משתדלת לקחת את זה בפרופורציה, גם מבינה יותר שמה שהיום הוא הכי חם מחרתיים כבר שוכחים. משתדלת להוריד ראש בפני סערות, לעשות את המיטב שלי להיות נאמנה לעצמי ולדבוק במטרה. קיבלתי מתנה ואני לא יודעת כמה זמן המתנה הזו תימשך, אני עם הרגליים על הקרקע. כל עוד אני שם, אני צריכה לעשות את המיטב כמה שיותר מהר כדי להשיג את המטרות שהצבתי לעצמי".

איך את רואה במבט מהצד את הממשלה החדשה?

"אני חושבת שמהתעמקות מבחוץ זה נראה יותר מסובך ממה שזה באמת, בסך הכל רואה שהיחסים בקואליציה הם טובים, יש שיתופי פעולה ויש עבודה משותפת, חברויות, יש משברים ויהיו עוד משברים, אבל נכון לכרגע  - נראה שיודעים לנהל את המשברים ועושים את זה בצורה מכובדת, וגם אם לא מסכימים זה בסדר, לא חייב להסכים על הכל. רואה שיש הצלחות מאוד גדולות בלפתור משברים שמבחוץ נראים מאוד אמיתיים".

ואיך היחסים שלך עם יאיר לפיד כיום?

"יאיר מפתיע אותי בכל פעם מחדש. התמיכה והגב שהוא נותן לי כל כך לא מובנת מאליה. גם בנושא סערת תקציב החתולים הוא עמד מאחורי וכתב פוסט מאוד מרגע עם תמיכה רחבה, ובאמת הוא מפתיע אותי ברמה האישית, זה מחזק להרגיש את הרוח הגבית שלו ונותן ביטחון להמשיך ולעוף ולכבוש את כל היעדים".

צילום: אופיר צדוק

יש עוד הצעת חוק שניסית לקדם?

"הגשנו כבר שבע הצעות חוק הקשורות בבעלי חיים כרגע, ההשקעה עומדת כרגע מול עיניי בנושא משלוחים חיים שזו חקיקה מאוד מסובכת, כי כבר הגישו אותה בעבר שש פעמים והיא נפלה בכל פעם. אני עובדת עליה כבר חמישה חודשים בצורה מאוד עמוקה ואני מקווה שהפעם נצליח להעביר אותה. אני גם לומדת ועוסקת  בנושא הפערים ברפואה בין הפריפריה למרכז בדגש על מחסור ברופאים. אני מאוד מעורה בנושא הביטחון האישי בדרום, מגיעה לכל הדיונים שדנים בהם במסגרת ועדת ביטחון הפנים, נמצאת בקשר עם כל הגורמים, לומדת את  התוכניות והתקציבים לטובת זה, אבל חשוב להבין שלא יהיה לא פתרון קסם, זה ייקח זמן, אבל הממשלה הזאת לוקחת אחריות ותקצבה תוכנית ב2.4 מיליארד שקלים".

ואיך שנת הקורונה השפיעה עליך?

"השנה הזאת כבר כולנו התרגלנו לחיות לצד הקורונה, כולנו מחוסנים בבית ומקפידים להיות זהירים בכל מקום. מקווים לעבור הכל בשלום".

ואיך השתנו החיים במשפחה הגרעינית שלך?

"החיים כמשפחה השתנו מאוד, היום בן זוגי שרון נמצא יותר בבית באר שבע, כמעט עושה הכל בבית ובלי העזרה והגב, התמיכה והמחויבות שלו -  לא הייתי יכולה לעשות זאת חד משמעית".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('dcf002ed-f0df-4972-9e28-d22cacd48607','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה