המועמד לראשות העיר תוקף: "לא רוצה מסגדים בבאר שבע"



עדיאל חדד, המועמד הבודד עד כה לראשות העיר באר שבע - יצא הבוקר למתקפה בעקבות הדיווחים על הקמת מפלגה ערבית ראשונה שתתמודד למועצה: ''מנסים להפוך את באר שבע לעיר מעורבת כמו לוד ועכו''

עדיאל חדד. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

המירוץ למועצת העירייה מתחמם, וכעת החלו גם שני צידי המתרס להחליף ביניהם מהלומות. מי שנתן את המכה הראשונה הוא המועמד לראשות עיריית באר שבע, עדיאל חדד.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, יצא חדד למתקפה חסרת מעצורים כנגד הדיווחים אודות כוונת מספר בעלי כוח ערביים בעיר להקים מפלגה, כפי שפרסמנו אתמול בבאר שבע נט. בפוסט, שזכה לכמה עשרות תגובות, טען חדד כי אין מקום לדרישות שהועלו בכתבה: ''מנסים להפוך את באר שבע לעיר מעורבת כמו לוד ועכו. כמי שהשלים תואר ראשון במזרח תיכון, את האסלאם אני מכיר היטב. מסגד בעיר שלנו זה אמאם, מופתי ומואזין. זה מרחב שלא ניתן יהיה להיכנס אליו ולשלוט בדרשות יום השישי''.

עוד טען חדד:  ''יש לאוכלוסיה הערבית מספיק יישובים שלנו אסור להיכנס אליהם, אז אין סיבה לתת להם בעיר שלנו מוסדות דת שרק יעמיקו את האחיזה והשליטה שלהם בעיר ויגבילו את חיינו. בירת הנגב שעומדת בדיוק בחזון הציוני היהודי של בן גוריון חייבת להישאר עיר יהודית על מלא''.

כאמור, חדד נגע בנקודה רגישה במיוחד, שכן בבאר שבע נשמר סטטוס קוו די עדין במשך עשרות שנים של דו קיום. מי שיצא כנגד חדד הוא עורך הדין שחדה אבן ברי, אשר כפי שדיווחנו אתמול - הינו האיש המרכזי שפועל מאחורי הקלעים לבניית הרשימה הערבית/ישראלית.

shutterstock

בשיחה עם באר שבע נט טוען אבן ברי: ''מצער אותי לשמוע ממישהו שעלי לעבור לרהט על מנת להתמודד לבחירות . אני גר בעיר הזאת 50 שנה. פעלתי והתנדבתי בה . הקמנו דברים נפלאים והנה בא מישהו שרוצה לשלוח אותי לרהט. אדם כזה שלא מכיר בזכויות האחר מבקש מהאחרים את תמיכתם.

עוד הוסיף: ''מי שרוצה לבנות ולהיבנות משנאה יקצור את שנאת התושבים. אמי מבין כי למספר מועמדים אין מה להציע, לא חמלה ולא בנייה ולא שותפות, רק שנאה בפיהם וחבל לי על כך. אני מרחם עליהם''.

שבנו לחדד, על מנת לדעת האם הוא עומד מאחורי מילותיו, שהתקבלו בזעזוע בקרב לא מעט חוגים בבאר שבע. בתגובה שנשלחה למערכת האתר, טוען חדד: ''כפי שכתבתי בפירוט, באר שבע, בירת הנגב חייבת לשמור על צביונה כעיר יהודית. ישנם יישובים ערבים רבים שעוטפים את העיר שיש בהם מוסדות דת למכביר, ואין שום סיבה שנאפשר הקמת מסגדים בעיר. מסגדים כוללים מואזין, אמאם ומופתי, שיכולים להפר בצורה מסוכנת את מרקם החיים בעיר''.

''אינני גזען ואין לי שום דבר נגד האוכלוסייה הבדואית, אך כשם שהם מבקשים לשמר את זהותם ואמונתם כך גם אנחנו. העיר באר שבע היא מטרופולין שמקדמת ונותנת שירותים לכלל הסביבה שעוטפת אותה אך אין הדבר אומר שיש צורך במסגדים. לראייה, מזכיר לכולם את העימותים בקיץ שעבר בהובלת גורמים שונים מהמגזר הבדואי סביב מסגד באר שבע בעיר העתיקה, על כך שהם מחו שלא יתקיימו במוזיאון הסמוך אליו אירועי תרבות. אני לא מתכוון להתבייש או לנסות ל"כבס מילים. אני מתחייב לשמר את באר שבע עיר יהודית על מלא וקורא לכל אחד ואחת שעתיד העיר חשוב לו להצטרף לדרך''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה