שר התרבות, חילי טרופר, הגיע לחנוך את "תמוז - זה הבית" בבאר שבע: "בפריפריה אין יוצרים פחות מוכשרים, אלא שיש שם פחות הזדמנויות"

$(function(){setImageBanner('14c2f6af-b578-4547-b791-bcdad01a2da3','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

אתמול (חמישי) התקיים ערב פתיחה חגיגי של "תמוז - בית ליצירה מוזיקלית", מרכז תרבות חדשה בלב העיר העתיקה בניהולה של שירז לביא, שאליו הגיעו מראש העיר, רוביק דנילוביץ ועד שר התרבות, חילי טרופר. להלן הפרטים.

צילום: דייגו מיטלברג

אתמול (חמישי) התקיימה פתיחה חגיגית ומרגשת של ״תמוז - בית ליצירה מוזיקלית״, שהושק בלב העיר העתיקה באר שבע במסגרת מהלך משותף של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ומשרד התרבות והספורט, להקמת בתים ליצירה מוזיקלית בפריפריה בהיקף של 8.5 שקל ובניהולה של שירז לביא. 

'תמוז-בית ליצירה מוזיקלית', ישמש בית ליצירה מקורית ומקומית ויעניק ליוצרות וליוצרים מעטפת כוללת לתהליך היצירה לצד במה לחזרות ולהופעות, כשההכנסות ממכירת הכרטיסים יועברו ישירות לאמנים שיופיעו במקום.

  
הטקס החגיגי, בהנחייתו של השחקן אורן כהן, התקיים במעמד שר התרבות והספורט, חילי טרופר, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר, ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ, מנכ"ל כיוונים שלומי נומה, ראש מינהל תרבות יאיר נגיד ובכירים נוספים מענף התרבות והמוזיקה.
צילום: דייגו מיטלברגצילום: דייגו מיטלברג
״תמוז-בית ליצירה מוזיקלית״ יאפשר ליוצרות וליוצרים המקומיים בנגב לקבל מעטפת כוללת לתהליך היצירה, לצד ביסוסם כאמנים וכיוצרים, יעניק לאמניות ולאמנים במה לחזרות ולהופעות כשההכנסות ממכירת הכרטיסים יועברו ישירות לאמנים שיופיעו במקום. המבנה מכיל מספר אולמות וחדרים המותאמים להופעות עם מקומות ישיבה, מערכת למכירת כרטיסים, אולפני הקלטות, חדרי חזרות, מעטפת הפקה הכוללת ייעוץ, הגברה ותאורה, חלל להתכנסות קהל ואמנים, חדר אמנים עם פינת איפור והלבשה ונגישות סמויה לבמה, ייעוץ אומנותי, סדנאות כתיבה, וליווי שיווקי בערוצי הפצת המוסיקה בארץ ובעולם כגון ספוטיפיי, יוטיוב ועוד.
 
שר התרבות והספורט חילי טרופר: "האמונה שלנו בצמצום פערים ובשוויון הזדמנויות צריכה להתבטא במעשים. בפריפריה אין יוצרים פחות מוכשרים, אלא שיש שם פחות הזדמנויות. הבית החדש ליצירה מוסיקלית שקם בבאר שבע, הוא ביטוי למעשה שמצמצם פערים ורואה את היוצרים והיוצרות המוכשרים והמוכשרות שגרים מחוץ למרכז. הבית ליצירה מוסיקלית יסייע להשמיע את מגוון הקולות בחברה הישראלית. המקום הזה נושא מסר לאלפי יוצרים ולתרבות הישראלית כולה אני רוצה להודות לראש העיר, רוביק דנילוביץ׳ ולמחזיק תיק התרבות יאיר נגיד על ההירתמות ועידוד המיזם״.
 
השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר: "הבית ליצירה מוסיקלית הוא צעד נוסף להפיכת באר שבע, בירת הנגב, למרכז איזורי ותרבותי. השקת הבית ליצירה מוזיקלית בבבאר שבע ימשוך אליה קהילות אמנים ויתן מענה כולל לאמנים המקומיים. אני רואה חשיבות רבה בטיפוח ובמינוף התרבות והאמנות בפריפריה כנדבך שלא ניתן להתפשר עליו כשמדברים על משיכת אוכלוסייה צעירה לנגב".
 
ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', בירך את הנוכחים וציין: "באר שבע והנגב הם מקור להשראה וליצירה ייחודית ומקורית. באמצעות תמוז והכלים שיינתנו בבית זה נוציא לאור את היצירה המקומית המשגשגת שתוסיף ותעשיר את עולם המוזיקה והתרבות בישראל. לא במקרה נבחר מיקומו של תמוז בלב העיר העתיקה בבאר שבע, שמזמן הפכה למרכז אומנותי תוסס עם מוסדות התרבות הייחודיים שלנו, גלריות אמנות, מתחמי תרבות ובילוי וקהילות אמנים רבות המתרכזות בה. תודתנו למשרד התרבות והספורט והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל – שבלעדיהם כל זה לא היה קורה".
צילום: דייגו מיטלברג

צילום: דייגו מיטלברג

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה