שנת היובל של תיאטרון באר שבע יוצאת לדרך

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('62edb084-19aa-4d48-a481-ca11c52889fa','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('62edb084-19aa-4d48-a481-ca11c52889fa','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7]]);})

יצירה ישראלית. חברתית. מעמתת. נוקבת. מרגשת. תיאטרון באר שבע חשף את רפרטואר ההצגות שלו לקראת עונתו ה-50 על הבמות, עונת היובל! על במת התיאטרון יחכו לכם שלל יצירות מקוריות, מחזאות, עיבודים לסרטים ועוד

"השנה אנו מציינים בהתרגשות גדולה 50 שנים להיווסדו של תיאטרון באר שבע. הקמת תיאטרון רפרטוארי אי-אז בשנת 1973 סימנה את תחילתו של רנסנס תרבותי בעיר, ומי שהחל את דרכו כתיאטרון קטן הפך ברבות השנים למוסד דגל תרבותי, מוביל ומשפיע, לצד התפתחותה של העיר באר שבע כולה", אמר שמוליק יפרח מנכ"ל תיאטרון באר שבע.

ואכן לציון שנת יובל על הבמות, בתיאטרון באר שבע מביאים לכם לעונת 22/23 מגוון הצגות ייחודיות, הפקות מקור ועיבודים מרתקים. בין היוצרים: גיא מרוז, תמר קינן, עינת ברנובסקי, ארז דריגס, דובר קוסאשווילי, שי להב, דפנה זילבר ונעה לזר קינן. תוכלו ליהנות מיצירות מקוריות: "טופס 17", "רק לנגן אהבה" סיפור חייה של אהובה עוזרי, "עד שהמוות יפגיש בינינו", לצד מחזאות מהעולם לראשונה בישראל "שיעור", עיבוד חדש ליצירה קלאסית "כולם היו בניי" וגם עיבודים לסרטים ישראליים אהובים: "חתונה מאוחרת" "צומת וולקן", "אביבה אהובתי".

שמוליק יפרח. צילום: מעיין קאופמן

יפרח הוסיף בדבריו: "תיאטרון באר שבע הוא בית לעובדים.ות מסורים.ות וליוצרים.ות ושחקנים.יות מוכשרים.ות שיחד יוצרים.ות על הבמה, מידי ערב, מפגש תיאטרוני. לעיתים יצית את הדמיון, לעיתים ישמש ראי למציאות חיינו, אך תמיד יספר את "הסיפור שלנו" ויחתור לעורר דיון ולחולל שינוי".

שיר גולדברג המנהלת האמנותית של תיאטרון באר שבע הוסיפה: "אנו שמחים להציג בפניכם את רפרטואר ההצגות לעונת 22/23 ומזמינים אתכם להנות מצפייה בהפקות קומדיה שנונות לצד דרמות נוגעות, הפקות קלאסיות אל מול הפקות מקור. תיאטרון באר שבע ימשיך להיות עוגן תרבותי משמעותי בנגב, המקיים קשרי תרבות מול קהילה, חינוך, רווחה וכמובן - אומנות".

 שיר גולדברג. צילום: אייל קאופמן

  

 

טופס 17

קומדיה פרועה על רשלנות רפואית

מאת: גיא מרוז

בימוי: אלון אופיר

בהשתתפות: אמיר קריאף, גבי עמרני, ניצה שאול, אדוה עדני, יואב הייט, אורן כהן,  אדיר שטיבלמן.


יום קשה עובר על פרופ' ינק'ה ברבישטיין, מנתח בעל שם עולמי ומנהל בית החולים "שערי תקווה".

רגע לפני ביצוע השתלת לבלב מהפכנית, הוא מגלה שמשרד הבריאות שוקל לבטל את ההליך ההיסטורי עקב ליקויים שהתגלו בבית החולים תחת ניהולו. פרופ' ינק'ה נאלץ לראשונה בחייו להסתיר, להמציא ולשקר כפי שלא עשה מעודו כדי להציל את בית החולים, את הקריירה שלו ואת ההשתלה ההיסטורית. במקביל, יצחק כנעני, חולה מן השורה, עושה טעות פטאלית ומגיע לבית החולים ללא טופס 17.  מערכת הבריאות החולה בישראל מתגלה במערומיה בפארסה המשוגעת "טופס 17" בה רופאים נאלצים להסתיר חולים בארון בזמן שמשרד הבריאות מחפש שאריות של חמץ בחדרי הניתוח. בסופו של דבר מתברר באופן סופי - הצחוק, טוב לבריאות. כל השאר- פחות. 

באדיבות תיאטרון באר שבע 

שיעור

דרמה מטלטלת על הילדים שהיינו והמבוגרים שהפכנו להיות.

מאת: אייזולט גולדן ודיוויד הורן

בימוי: תמר קינן

בהשתתפות: מולי שולמן, אביב כרמי, תמיר גינזבורג.

שון, בן התשע, בנם של יוסי ושרית הפרודים מזה חצי שנה, מתקשה בכיתה בזמן האחרון. כישורי הקריאה והכתיבה שלו מעוכבים לעומת שאר הכיתה והתנהגותו נעשתה אלימה. אורי, המחנך שלו, מזמין את הוריו לפגישה בבית הספר. הוא מציע להפנות אותו לפסיכולוג חינוכי לקבלת לימודי העשרה, אבל יוסי ושרית שמעולם לא אהבו את בית הספר או את המורים מסתייגים מהפתרון. החזרה של יוסי ושרית לחצר בית הספר ולכיתת הלימוד, מעלה בהם זיכרונות מרים ומעמתת אותם עם הילדים שהיו והאנשים שהפכו להיות. ההצגה מספקת מבט נוקב על הניסיון שלנו לצאת מהמסלול שייעדו אותנו ללכת בו.

המחזה, זוכה פרס אגודת הסופרים של אירלנד.

 

צומת וולקן

סיפור על חלומות, חברות והגשמה עצמית.

בסימן 50 שנים למלחמת יום כיפור

הצגה מוזיקלית עפ"י  סרטו של ערן ריקליס

תסריט: אמיר בן דויד ומשה זונדר

מחזה: עינת ברנובסקי

פאב "צומת וולקן", אוקטובר 1973. להקת הרוק "צופן גנטי" עומדת להגשים את החלום ולפרוץ בענק. אמרגן מפורסם מתל אביב מגיע כדי לשמוע את הלהקה ואולי להפוך אותה לדבר החם הבא של ישראל, אבל הוא מציע הזדמנות שלא תחזור אך ורק לסולן הלהקה, מיכה שלי. 

שלי, מוצא את עצמו נקרע בין הנאמנות לחבריו ובין החלום הגדול לפרוץ החוצה ולהגשים את עצמו. אלו הם רגעים אחרונים של נעורים כשברקע הולמים תופי המלחמה ששינתה את פני החברה הישראלית.

המחזה הינו עיבוד בימתי קצבי וסוחף לסרט המצליח ועטור הפרסים של ערן ריקליס משנת 1999.

באדיבות תיאטרון באר שבע 

אביבה אהובתי

קלאסיקה ישראלית בת זמננו

עפ"י סרטו של שמי זרחין

מחזה: ארז דריגס

בימוי: משה קפטן

הפקה בשיתוף התיאטרון הלאומי הבימה

סיפור חייה של טבחית קשת-יום בבית מלון בטבריה, החולמת להיות סופרת, אך אינה מעזה לפרסם את סיפוריה.  זהו סיפור על יצירה, גניבה ספרותית, עוצמה נשית, על החיים בפריפריה ועל הנאמנות למשפחה. עבור אביבה מלאכת הכתיבה היא מגילת העצמאות שלה. האם יתאפשר לה לשים את חלומותיה לפני מטלות הבית והחיים? והאם הכישרון שלה יעזור לה לסלול דרך חדשה לעצמה?

ההצגה מבוססת על סרטו המרגש של שמי זרחין שזכה בשישה פרסי אופיר, ביניהם, לסרט הטוב ביותר, התסריט והבימוי הטוב ביותר. שני פרסי וולג'ין, פרס פסטיבל שיקגו ופרס פסטיבל שנחאי.

 באדיבות תיאטרון באר שבע

כולם היו בניי

קלאסיקה מודרנית על שקרים ועל המחיר שהם גובים

מאת: ארתור מילר

בימוי: שיר גולדברג

במהלך סערה, בחצר ביתם של ג'ו וקייט קלר, נעקר עץ תפוח שניטע לזכר בנם לארי שנעדר עם מטוסו מזה שלוש שנים. אולם זכרו של הבן, אינו הדבר היחיד בעברה של המשפחה שרודף אותה. חלפו כבר שלוש שנים מאז הסתיים המשפט בו ג'ו קלר ושותפו למפעל לחלקי מנועי מטוסים, הואשמו שסיפקו בזמן המלחמה, חלקים פגומים וכתוצאה מכך נהרגו 21 טייסים. בתום המשפט, שותפו נמצא אשם ונשלח לבית הסוהר ואילו ג'ו קלר שוחרר לביתו.

למרות הניסיון של המשפחה להתאושש ולחזור לחיים נורמליים, רוחות העבר ועץ תפוח אחד שנעקר, אינם מרפים ומאיימים לחשוף סודות שנקברו.

המחזה מציב שאלות של מחויבות מצפונית חברתית מול השאיפה להצלחה ללא תנאי ובוחן את המחיר הכבד וההרס שגורמים סודות ושקרים בתוך משפחה.

 באדיבות תיאטרון באר שבע

הפקות עתידיות:

 

חתונה מאוחרת

עיבוד בימתי סוחף לסרט האלמותי של דובר קוסאשווילי

מאת: דובר קוסאשווילי

זאזא עוד מעט בן 32 והמשפחה הגרוזינית שלו רוצה לראות אותו נשוי לפי המסורת. כלומר - כלה שלא חצתה את גיל 18, יפהפייה, מבית מכובד עם הורים עשירים, וכמובן, בעלת שם טוב בקהילה. זאזא בעצמו "סחורה לוהטת" בשוק השידוכים של קהילת המהגרים מגרוזיה, והוריו גוררים אותו כל לילה לבדוק כלות פוטנציאליות. זאזא משתף איתם פעולה. לא ברצון, אולי מחוסר ברירה, ואולי מהכניעה הבלתי נשלטת לערכי המסורת. הוריו לא מודעים כי מאחורי גבם מנהל זאזא רומן עם יהודית, גרושה מרוקאית המבוגרת ממנו, ואמא לילדה בת שש. יהודית היא התגלמות כל מה שזאזא לא יוכל לעולם למצוא בתוך המסורת של משפחתו. ערב אחד מגלים הוריו אודות החיים הסודיים של בנם וכעת על זאזא לבחור בין כניעה למסורת להתמסרות טוטאלית לאהבה.

 

רק לנגן אהבה
דרמה מוזיקלית עפ"י סיפור חייה של אהובה עוזרי בשילוב מיטב שיריה

מאת שי להב

סיפורה של אהובה עוזרי, מהדמויות האהובות והמרתקות ביותר של המוזיקה הישראלית. מימיה כילדה מקוננת בכרם התימנים, ועד להפיכתה למוזיקאית מובילה ומוערכת.  הסיפור עובר דרך הקונפליקט הנצחי שלה, בין הצורך לרצות את משפחתה ואת החברה בה גדלה, ובין הצורך לפתח זהות עצמאית - כאישה וכאמנית. אהובה הייתה לוחמת, כל חייה. למרות שהיא נתפסת היום כקונצנזוס, היא נאלצה להיאבק ללא הרף על מקום ועל הכרה, בייחוד בז'אנר המוזיקה המזרחית, שהייתה ממייסדיו.

 

מחזה נוקב ומרגש, על זהות, על נשיות ועל הקושי להיות נאמנה לעצמך. ההצגה מלווה בשיריה הנפלאים של אהובה.

 

עד שהמוות יפגיש בינינו
קומדיה רומנטית עם חור בלב

מאת דפנה זילברג ונעה לזר-קינן

בעלה של מור נפטר מסרטן ומותיר אותה אלמנה בת 40, עם בנם בן התשע. לאחר מותו, תומר, עורך דין וחבר ילדות של הבעל, חושף בפני מור את צוואתו שמגיעה עם תנאי – מור חייבת למצוא בן זוג חדש עד תום שנת האבל,  בעלה הגדיל לעשות והשאיר לה שלושה מספרי טלפון של גבים-אהובים פוטנציאליים, שאיתר עבורה בחודשים האחרונים לחייו. מור זועמת על בעלה שמנסה לנהל את חייה מהקבר, אך בלית ברירה, היא מתחילה לצאת לדייטים עם השידוכים הפוטנציאלים. דרך הדייטים מגלה מור מחדש את בעלה ובמקביל, חוזרת אחורה בפלאשבקים לשנה האחרונה בחייו של יאיר מרגע הבשורה על המחלה - שנה קשה ועצובה, אך מלאה בחסד ואהבה.

בינתיים, שנת האבל מתקרבת לסיומה. עם מי תגיע מור לאזכרה? והאם תצליח לעמוד בתנאי שהציב בפניה?

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b8145c1f-64ba-47ca-bc5c-ec2afbedc892','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה