קו אמנותי חדשני, ישראלי וסוחף בסינפונייטה הישראלית בב"ש

$(function(){setImageBanner('31255f31-d9fa-4329-83a1-e445b24b480c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

הסינפונייטה הישראלית באר שבע חושפת את הרפרטואר החדש לעונת הקונצרטים 2023/24 בניהולו המוסיקלי החדש של מאסטרו רני קלדרון- קו אמנותי חדשני, ישראלי וסוחף

רני מנצח בקונצרט. קרדיט צילום אולגה מוקשב

בעונה זאת תתמקד התזמורת הקלאסית היחידה מאשדוד עד אילת, בהרכב הקאמרי של כ-40 נגניות ונגנים נבחרים ביצירת וביצוע רפרטואר קלאסי מגוון לצד הסדרות המוכרות, במודל ניהול חדשני בו מנהלה המוסיקלי של התזמורת נוכח באופן יומיומי בפעילותה וינצח על מירב הקונצרטים. בנוסף, יוביל מאסטרו קלדרון את הפעולות החינוכיות המתקיימות בקהילה, בהן קורס אקדמי המתקיים בשת"פ עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב בו לקחו חלק רק בשנה האחרונה כ-600 סטודנטים וסטודנטיות. עם חשיפת הרפרטואר לעונה הקרובה יוצאת בשורה לסולנים ואמנים ישראליים- למעט שני מנצחים שיגיעו מעבר לים, כל האמנים האורחים הם ישראליים מוכשרים שנבחרו בקפידה בהתאם לתכנית האמנותית.

במסגרת סדרת "לנצח בטהובן" יתקיימו ארבעה אירועים מוסיקליים שיוקדשו לארבע יצירות מופת של אחד מגדולי המלחינים הקלאסיים של כל הזמנים- לודוויג ואן בטהובן. לצד הסימפוניה החמישית, השניה, השביעית והשישית הפסטורלית, נבנתה תכנית מוקפדת וייחודית הכוללת יצירות מאת ברהמס, מנדלסון, סן סנס, ביצוע של פרלוד ל"אורפיאו" מאת רני קלדרון ונוספים. בעונה זאת, תתחיל התזמורת מסורת של ביצוע יצירות בשם "נגב" – עם פואמה סימפונית בשם זה שהלחין מארק לברי.

סדרת "קול [כל] הקולות" משלבת מימד נוסף ווקאלי ותארח זמרי אופרה בארבעה אירועים מרגשים של מיטב המוסיקה התזמורתית. בניצוחו של מנהלה האומנותי היוצא של הסינפונייטה באר שבע, ניר קברטי, גם השנה ייערכו חגיגות "נשף וינאי" הצבעוני, המקפיץ והאהוב לקראת סיום השנה האזרחית. בשני ערבי גאלות אופראיות ינצח מאסטרו קלדרון על אמניות ואמנים ישראליים שיקימו לחיים את הסיפורים הנוגעים וגיבורי האופרות של ורדי, פוצ'יני, מסקני ונוספים. לערב גאלה השני, הוכנה תכנית קלילה, מגוונת ורומנטית שתכלול אריות ודואטים מאופרות ידועות, בהן 'כך עושות כולן' מאת מוצרט, 'שיקוי האהבה' של דניצקי ונוספות.  עוד בסדרה זאת- ערב לידר מתוזמרים לתזמורת אירוע המביא שירים מיצירות המופת הידועות של שוברט, יצירתו האחרונה של ברהמס, מוצרט, ועודד זהבי.

כשם הסדרה החדשה- "מוצרט- בצחוק ובדמעות", נצחק בביצוע קונצקטנטי מרהיב של יצירת המופת האלמותית "נישואי פיגרו". בהשתתפות זמרים אורחים ומקהלה. באירוע נוסף, נתרגש מיצירתו האחרונה של מוצרט שהלחין בהיותו על ערש דווי והנחשבת לאחת מפסגות היצירה הליטורגית בכל הזמנים. לביצוע יצירה זו חברו לסינפונייטה מקהלת האופרה הישראלית ומיטב הסולנים.
בסדרות אלה- "קול [כל] הקולות" וזו של מוצרט, יכללו כל הקונצרטים כתוביות תרגום לעברית ורוסית.

"מקלאסי ועד קל" קשת של אירועים מוסיקליים קלאסיים ועד קל בשיתופי פעולה עם מיטב האומנים והסולנים הישראליים שיבצעו סימפוניות, קונצ'רטי, סרנדות, ועוד. מופע מרכזי בסדרה הוא טריו "תומבויז" שיעבירו את הקהל מסע מוסיקלי חובק עולם מפיאף עד סינטרה, מהקצב הלטיני עד כליזמר ושירים ישראליים. בנוסף, תערוך הסינפונייטה ב"ש בשיתוף עם האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים קונצרט המוקדש ליצירתו של המשורר נתן יהונתן במלאת 100 שנים להולדתו. אירוע חובה לאוהבי הזמר העברי!  זאת עוד, יתקיים מופע מחווה לסטיבן סונדהיים- גדול יוצרי מחזות הזמר בכל הזמנים. ערב תיאטרלי מוסיקלי סוחף עם הרכב רית'ם-סקשן, ושחקנים-זמרים. על המיקום הקלאסי בקשת זו, יבוצעו שני קונצרטים עם מנצחים אורחים מחו"ל שיבצעו יצירות מאת המלחינים הבאים: מוצרט, שוברט, כרוביני, רוטה ושומאן.

ב"סדרה הישראלית" נגלה מה קורה כשהקלאסי והפופ נפגשים על במה אחת. בניצוחו וניהולו המוסיקלי של גיל שוחט, יתארחו בעונת החמישים ואחת על במת הסינפונייטה בתמהיל מוסיקלי נפלא ומרתק האמנים אסתר רדא, בעז שרעבי, לירז צ'רכי ודניאלה לוגסי ולהקת שלוה.

בסדרה לכל המשפחה ע"ש צבי צור ממייסדי אדמה-מכתשים, יתקיימו בקונסרבטוריון העירוני מגוון קונצרטים לילדים ולכל המשפחה המשלבים שחקנים, זמרים ושיתופי פעולה חוצי ארגונים בהם קונצרט 'פטר והזאב'- בניצוחו של מאסטרו רני קלדרון לצד הנחיה וסיפור מאת שמוליק יפרח- מנכ"ל תיאטרון ב"ש ומנהל ביה"ס למשחק 'גודמן'.

קונצרטים נוספים יתקיימו ברחבי הארץ ויביאו אל במות ערי ישראל שיתופי פעולה והפקות ססגוניות ויוצאות דופן, בהם- 'מלדינו לטנגו' עם יסמין לוי בהיכל התרבות אשקלון, חגיגות נשף וינאי שיצבעו גם את במת בית האופרה ת"א והיכל התיאטרון קריית מוצקין בגווני זהב של הנשפים הנוצצים בוינה של המאה ה-19. השתתפות בפסטיבלים "חג המוסיקה" ו"צלילים במדבר", ואירועים נוספים באשקלון, קריית גת, נס ציונה ועוד. לרפרטואר המלא: https://digitaler.cld.bz/Sinfonietta/Sinfonietta2. טל' להזמנת כרטיסים: 086266422 (משרדי הסינפונייטה) // או באתר התזמורת www.isb7.co.il

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('95227dc4-3355-49ea-9235-cd1e2041043c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה