פסטיבל "מדרום" חוגג עשר שנים!

$(function(){setImageBanner('3726f4ed-dfdf-43b5-a896-004fe2e99da9','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

פסטיבל "מדרום" יתקיים זו השנה העשירית בעיר אופקים, בהובלת המחלקה לתרבות - יצירה והפקה של המכללה האקדמית ספיר, את הניהול האמנותי תבצע נועה שכטר

'פסטיבל מִדרום' חוגג עשור של יצירה! הפסטיבל לאומנות רב תחומית באופקים, בהובלת המחלקה לתרבות - יצירה והפקה של המכללה האקדמית ספיר, הינו פסטיבל רב תחומי, המשלב בתכניו מופעים ואירועים מתחומי אמנויות הבמה: תיאטרון, מחול ומוסיקה, לצד אירועי שירה, אמנות חזותית, וידאו וקולנוע, ושואף להביא לידי ביטוי את הקולות, הרעיונות והמאפיינים הייחודיים של הדרום.

השנה הפסטיבל באופקים יתקיים בתאריכים 18-20 במאי. לרגל חגיגות עשור שנים לפועלו, יעסוק השנה הפסטיבל סביב המספר 10, משמעויותיו הטיפולוגיות לפי דתות ותרבויות שונות, משחקים מתמטיים, מספריים וכמותיים, עשר במובן של שלם ומלא ועוד.

הפסטיבל שואב השראה, מתכתב ומגיב לעיר בה הוא פועל, אופקים, תוך שימוש במשאביה של העיר – המבנה והפריסה הגיאוגרפית, מוסדות ומבני הציבור בעיר, פארקים ושטחים ציבוריים, הקהילות והפרטים המרכיבים את העיר. בין השאר, פועל בשיתוף פעולה עם גופים וקהילות שונות באופקים בפרט ובארץ כולה ושואף להיות אבן יסוד לפיתוח ולעידוד המשך העשייה התרבותית בדרום ובעיר אופקים בפרט, תוך שימת דגש על שותפות עם תושבי העיר בעשייה בפסטיבל.

נועה שכטר. צילום: גלעד בר שלו

העבודות והפרויקטים שיתקיימו בפסטיבל השנה, יחקרו, יעסקו ויבטאו את התמה המרכזית באופנים שונים ומגוונים, במדיות רחבות ומתוך הרחבת העיסוק בקיימות, העצמת היש והקיים בעיר אופקים. אירועי הפסטיבל מלווים בפעילות מקדימה ומקבילה בבתי הספר באופקים, במסגרתה מתקיימים מופעים ומפגשים עם אמני הפסטיבל, לצד פעילות חינוכית – אמנותית החושפת את התלמידים לתכני הפסטיבל.

במהלך החודשים פברואר – אפריל, תתקיים תכנית שהות אמן (רזידנסי) בעיר, בשיתוף עמותת איילים. האמנים שישתתפו בפרויקט יקבלו מקום לשהות ועבודה במשך חודש ימים, ויפעלו בקהילה, לרבות מפגשים עם תלמידים ותושבים. תוצרי הפרויקט יוצגו במהלך הפסטיבל בבכורה. הפסטיבל הוא פרויקט הגמר של התואר הראשון לניהול תרבות מהמחלקה לתרבות - יצירה והפקה של המכללה האקדמית ספיר. זהו מסלול ייחודי ויחיד ללימודי תרבות לתואר ראשון בארץ. הכניסה לכל אירועי הפסטיבל הינה ללא תשלום.

נואית זכאי. צילום: דן פרייפלד

כוח נשי מוביל

הניהול האמנותי הופקד השנה, כאמור, בידיה של נועה שכטר. שכטר שימשה כעוזרת למנהל אמנותי בפסטיבל עכו 2019 וכעוזרת אישית למנהל האמנותי בתיאטרון הקאמרי, עמרי ניצן, במשך חמש שנים. בתקופת עבודתה בתיאטרון הקאמרי, שמשה כלקטורית וכדרמטורגית לתיאטרון, עסקה בליהוק והייתה שותפה פעילה בתכנון והפקת הפסטיבלים שנערכו בתיאטרון. בין השאר, שמשמה כמנכ"לית וכמנהלת אמנותית של תיאטרון תהל, התיאטרון הגאה הראשון בארץ, שפועל בתל אביב למען הקהילה הלהט"בית. כיום, עומדת בראש "פרויקט המחזאים", עליו זכתה עם חברי הפרויקט בפרס רוזנבלום לאמנים מצטיינים 2018 מטעם עריית תל אביב-יפו. שמשה כשופטת בפרס קיפוד הזהב, חברת ועדת הפרינג' של תיאטרון צוותא וחברת הועדה האמנותית של פסטיבל תיאטרון קצר תחת המנהלים האמנותיים גור קורן וארז דריגס. עבודותיה כבימאית עלו בפסטיבל "14/48" בצוותא, פסטיבל "תיאטרון קצר", פסטיבל תיאטרונטו ועוד. בוגרת בית הספר למשחק של סופי מוסקוביץ'.

את הפסטיבל תנהל השנה נואית זכאי. נואית, בעלת תואר ראשון בניהול וכלכלה ובוגרת לימודי צילום (New York). משלבת בעשייתה המקצועית תפיסה חברתית, קהילתית וחינוכית, הדוגלת בהבניה ושילוב קהילה בעשייה התרבותית והאמנותית, בראיה לוקאלית וארצית. בעלת ניסיון רב שנים של ניהול עמותות ופרויקטים בתחומי התרבות, ביניהם: מנכ"לית תיאטרון הידית – מעבדת פיס לתרבות בפרדס חנה, מנכ"לית עמותת אדם יוצר, המפעילה את תכנית ארט-טים למצוינות באמנות לנוער וקבוצת התיאטרון אנסמבל פספורט בהובלתה של הבימאית יעל קרמסקי. עבדה במתא"ן – מפעל תרבות ואמנות לנוער (החברה למתנ"סים), למעלה מעשור ועד לסגירתו, כמנהלת הכספים של הארגון ומנהלת תכניות הנוער. מנהלת את המעבדה לפיתוח קהלים לתרבות בפריפריה במרכז החדשנות של המכללה האקדמית ספיר. מייעצת ומלווה עמותות ופרויקטים בתחום התרבות.

חברי הוועדה האמנותית: שירה לפידות - מייסדת הפסטיבל, שי שבתאי, ד"ר עמרי הרצוג, מורן שוב, נדב משעלי ומעין צדוק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('43b5f5d9-9ceb-4723-89da-f4e2fba5acc4','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה