ספר חדש ומסקרן מספר את תולדות קיבוץ חצרים



הקיבוץ הוותיק, ששוכן בצמידות לבאר שבע מהווה את מרכז עלילת הספר החדש "סבא וסבתא ילדים: ילדי טהרן'' שמביא את סיפור ראשית הקמתו של קיבוץ חצרים והקמת ארץ ישראל

חצרים בתחילת הדרך: סבתא הלה ראשונה מימין. קרדיט - פרטי

'"באותו הזמן, קצת לפני הקמת המדינה, כשכבר היינו בערך בני שמונה-עשרה, התגייסנו לפלמ"ח. בהתחלה היינו כולנו חיילים פשוטים. התאמנו, יצאנו למסעות ארוכים וקשים ובהמשך אף השתתפנו בכמה פעולות צבאיות. אלה היו רק פעולות קטנות, אך בזכותן חשתי שייכות לארץ ולישראלים הוותיקים. שיא ההתרגשות היה כשנבחרנו להשתתף במשימה חשאית וחשובה מאין כמוה. נבחרנו להיות קבוצה אחת מבין אחת- עשרה קבוצות של צעירים מכל הזרמים — דתיים, חילוניים, בני מושבים, קיבוצניקים ועירונים. כל קבוצה כזו הייתה אמורה להקים יישוב חדש''.

''בשנת 1946, במוצאי יום כיפור עם רדת החשכה, יצאנו ברגל מכמה יישובים ותיקים בנגב והתקדמנו לעבר אחד-עשר יעדים באזור. היינו מצוידים בהרבה קרשים, במסמרים, בחוטי תיל ובכלי עבודה. כל קבוצה כזו הגיעה לנקודה המיועדת לה ובנתה בזריזות צריף קטן אחד וגדר סביבו. בבוקר הגיעו הפטרולי- הסיורים של החיילים האנגלים ששלטו אז בארץ, וגילו שבכל נקודה כזו עמד מבנה. על פי חוק המנדט האנגלי, מבנה בעל קירות וגג היה חוקי ואסור היה להרוס אותו, גם אם הוקם בלילה אחד. האנגלים לא אהבו את העובדה שהיישובים היהודיים בארץ התרבו והתרחבו, אך נאלצו להשלים עם העובדה שבין לילה נוספו עוד אחד-עשר יישובים יהודיים בנגב. אומנם הם היו קטנטנים, אבל כל יישוב קטן היה התחלה של יישוב גדול. אנחנו, סבא, אני ועוד כמה חברים מקבוצת 'ילדי טהרן' יחד עם חברים מקבוצות אחרות, היינו בין אלו שהקימו באותו לילה את קיבוץ חצרים. לקבוצת היישובים הזאת קוראים עד היום '11 הנקודות'. חיינו בקיבוץ הקטן שהקמנו ולצד חיי היום-יום, הבעיות, השמחות והאהבות לא הפסקנו לחשוב על הורינו."

כך מספרת סבתא הלה, גיבורת הסיפור ''סבא וסבתא ילדים: ילדי טהרן'' את סיפור ראשית הקמתו של קיבוץ חצרים והקמת ארץ ישראל. סבתא הלה וסבא יוסקה, שגם הוא גיבור הסיפור, היו חלק מקבוצה שכונתה 'ילדי טהרן'  קבוצה קטנה של פליטים יהודים ביניהם גם 730 ילדים שקיבלו היתר מהמשטר בברית המועצות לצאת לטהרן שהיתה בזמנו תחת הכיבוש הבריטי ולאחר מכן קיבלו סרטיפיקטים רשמיים שאישרו את עלייתם ארצה בשנת 1943, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה.

כריכה קדמית של הספר. קרדיט - צילום פרטי

בזמן שבו התרחש הסיפור היו הלה ויוסקה בני 13 ו-14 בלבד, ושנים לאחר מכן, כשכבר אינם בחיים, החליטה ביתם מיכל לשתף את סיפורם שעובר בין הדורות וכבר הגיע לנינים ולהפוך אותו לספר המיועד בעיקר לבני נוער אבל לא רק,  ספר שמספר בצורה סוחפת, מותחת ומרגשת ובשפה עשירה המסייעת לנוער של היום להבין ולהתחבר לנושא הקשה והכאוב של 'השואה' שהוא הרבה יותר רחב ממחנות ריכוז והשמדה.

הספר הוצא בהוצאה עצמית, מונה 88 עמודים ומחירו עומד על 60 ₪ (לא כולל דמי משלוח)

לרכישת הספר: http://bit.ly/3UqqYkp

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה