לא מפסיקים לרקוד

$(function(){setImageBanner('04b8d4c8-3a09-4c3a-a308-30a8250e550f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

דן ולאורה אודיז הבעלים של סטודיו קולג' החליטו להשקיע את כל מרצם בהכשרת הדור הבא של ההיפ הופ ובדרכם הייחודית הקימו סטודיו מרשים בבאר שבע שכעת מתרחב. על סיפורם המלא של הזוג אודיז בכתבה המלאה

דן ולאורה אודיז עם ראש העיר רוביק דנילוביץ בהשקת סטודיו קולג' צילום: אביחי דרעי

ביום שישי האחרון (11.10) התקיימה השקה חגיגית של סטודיו קולג' החדש והמשודרג בניהולם של דן ולאורה אודיז בנוכחות עשרות רקדנים, אמנים ובכירים בעיריית באר שבע. לכבוד האירוע המיוחד שוחחנו עם דן על עשייתו הענפה והתכניות לעתיד והוא אפילו חשף בפנינו תחום עיסוק אותו חיבר עם עולם הריקוד שהפתיע אותנו וודאי יפתיע גם אתכם.  

הסיפור של משפחת אודיז מתחיל ככל הנראה בבחירתה של לאורה (29) ילידת רמת הגולן לעזוב הכל בגיל 13 וללכת אחר החלום שלה, ללמוד באקדמיה למחול ומוסיקה בירושלים, החלטה שלימים הובילה אותה לרקוד בלהקת בלט במינכן ועם חזרתה להתקבל ללהקת קמע הידועה. הקבלה ללהקת קמע היא שחייבה את לאורה לגור בבאר שבע בה פגשה את דן (32), רקדן וכוריאוגרף מוצלח יליד העיר, ומשם החלה שותפות לחיים לצד שותפות עסקית במסגרתה נולד סטודיו קולג', בו מתפקדת לאורה כמנהלת אומנותית וכן כשותפה. 

תלמידי הסטודיו צילום: אביחי דרעי

אז אחרי המסעות שעברתם, מדוע בחרתם לפתוח את הסטודיו דווקא כאן?

"כי זה הבית. כבר שנים אנחנו כאן, כבר נבנה כאן מאגר רקדנים מאוד גדול וזה גם המקום שאנחנו באמת מאמינים בו לשנים הבאות. לא מדבור בהרפתקה או ניסיון, אנחנו באמת באמת מאמינים מכל הלב במקום הזה וברקדנים שלנו. אנחנו מאמינים שבבאר שבע יהיה מאוד חזק בשנים הקרובות בתחום ההיפ הופ אז אנחנו מתחילים את זה כבר עכשיו".  

אחרי שייצגתם אותנו בתחרויות בעולם אילו עוד שאיפות או חלומות תרצו להגשים?

"אין תחרות ספציפית שאנחנו מכוונים אליה כרגע, יש הרבה תחרויות טובות כל הזמן ואנחנו מתכוננים לכל תחרות בהתאם" אומר דן ומוסיף: "היום העולם הזה עובד קצת אחרת, השאיפות וההגשמה של התלמידים ואפילו של המורים זה להתמקצע כמה שיותר ואת זה הם עושים באמצעות קאמפ - מחנה אימונים מקצועי. למשל: אחת המדריכות שלנו בר חזרה לא מזמן מקאמפ בלונדון וכבר בסוף השנה אנחנו מתכננים לשלוח את התלמידים שלנו לקאמפ באיטליה".  

מקצועיות תמיד בראש צילום: אביחי דרעי

 מה מייחד את סטודיו קולג'?

"לאורה! זה ניהול אומנותי שאני לא מכיר כמוהו. אנחנו עושים המון שיתופי פעולה עם מקומות חזקים מאוד מכל רחבי הארץ, אבל הניהול, כתיבת היעדים, החזון, ההגשמה שלאורה מובילה ועמוד מאחוריהם, זה משהו שאין באף מקום. אנחנו לא באים ללמד ריקוד וזהו, יש כאן הרבה מחשבה מעבר, שימוש בחינוך ופדגוגיה עם משמעות והרבה מחשבה מאחורי כל שיעור. המחשבה העמוקה הזאת, היא שיוצרת ומובילה לכך שהשיעורים יותר חזקים ומעניינים וזה לדעתי גם מה שגורם לרקדנים שלנו להתמיד ולא לפרוש כל כך מהר, כמו שאנחנו יכולים לראות בהמון מסגרות אחרות, בהם הדור הצעיר משתעמם מהר מאוד ומחפש את הערך המוסף שאנחנו מעניקים".  

ספר לי משהו שאולי לא כולם יודעים שאתה עושה?  

"אני עובד הרבה עם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ויש לי תואר ראשון בחינוך מיוחד עם תעודת הוראה. בגדול אפשר לומר שאני משפיע די הרבה על ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים, בחינוך הבלתי פורמלי. במסגרת זאת, לא מזמן השקנו חוברת חדשה, שנכתבה יחד עם פאנל של מומחים בתחום הפרעות הקשב ולבסוף ייצרנו עשרה מערכי שיעור שמיועדים למורים לריקוד ונותנים להם כלים המסבירים איך לעבוד עם ילדים עם הפרעות קשב. המטרה של מערכי השיעור שייצרנו היא לפתח אצל הילדים מיומנויות חברתיות ורגשיות על ידי ההיפ הופ וכך גם קראנו לזה - שימוש בהיפ הופ ככלי לפיתוח מיומנויות חברתיות והרגשיות".

אז כפי שהבנתם דן לא מתכוון לעצור ולצד אהבתו הגדולה להיפ הופ הוא משלב את תחום המחקר ומסייע רבות בפיתוח מיומנויות עבור אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, ובכוונתו כבר בעוד חודש וחצי להתחיל מחקר חדש ומרתק כפי שהוא מספר: "אנחנו מתחילים בעוד חודש וחצי מחקר שאנחנו עושים בשיתוף מכללת אחווה ודוקטור יעל לוי ברק. המחקר הזה ישתמש בערכה עליה סיפרתי ויבדוק את ההשפעה של הריקוד על ילדים עם אוטיזם".

עוד דבר שאולי לא ידעתם ודן בצניעותו הרבה לא חשף היא הפעילות ההתנדבותית הרבה שעושים דן, לאורה וצוות המדריכים שלהם. במהלך השנה צוות הקולג׳ עורך סדנאות ופעילויות התנדבותיות עם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ובסוף השנה משלבים אותם במופע הסיום. 

צוות הקולג' עוסקים בפעילות התנדבותית כל השנה צילום: אביחי דרעי

אם כן, ללא ספק מדובר במקום שהוא הרבה מעבר לסטודיו לריקוד. וכראוי למקום שכזה השיקו ביום שישי האחרון בטקס גזירת סרט חגיגי את סטודיו הבית החדש והמשודרג של הקולג'. כאשר הסטודיו החדש פרוש על פני 300 מ"ר הכולל שני אולמות סטודיו ענקיים המעוצבים באופן חדשני שבו פועלים מורים מה Top Ten  במדינת ישראל ובהם יתקיימו שיעורי היפ הופ לילדים ולמבוגרים. זאת לצד שיעורים של הקולג' שמתקיימים ברחבי באר שבע וביישוביי הלוויין בשיתוף חברת כיוונים והמועצות האזוריות.

בין המוזמנים שנכחו באירוע: ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' , מנכ״ל חברת כיוונים שלומי נומה, ראש מנהל תרבות ומנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה ,יאיר נגיד , אתי כהן, מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית באר שבע כנציגת שיתופי הפעולה בתכניות הנוגעות לצרכים מיוחדים שהקולג׳ יוזם. עוד כיבדו בנוכחותם ד"ר ניצן כהן, מדריכה פדגוגית מחוזית בתחום האוטיזם, נציגים נוספים מקהילת החירשים ומשרד החינוך. ועו״ד דני והילה אליגון  שמלווים את המיזמים החברתיים של הקולג׳. 

דן אודיז צילום: אביחי דרעי

במעמד המרגש אמר דן: "שנים שאני מרגיש את הרוח הגבית  מרוביק דנילוביץ׳ ומכלל אנשיו בעיריית באר שבע וחברת כיוונים. וזה בא ליידי ביטוי בדלת פתוחה לשגעונות שלנו, בפירגון, ובשותפות אמיתית בכל פועלנו. תודה עצומה לכל 580 התלמידים שלנו, וכמובן להוריהם שנותנים בנו אמון שנה אחר שנה ומאפשרים לנו לקחת את ילדיהם הכי רחוק שרק אפשר. תודה מיוחדת לאישה האהובה, המצפן, הווייז שלי, האדמה, הכח, תקראו לה איך שאתם רוצים- לאורה אשתי המהממת, שמובילה ביד רמה את צוות המדריכות מנחה את הקו האומנותי, המקצועי והפדגוגי של הקולג׳ והמייזמים".

לדבריו הצטרף ראש העירייה, רוביק דנילוביץ שאמר: ״שימו לב, אני חושב שהוא לא הזכיר בדברים שלו את המילה ריקוד. הוא אמר היפ הופ פעם או פעמיים, אבל הוא אמר ״חינוך״ פעם ועוד פעם ועוד פעם. זה אולי הדבר הגדול ביותר שאתם עושים כאן".

לאחר הטקס הרשמי רקדו פריסטייל ונתנו בראש מורן קורן, הפרזנטורית של חברת נייקי יחד עם ביבויז ורקדני היפ הופ נוספים ואהובים מבאר שבע וכמובן תלמידי הסטודיו בחמש עשרה השנים האחרונות ותלמידות קלאס 6, הקבוצה המתקדמת כיום בסטודיו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a5f3c394-c762-4b85-807d-616bd0c42f8f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה