כל האירועים והפעילויות בפסח בבאר שבע והדרום!

$(function(){setImageBanner('76bae281-69f0-49c6-8b41-e3bc0903ab8e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

חג הפסח בפתח וזו הזדמנות מצוינת ליהנות עם כל המשפחה בסוף השבוע וגם בחול המועד משלל פעילויות, אירועים, הופעות וסיורים ברוח החג ברחבי באר שבע והדרום!

נצלו את סוף השבוע ואת חג הפסח כדי לבלות עם כל המשפחה ברחבי העיר באר שבע והדרום כולו במגוון אירועים, פעילויות, סיורים והופעות- הכל כמובן בהתאם להנחיות. חג שמח!

 

סיורים היסטוריים ללא עלות בעיר העתיקה בבאר שבע

משרד התיירות באמצעות רשות הטבע והגנים ובשיתוף עיריית באר שבע, חברת 'יעדים' - מנהלת עיר עתיקה ותיירות, יקיימו בימי חול המועד פסח, סיורים מרתקים לכל המשפחה בעיר העתיקה המתחדשת בבאר שבע.  הסיורים יתקיימו ללא עלות ובהתאם להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול. הסיורים שיועברו על ידי מורי דרך מוסמכים יצאו ממתחם הקטר 70414 ויעסקו בתהליכי ההתחדשות של העיר העתיקה תוך סקירה היסטורית על העיר באר שבע. הסיורים יעברו דרך מוסדות התיירות והתרבות של העיר העתיקה ביניהם המרכז להנצחת חיילי אנז"ק, פארק קרסו למדע, גן רמז, מתחם המוזיאונים וגן אלנבי. ההשתתפות בסיור היא ללא עלות אך מותנת בהרשמה מראש. משך הסיור בין שעתיים וחצי לשלוש שעות. הסיור מתאים לכל המשפחה.

מתי: הסיורים יצאו בחול המועד בתאריכים 29.3-1.4  בשעה 10:00 

איפה: מתחם הקטר- שדרת טוביהו 65 פינת עלי דיוויס, העיר העתיקה באר שבע

פרטים נוספים והרשמה

 צילום נעמה ספיר

ושמחת בחגיך

חברת כיוונים המחלקה לתרבות יהודית מזמינה אתכם לערב מוזיקלי ושיח עם שולי רנד המארח את קובי אריאלי. המופע מתקיים בהתאם להנחיות התו הירוק.

מתי: שלישי 30/03/2021 בשעה 20:30

איפה: מרכז הצעירים באר שבע

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים

פסח בבאר אברהם

בני ישראל יצאו ממצרים ובפסח הקרוב אנחנו יוצאים לבאר אברהם, לקפיצה קטנה בניחוח בינלאומי. באר אברהם הוא אתר מורשת חדשני המספר את סיפורה של באר המים המפורסמת ואברהם אבינו המארח הידוע, משכין השלום הראשון בעולם והאב הרוחני של שלוש הדתות המונותאיסטיות. במרכז תכנים חווייתיים ומיצג תלת ממד מרהיב. בחוה"מ פסח יתקיימו במרכז סיורים חווייתיים, פעילות משפחות - 'מצא את האפיקומן' ושלל פינות יצירה.

מתי: 29/03-01/04/2021 חול המועד פסח

איפה: באר אברהם, דרך חברון 2, באר שבע

פרטים נוספים

פסחפאן במוזיאון! מבלים בפארק קרסו למדע

אחרי שנה בה מוזיאון פארק קרסו למדע היה סגור- המוזיאון חוזר לפעילות ומחכה רק לכם החל מחול המועד פסח. המוזיאון מרווח מאוד, נגיש לכולם ופועל עפ"י כללי התו הסגול. הכניסה למוזיאון תתאפשר ברכישת כרטיסים מראש בלבד באתר האינטרנט. תוכלו ליהנות עם הילדים ממופע ייחודי שיוצג לראשונה בפסח - "מסע קסום בממלכת הקרח", תערוכת "דינוזאורים ענקי הפטגוניה", סדנאות יצירה ועוד שלל תערוכות והפתעות.

מתי? חול המועד פסח, החל מיום שני, 29.3 בין השעות 10:00-17:00 (למעט שישי 2.4)

איפה: פארק קרסו למדע באר שבע

פרטים נוספים והרשמה באתר

חגיגת תיאטרון בלונדע פסח של משחק לכל המשפחה

בואו לבלות בפסח בלונדע, במחווה מרגשת לעולם התיאטרון שכולנו התגעגענו אליו ומתחיל בימים אלו לחזור לשגרה. בנוסף לכל מרחבי המוזיאון החוויתיים, המוזיאון נבצע ברוח תיאטרלית עם פעילות חג ייחודית! המבקרים בפסח יכירו את עולם התאטרון בכל המרחבים האינטראקטיביים שלנו במוזיאון עם מגוון פעילויות חווייתיות  - אם חלמתם להיות כוכבים זו ההזדמנות שלכם! בלונדע יחכו לכם מתחם משחקי רצפה ענקיים,  תיגוף- פעילות תיפוף על הגוף במתחם תיאטרון,  פעילות משחקית בנושא תיאטרון במגוון המתחמים,  מאחורי הקלעים" משחק בריחה" ייחודי,  מתחם יצירה– יצירת כובעים ובובות תיאטרון משלכם,  מתחם תיאטרון בובות חוויתי בחצר סולמות וחבלים ועוד.

מתי: יום שבת (ערב חג) 27.3 – 9:30-14:00, יום ראשון 28.3 – 9:30-18:30, חול המועד שני-חמישי 29.3-1.4 – 9:30-18:30, יום שישי 2.4 – 9:30-14:00, יום שבת 3.4 – 9:30-18:30

איפה: לונדע, דוד הראובני 25 באר שבע

פרטים נוספים והרשמה

 

פסח מהאגדות בנגב zoo

בגן החיות של הדרום מזמינים אתכם לפסח מהאגדות! בואו לבלות בכל המשפחה והכירו את כל החיות בנגב ZOO. חובת עטיית מסיכה על כל מבקר ושמירת מרווח של 2 מ' לפחות. הכניסה בתשלום ובהזמנה מראש באתר.

מתי: חול המועד פסח

איפה: דרך אילן רמון 5 באר שבע

פרטים נוספים באתר

קרדיט נגב ZOO

חגיגה משפחתית במרכז להנצחת חיילי אנז"ק – פסטיבל מפה ומצה

חוויה משפחתית מהנה בה תנסו לפצח את המסע המשפחתי שלכם לארץ ישראל. מפת עולם ענקית, כתבי חידה וסיורים לכל המשפחה באירועי "מפה ומצה" של המועצה לשימור אתרים ומשרד התרבות והספורט. בכל ימי החג, תוכלו לשחזר את המסע המשפחתי, לשמוע את סיפורי מסעות הלוחמים האוסטרלים בכיבוש העיר באר שבע ולצפות במיצג אור קולי מרהיב. מחיר: 34 ₪ למבוגר, 25 ₪ לסטודנט/תושב באר שבע/ גמלאים.

מתי: ימי פעילות: ימים ראשון עד חמישי, חול המועד, שבת וחג  14:00-10:00 . שעות סיורים: 10:00, 11:00, 12:00, 13:00 , סיור מודרך בכל שעה עגולה

הפעילות בהתאם להנחיות התו הסגול ובהרשמה מראש: https://anzac.co.il/tickets.php        

לפרטים נוספים: 08-6205004

 

פסח במתחם המוזאונים בבאר שבע- שלל פעילויות והפעלות לכל המשפחה

מהפסיפס לפיקסל - סדנת יצירה בה ניצור פסיפסים צבעוניים ומקוריים בהשראת פסיפס עתיק המוצג במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, חפש את האפיקו-מן - משחק מרתק לכל המשפחה ברחבי מתחם המוזאונים, הגמל המעופף - סדנה כיפית בה יתנסו הילדים בטכניקת הדפס ויצרו תיק בד בעיצוב אישי מיוחד, המבוסס על דימוי מתוך התערוכה "מזרח" המוצגת כעת במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, קומיקס – מיקס - סדנה מהנה ויצירתית שבה ניצור עבודות בהשראת תערוכת הקומיקס "חליפת משבצות" המוצגת במוזאון. הילדים יתנסו ביצירת קומיקס על גבי מצע בלתי שגרתי בחריטה ובצבעי מים לקבלת תוצר מיוחד במינו. כל הסדנאות וההפעלות ילוו בסיורים מודרכים בתערוכה "חליפת משבצות" המוצגת במוזאון הנגב לאמנות ובתערוכה "מזרח" המוצגת במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח.

בנוסף, יתקיים "סיור אוצרת" מיוחד במינו בשתי התערוכות, בו האוצרות ד"ר שרון לאור-סירק ונירית דהן יסיירו עם הקהל בתערוכות המיוחדות המוצגות במוזאונים. הכניסה למוזאונים וההשתתפות בפעילות בתשלום. הפעילות מותנית בהרשמה מראש

מתי: בחול המועד פסח, בתאריכים 29 במרץ עד 1 באפריל בין השעות 10:00 עד 16:00

לפרטים נוספים והרשמה: www.negev-museum.org.il או חייגו: *8557

 

קוטפים חוויות במדבר - פעילויות פסח בהר הנגב

פסטיבל "משקים פתוחים בפתחת ניצנה", המסלולים הנסתרים של כביש 10, סדנאות בטבע  - באגם, במכתש, בגב או ביקב. מרחב הר הנגב מזמין את כל המשפחה לבחור מבין עשרות פעילויות במרחב הבטוח של המדבר הפתוח. פסטיבל "משקים פתוחים": בואו להכיר ולחוות מקרוב את החקלאות המדברית המפוארת במדבר הנסתר של פתחת ניצנה - לגלות מהו צמח ה"סליקורינה", לקטוף אוכמניות, פרחים וירקות אורגניים ולקנח בסדנאות ומלאכות עתיקות ובנייה בבוץ!

מתי: הפעילויות יתקיימו בימי החג 29.3-2.4 מועדים מדויקים, שעות ועלויות באתר תיירות הר הנגב

פרטים נוספים: כל הפעילויות מחויבות בהרשמה מראש

 

 

פעילויות במכתש רמון

באזור מכתש רמון מחכים לכם אינספור מסלולים מרהיבים עם פריחה מדברית אביבית ועם מים קרירים בגבים. נוסף על כך, סגירת שטחי האש במהלך ימי החג, והפתיחה של כביש 10 פותחים בפנינו הזדמנויות להגיע לכמה מסלולים ארוכים ומאתגרים במיוחד, הסגורים בשאר ימות השנה, ובראשם הר כרכום.  לאלה שאינם מבקשים להזיע בפעילות אתגרית בחג מצפים הסיורים החינמיים של  Inside Mitzpe המציעים הצצה להווי החיים השוקק והייחודי בתוך מצפה רמון. ואילו סביב למצפה רמון פזורות חוות חקלאיות הפורחות בלב המדבר ומציעות טעימות מתוצרת מקומית חוות האלפקות עם חגיגה דרום אמריקאית לכל המשפחה. עונת האביב מסמלת גם את פתיחת פעילות הלילה באזור, אז הישארו עירניים לסיור אסטרונומי במכתש רמון וכדאי גם להביט למטה על הקרקע ולייחד ערב לבדוק את חיי הלילה המדבריים עם סיורי העקרבים.

 

פעילויות באגם ירוחם

בירוחם יתקיימו לאורך כל ימי החג משעות הבוקר ועד אחרי השקיעה, מגוון נרחב של פעילויות בסביבת פארק אגם ירוחם המתחדש, במכתש המרהיב וברחובות היישוב.  מסביב לאגם יתקיימו פעילויות ספורטיביות, אתגר "מרחב בריחה", סיורי טבע, צפרות, אסטרונומיה ומגוון עצום של סדנאות יצירה שונות. באזור המכתש יתקיימו סיורים, סיורים מוזיקליים ובלילות תצפית כוכבים. ברחבי הישוב יתקיימו סיורים בפינות קסומות וטעימות לצד סדנאות יצירה לכל המשפחה.

כל הפרטים באתר תיירות ירוחם

הופעה של אברהם טל

אז איך המופע של אברהם טל? זה הולך ככה: מתחילים הכי חזק ומגבירים.חשבתם הופעה? תחשבו מסיבה, תחשבו עפים באוויר,תחשבו לא מפסיקים לרקוד. כל מה שחשבתם, כל מה שהכרתם, כל מה שאהבתם, כל מה שהתרגשתם ממנו – נמצא שם במנות גדושות, בעוצמות מחשמלות ובאנרגיות מטורפות!
 
טל והלהקה עולים לבמה ונותנים את הלב, את הנשמה, 100 אחוז אנרגיה ב-360 קמ"ש. כל הלהיטים הגדולים של אברהם החל מ- "שבוע טוב", "שיר חדש" ,"אורות", "אם את הולכת", "מחוזקים לעולם"  "הילדים קופצים רוקדים", "קול גלגל" ועוד ועוד. כולם נמצאים שם  בעיבודים חדשים, עם סאונד עדכני  ובהפקה מוזיקלית מרהיבה מעשה ידיו של אברהם.

מתי: שני 29/03/2021 חול המועד פסח בשעה 21:00

איפה: אמפי עומר

. 

אמיר דדון מארח את נתן גושן

שני האמנים המוכשרים מגיעים לאמפי דימונה בחול המועד פסח למופע מיוחד.

מתי: שלישי 30/03 בשעה 20:30

איפה: אמפי האגם דימונה

פרטים נוספים

 

פסטיגמל

אם תמיד רציתם לעשות סלפי עם יענים, להאכיל נאקות מכף היד, לרכוב על גמלים עם כל המשפחה או להכיר יותר מקרוב את התרבות הבדואית בנגב –מרכז מבקרים חלב בראשית הוא המקום בשבילכם. מרחבים פתוחים, טבע ואוהלים בדואים. לאורך כל חופשת הפסח יתקיים "הפסטיגמל" – הפנינג לכל המשפחה בחול המועד פסח.

ב"פסטיגמל" יתקיימו פעילויות לילדים כמו רכיבה על גמלים,  האכלת נאקות מכף היד, פינת ליטוף של גדיים וארנבות, פינות יצירה עם משחקים של פעם ואפילו – פינה מיוחדת לסלפי עם יענים. לצד הפעילויות האלו יתקיימו הדרכות שמספרות על התרבות הבדואית, הגמלים וחלב הנאקות. במהלך ימי הפסטיגמל יהיה מזנון עשיר עם מאכלים אותנטיים וכשרים לפסח. במקום קיימת חנות מפעל עם מוצרי קוסמטיקה ייחודים המבוססים על חלב הנאקות ומיוצרים בישראל. עלות כניסה: 35 ₪ מגיל שנתיים מחויב בכרטיס

מתי: 10:00-18:00

איפה: מרכז מבקרים חלב בראשית | ישוב תראבין

חלב בראשית - קרדיט אייל ליפשיץ'

 

עידן חביב -שלמים מופע להקה

עידן חביב, מהקולות המרגשים בישראל, במופע  עם כל השירים האהובים בליווי הרכב נגנים. במופע מגיש עידן את שיריו משלושת אלבומי הסולו ושירים נוספים שנכנסו ללב של כולנו. בין שירי המופע : "מחכה", "כמו כל יום",  "עכשיו או לעולם", "עד שתחזור", "בלילה", "אין כבר סתם", "לתת ולקחת", "לה בוהם",  וכמובן הלהיטים החדשים: "שלמים", "ואז את תראי" ו"נשמה שלי".

מתי: שלישי 30/03 בשעה 21:00

איפה: אמפי עומר

פרטים נוספים

 

"יער של הרפתקאות"- קק"ל מזמינה אתכם לחגוג פסח ביערות

קרן קימת לישראל מזמינה את הציבור הרחב להתאהב ביערות מחדש ולחגוג את חג החירות עם מגוון פעילויות ייחודיות וחדשניות ללא עלות, באווירה מהנה ובהתאם לנהלי הקורונה- חוגגים יחד, אך בנפרד. בין הפעילויות: "פסטיבל יער של הרפתקאות" אשר יתקיים ב-12 יערות ברחבי הארץ בין המשתתפים יוגרלו חופשות במרכזי השדה של קק"ל, הפנינג למשפחות, טיולי אביב, סדנאות חוויתיות ויצירה, תחרות צילום ועוד מגוון פעילויות לכל המשפחה.

האירוע יתקיים דרך אפליקציית "חוויער". אתם מוזמנים לגלות את החידות, בין עצים ופרחים, לפצח צפנים, לפגוש דמויות מרתקות, לצלם ולהעלות תמונות, ללמוד כיצד לשמור על ניקיון היער על הדרך, לעצור לפיקניק קסום ואביבי ולבסוף, להגיע אל נקודת הסיום ולקבל תעודה דיגיטאלית של שומרי היערות. כל משפחה תקבל ערכת משחק הכוללת מפת ניווטים, מפת פיקניק עם הפעלות, שקית אשפה ובנדנה, בסיום כל משפחה תוזמן להשאיר את פרטיה ובין המשתתפים יוגרלו 3 חופשות במרכזי השדה של קק"ל.

מתי?   , 30-31.3, 1.4 ימים ג' – ה', בשעות 10:00-17:00  (כל משפחה תשחק בזמנה החופשי, ללא התקהלות, אורך המשחק כשעה וחצי)

איפה  בדרום: יער המלאכים, יער יתיר, יער שוקדה, מצפה בית אשל

 סוכנות ג'יני, מערך ההסברה קק"ל

"נופים מספרים"

קק"ל מזמינה אתכם למגוון טיולי אביב ברחבי הארץ וכמובן באזור הדרום! ללא עלות. באזור הדרום תוכלו להגיע ליער המלאכים ליד קריית גת. הפעילות לא עלות, מותנית בהרשמה מראש.

מתי? ימים שני-רביעי, ט"ז-י"ח ניסן תשפ"א, 31-29 במרץ 2021 , בשעות: 12:00-10:00 ו 15:00-13:00

איפה: יער המלאכים, ליד קרית גת

פרטים נוספים: ב"קו ליער" בטלפון: 1-800-350-550 | באתר האינטרנט .www.salkkl.org.il

 

"אביב הגיע פסח בא"- הפנינג משפחות בכל הארץ

לכבוד חג הפסח קק"ל מזמינה משפחות עם ילדים להפנינג חוויתי ביערות הכולל סיור, שעת סיפור והפעלות שונות. באזור הדרום תוכלו ליהנות במרכז קק"ל גילת.

מתי?  יום שלישי, י"ז בניסן תשפ"א, 30.3, בין השעות 10:00-12:00 ו- 12:30- 14:30

עלות? ללא עלות. מותנה בהרשמה מראש. 

 קרדיט חיים ורסנו, מערך הסברה קק"ל

"מרוב פלסטיק לא רואים את היער"- פעילות בנושא סביבה

לכבוד חג הפסח קק"ל מזמינה משפחות עם ילדים לפעילות של סדנאות חווייתיות ויצירה בנושא הפרדת פסולת, מחזור וסביבה, קיימות אינטראקטיבית ויער ללא חד פעמי.

מתי? ימים שלישי-חמישי, י"ז-י"ט ניסן תשפ"א, 31-30 במרץ ו 1 באפריל 2021, בשעות: 14:00-10:00

איפה: אזור הדרום – יער יתיר ויער שוקדה

עלות?  ללא עלות. הרשמה במקום.

 

שלומי שבת – ההופעה

לאחר שנה לא פשוטה שכל עולם התרבות היה סגור, שלומי שבת חוזר להופיע עם כוחות חדשים והרבה התרגשות . שלומי יבצע בליווי הרכב נגנים את שיריו החדשים מתוך הפרוייקט שלומי שבת וחברים 3 ( מורידים את הירח, בוא הביתה, למה את הולכת ) לצד מיטב הקלאסיקות והלהיטים שמלווים אותו במשך 40 שנות יצירה. אבא , בגלל הרוח,  יש לך, לכל אחד, שתדעי, היידה,  מחפש, ואני שר, מלדיטה לונה, בחוף של טרפטוני, בראשית עולם , מחרוזת מתוקים ועוד.

מתי: רביעי 31.3  חוה"מ פסח

איפה: אמפי עומר

פרטים נוספים

 

עידן עמדי והלהקה

אחרי שכבש כל במה אפשרית בישראל, אל מול עשרות אלפי אנשים מצפון לדרום על הבמות הגדולות בישראל. עידן עמדי, המזוהה בעשור האחרון כאחד האמנים הכנים, המצליחים והמוערכים בישראל חוזר לבמה עם הלקה במופע סוחף, מרגש ואנרגטי!

נרגשים להודיע על פתיחת ההופעות לחודשי הקיץ הקרובים עם השירים מהשנה האחרונה, וביניהם הלהיט "תסתכלי לי בעיניים", וכמובן עם שלל הלהיטים הטובים והמוכרים שהפכו את עמדי לאחד היוצרים המצליחים בעשור האחרון בישראל. ("כאב של לוחמים", "תשליך", "אלייך", "נגמר", "בזמן האחרון", "חלק מהזמן" , "עכשיו כולם רוקדים" , "מה את מרגישה" , "אני רוצה" ועוד רבים וטובים).

מתי: חמישי 01/04/2021 חול המועד פסח. שתי הופעות ב-18:00 וב-21:00

איפה: אמפי עומר

פרטים נוספים

מאי משה 

פעילויות בגנים הלאומיים

נושמים תרבות בגן לאומי ממשית

מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים מזמינים אתכם לטייל בגן לאומי ממשית במהלך חול המועד פסח. לאחר שיתוף הפעולה המוצלח בקיץ: מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים משחזרים את יוזמת "נושמים תרבות" בפסח הקרוב ויעלו מופעים לכל המשפחה של מיטב האמנים בגנים הלאומיים בישראל. כאן בממשית תיהנו מפעילות חווייתית וערכית לכל המשפחה: אומני רחוב, שחקנים ונגנים יחכו לכם בנקודות העניין באתר ובין עתיקותיה של עיר נבטית ייחודית זו. גן לאומי ממשית יהיה פתוח בפסח עד השקיעה. כניסה אחרונה לגן הלאומי בשעה 16:30.

מתי: ימים שני עד שישי 29.3-2.4, בשעות 11:00-15:00

איפה: גן לאומי ממשית

פרטים נוספים

צילום מנו גרינשפן 

נושמים תרבות בגן לאומי הבשור – פארק אשכול

מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים מזמינים אתכם לבלות בחיק הטבע עם אומני רחוב, שחקנים ונגנים. לאחר שיתוף הפעולה המוצלח בקיץ: מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים משחזרים את יוזמת "נושמים תרבות" בפסח הקרוב ויעלו מופעים לכל המשפחה של מיטב האמנים בגנים הלאומיים בישראל. כאן בפארק אשכול, בלב מישורי הלס של הנגב המערבי, בצל העצים הרבים ולצד מעיינות ובריכות שכשוך.  בואו ליהנות מאתנחתה חגיגית בפארק ולהמשיך לטייל באחד המסלולים באזור.

מתי: ימים שני עד שישי 29.3-2.4, בשעות 11:00-15:00

איפה: גן לאומי הבשור

פרטים נוספים

צילום אדר סטולרו מליחי 

הסודות של עין-גדי – 2,000 שנות התיישבות בנווה המדבר

סיור מודרך וללא תשלום מטעם משרד התיירות. נתחיל את הסיור בגן לאומי עתיקות עין גדי. נסייר בין כתלי הכפר העתיק, שנחפר לצד בית הכנסת העתיק ועבר תהליך של שימור ארכיאולוגי. נשמע על סודות הכפר ו"הקללה הנוראית", נבקר בבית הכנסת העתיק וננסח לפענח את הפסיפס המרהיב שבתחומו.  בהמשך הסיור נלך ב"שביל הנווה" המחבר בין הגן הלאומי עתיקות עין-גדי למבואת נחל דוד. לאורך השביל נפגוש בחי ובצומח הייחודי לשמורה, נעבור בסמוך לשדות החקלאיים של קיבוץ עין-גדי ונשמע עוד על החיים בנווה המדבר בתקופה העתיקה ובעת החדשה. הסיור יסתיים במבואת הכניסה לנחל דוד. בסיומו ניתן יהיה להמשיך בטיול עצמאי במסלול המפלים בנחל (בהרשמה מראש ובתשלום) או לשוב עצמאית בשביל הנווה לכיוון תחילת המסלולהסיור המודרך הינו ללא כניסה למים.

מתי: חמישי ושישי 25-26/03 בשעות 10:00 ו-13:00

איפה: גן לאומי עתיקות עין-גדי

פרטים נוספים

צילום דורון ניסים 

קפסולת זמן של ימי המלוכה בתל באר שבע

תל באר שבע הוא תל מקראי חשוב ושמו נצרב בדמותו המכוננת של אברהם.  בואו להכיר את סיפורו המרתק של גן לאומי תל באר שבע, הצופה על העיר באר שבע החדשה. שרידיו הארכיאולוגיים המגוונים של התל הם רקע לסיפור המקראי המרתק, ובחול המועד פסח יחכה לכם כאן מדריך. הוא יספר את סיפורו של התל ובכך יפתח לכם צוהר לעברו המרתק. הסיור באתר יוביל אתכם דרך מקבץ מרשים של מכלולים ארכיאולוגיים, והם מסרטטים מבנה של יישוב ששימש מרכז מנהלי בתקופת המלוכה, בימי המלך חזקיהו במאה ה-8 לפני הספירה. תל באר שבע, תל חצור ותל מגידו הוכרזו אתרי מורשת עולמית מטעם אונסק"ו, ובשלושתם התגלו מפעלי מים מרשימים. 

מתי: ימים שני עד חמישי 29.3-1.4, בשעות 9:00-15:00. הדרכה בכל כחצי שעה.

איפה: גן לאומי תל באר שבע

פרטים נוספים

 תל באר שבע, צילום קובי חזן


המים – סם החיים של הנגב

סיור מודרך וללא תשלום מטעם משרד התיירות. איפה נמצא הגשר התלוי הארוך ביותר בארץ? ומהו הנחל עם אגן הניקוז הגדול ביותר? מה בין "הבשור" ל"אשכול"? ניפגש בחניון של גשר הצינורות. בזמן שהנהגים יקפיצו את הרכבים לסוף המסלול, נעלה למצפור המאגרים ושם נתחיל את הסיור בתצפית מרשימה על צפון הנגב. נלך דרך גשר הצינורות לנחל הבשור ונגיע לגשר התלוי הארוך ביותר בארץ! שם יחכו לנו הרכבים. הסיור מתאים לכל הגילאים, למשפחות אוהבות לכת. המסלול אינו מונגש

מתי: ימים חמישי ושישי 25/3, 26/3 בין השעות 13:00-16:30. משך הפעילות: כשלוש עד שלוש וחצי שעות, כולל הקפצת רכבים.

איפה: חניון גשר הצינורות על נחל הבשור.

פרטים נוספים

פארק אשכול צילום לבנת גינצבורג

העיר עבדת מתעוררת לחיים

בואו להכיר את סודות העיר המרשימה עבדת. אם עדיין לא ביקרתם בעבדת, יש לכם הזדמנות פז לבוא ולהכיר את העיר הנבטית על דרך הבשמים, שהתפתחה לעיר ביזאנטית מרהיבה. עם מכלול ארכיאולוגי מרשים, על גבעה הצופה לנחל צין באמצע המדבר, לא תישארו אדישים. בפסח מדריכי משרד התיירות ימתינו לכם בכמה מוקדים ברחבי הגן הלאומי ויחשפו בפניכם את סודות העיר המרשימה.

מתי: יום שני עד חמישי 29.3-1.4, בין השעות 10:00-16:00

איפה: גן לאומי עבדת

פרטים נוספים

 גן לאומי עבדת. צילום סלים אבו גלידן

בעקבות חותם נחש הנחושת הקדוש בתל באר שבע

הנכם מוזמנים למרחב בריחה מרתק ברחבי תל באר שבע. שודדים פרצו לאתר. מכיסו של אחד מהם נפלה מפת האתר ועליה סימנים משונים. הזמן קצר ועד כה מאמצי המשטרה לפענח את המפה ולמצוא את החותם לא נשאו פרי. אם תצליחו אתם לפענח את כל הרמזים, תוכלו לפצח את קוד ההצפנה ולהציל את הממצא. משך המשחק 2-1.5 שעות. משחק הבריחה הורכב בשיתוף מיזם 929. מומלץ להצטייד בטלפון חכם.

מתי: כל יום 09:00-15:00

איפה: גן לאומי תל באר שבע

פרטים נוספים

 בעקבות נחש  הנחושת הקדוש, צילום 929

זמן שקיעה בגן לאומי עבדת

בואו לסיים את יום הטיול שלכם בשקיעה מרהיבה בגן הלאומי עבדת. תטפסו אל העיר הנבטית המרשימה, המשקיפה אל ערוץ נחל צין ומרחבי המדבר, טיילו בין שרידיה המרשימים וראו את שמי המדבר נצבעים בצבעים מרהיבים בשעת השקיעה.

מתי: בכל יום. כניסה אחרונה לאתר בימים א'-ה' ובשבת בשעה 15:30 (בשעון קיץ בשעה 16:30) ובימי שישי בשעה 14:30 (בשעון קיץ בשעה 15:30).

איפה: גן לאומי עבדת

פרטים נוספים

 

מרחב בריחה בממשית

בואו לחפש את "מטמון ממשית" המסתורי ב"מרחב בריחה" לכל המשפחה. כל משפחה תקבל מפת אוצר ויחד היא תחפש מטבעות זהב מן המטמון המפורסם. חוויה במשחק משפחתי לחובבי הרפתקאות ותגליות. מתאים גם לקבוצות וליחידים. מחיר ערכה לכל המשפחה: 30 ₪. לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר

מתי: כל יום בשעות 09:00-15:00

איפה: גן לאומי ממשית

פרטים נוספים

הכפר הנבטי בממשית. צילום מנו גרינשפן

מסע מסתורי היסטורי בתל ערד

משחק ניווט ומשימות לכל המשפחה. משחק ניווט ופיענוח כתבי סתרים ייקח את כל המשפחה למסע לגילוי סודותיה ההיסטוריים של תל ערד דרך העיר הכנענית, הבאר, המצודה, מאגר המים המרשים ועוד נקודות מופלאות. מוכנים לחזור אחורה בזמן 3000 שנה? קדימה, ההיסטוריה מחכה לכם. רשימת ציוד למסע: מפה, כלי כתיבה, סקרנות וחשיבה יצירתית

מתי: כל יום בשעות 09:00-17:00

איפה: גן לאומי תל ערד

פרטים נוספים

 צילום מנו גרינשפן

מחפשים ת'פסמון – משחקים ומגלים בחי רמון

חוויה חדשה לכל המשפחה בחי רמון. בואו לגלות וללמוד תוך כדי משחק אינטראקטיבי באמצעות אפליקציה ייעודית בסמארטפון שלכם. משחק משימות חווייתי לכל המשפחה, שייקח אתכם אל עולמם המיוחד של בעלי החיים והצמחים במדבר.

מתי: כל יום בשעות 10:00-15:00

איפה: חי רמון ליד מרכז מבקרים מכתש רמון

פרטים נוספים: לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר. פרטים

 צילום נדב טאובה

בעקבות סוד בושם האפרסמון

מאות שנים ייצרו תושבי עין גדי הקדומה את בושם האפרסמון, הבושם האיכותי והיקר ביותר בעולם העתיק. הם לא גילו לאיש את סוד ייצור הבושם ובפסיפס העתיק בבית הכנסת אף נמצאה קללה איומה: "מוות אכזרי לכל בני משפחתו ולאיש אשר יעז לגלות לזרים את סוד העיירה".

מי שמאמין לא מפחד – בואו לעזור לארכאולוגים לגלות מחדש את סוד ייצור הבושם המופלא.  יחד תפתרו חידות ותגברו על מכשולים וכמובן על הקללה הנוראית בדרך לייצור בקבוקון בושם אישי משלכם. מחיר ערכת השתתפות במשחק 80 ₪ לכל המשפחהמשך המשחק כשעה וחצי, מתאים לקבוצות ולמשפחות.

מתי: כל יום בין 08:00-16:00

איפה: גן לאומי עתיקות עין גדי

בהזמנה מראש בלבד, פרטים באתר רשות הטבע והגנים

 

בחשיפה ארוכה

חדש במרכז המבקרים מכתש רמון – תערוכת צילומי שמי לילה של צלמים מקומיים. מאז הוכרז מכתש רמון שמורת אור כוכבים בין-לאומית באוגוסט 2017 הפך האזור למוקד עלייה לרגל לצלמים חובבים ומקצועיים, שבאים לצלם את הפלא השמימי. עכשיו יש לכולם אפשרות להיחשף לתופעה גם ביום.

מתי: כל יום בשעות 09:00-16:00

איפה: מרכז המבקרים מכתש רמון

פרטים נוספים

 צילום נדב טאובה

מסע בין כוכבים בחאן בארות

פעילות מרתקת לאורחי חניון לילה חאן בארות. לעמוד בתוך מכתש ולהסתכל על מכתשי הירח? אין הרבה מקומות שמעניקים חוויה כזאת. הכי טוב פשוט לשכב על הגב ולחפש "כוכבים נופלים" בשמיים. בין כוכב למטאור מומלץ להגיע לגן חלל – אזור חדש ומיוחד לצפייה בכוכבים שנחנך לאחרונה בשטח החניון. בגן ימתינו לכם טלסקופים קבועים במקום ותוכלו לנסות למצוא בעצמכם את גרמי השמיים מושכי העין ביותר ולצפות בהם. הטלסקופים פתוחים לאורחי החניון בכל שעות הלילה. הפעילות הינה עצמאית וללא הדרכה.

מתי: כל יום בשעות הלילה

איפה: חניון לילה חאן בארות (מכתש רמון)

פרטים נוספים

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1e494616-7716-4ca3-8281-ba0be1bd11c7','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה