"חשוב לי לקדם תרבות ואומנות בעיר העתיקה"

$(function(){setImageBanner('23c59937-9072-4329-a549-c258f8b07a1b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

הוא פתח לאחרונה את "גלריה 44" לאמנות ופעילות תרבותית בעיר העתיקה בבאר שבע, שם הוא מציג את יצירותיו בתערוכה "מרווחים". בראיון ל'באר שבע נט' סיפר דניאל טולדנו, יליד העיר, על החיבור לאומנות מילדות, הרצון לקדם אמנים מקומיים ופתיחת הגלריה דווקא בתקופת הקורונה

"תמיד עסקתי באומנות מאז שהייתי ילד, נולדתי כאן בבאר שבע והילדות בעיר השפיעה עליי גם באומנות ובכלל בכל תחום בחיים. ראיתי מבנה עתיק ונטוש בעיר העתיקה והתאהבתי בו, החלטתי להקים פה את הגלריה לאומנות", כך סיפר ל'באר שבע נט' האמן דניאל טולדנו שנולד וגדל בבאר שבע וכיום מתגורר במושב ניר משה.

לרגל פתיחת הגלריה החדשה שלו לאמנות ופעילות תרבותית "גלריה 44", ברחוב חטיבת הנגב 44 בעיר העתיקה של באר שבע, שוחחנו עם דניאל על הילדות בבירת הנגב, החיבור לאומנות מגיל צעיר, ההשראה ליצירותיו והרעיון לפתוח את הגלריה דווקא בימי קורונה.

 דניאל טולדנו. קרדיט מישל אמזלג ושוהם אפרתי

אהבה לאומנות מגיל קטן

"הייתי שולייה של אבא שלי במסגרייה שלו והייתי עוזר לו בעבודה עוד מילדות, אז הקשר והחיבור שלי לחומר נוצר שם. הייתי מצייר עם צבעי הפלדה והמתכת שלו ולאט לאט התחברתי לנושא. הילדות מאוד השפיעה עליי ועובדה שעכשיו חזרתי לבאר שבע ופתחתי כאן את הגלריה", סיפר לנו דניאל.

ההשראה מהילדות הובילה אותו לעסוק בתחום האמנות והאדריכלות לאורך השנים וכעת החליט לקחת את האהבה ליצירה צעד אחד קדימה ולפתוח גלריה חדשה בעיר. טולדנו הקים את "גלריה 44" במבנה עתיק ונטוש ששימש מחסן גרוטאות, אחרי שהבחין בפוטנציאל של המבנה ושיקם אותו בהתאם להנחיות האגודה לשימור מבנים ואתרים. הבניה ארכה כשנתיים שבמהלכן טולדנו הטביע את חותמו הייחודי בקו אדריכלי ופיסולי במבנה.

גלריה 44 | צילום: שוהם אפרתי

את הגלריה החדשה פתחה תערוכת ביכורים מיוחדת ומרגשת בשם "מרווחים" שאותה אוצרת הגלריסטית גילת אלקסלסי. בתערוכה מציג טולדנו מיצבים העשויים משילוב של חומרים גולמיים וטבעיים אשר כולם נוצרו בטכניקות מיוחדות שהוא פיתח במהלך חייו והמשמשות אותו בעבודותיו האמנותיות וגם בעיסוקו היומיומי בתחומי האדריכלות, הפיסול והבנייה. לב התערוכה הוא העיגול שמופיע כמוטיב חוזר בעבודותיו. הגלריה עצמה נבנתה מחומרים שמקורם בנגב, החול, אדמת הלס, הטיט הבטון והעץ. גם תבליני הנגב פורחים בחצר הגלריה ומעניקים תחושה של בית בנגב.

ספר על החומרים בהם בחרת להשתמש בתערוכה, מה מאפיין את היצירה שלך? מה משמעות מוטיב העיגול?

"ישנם מספר חומרים איתם אני עובד, לאחרונה התעסקתי הרבה עם כדורים ועיגולים של מתכת. לפני כן היה לי הרבה עבודות שעשויות מבטון ומעץ, התעסקתי כמעט עם כל החומרים, הכל תלוי תקופה... אלה לרוב חומרים שנמצאים בסביבה ובטבע ואיתם אני עושה עבודות, חומרים פשוטים, מנימנליסטים שהיו איתנו ויישארו איתנו. התערוכה בגלריה נקראת "מרווחים" וזו משמעות שאפשר לשוחח עליה המון. בעיני במרווחים בין החומר יש הכל, האהבה יוצרת את החיבור בין החומרים ויש לזה משמעות רוחנית וגשמית רחבה".

 יצירותיו של דניאל טולדנו. קרדיט מישל אמזלג ושוהם אפרתי

"אנשים צמאים לאוורר את הנפש"

גלריה 44 מהווה מרכז לתרבות ואמנות עכשווית בעיר העתיקה של באר שבע. במתחם יש גן פסלים, שני חללי תצוגה וחלל עבודה והוא יעניק במה לאמנים צעירים ומבטיחים בני הנגב לתערוכות מתחלפות, להרצאות ולימי עיון ועוד. "יש לנו תכנית שנתית לגלריה ונרצה להעניק באמצעות המקום החדש במה לאמנים צעירים מקומיים. חשוב לי לקדם את התרבות והאומנות בעיר העתיקה. נציג בגלריה יצירות של אמנים מובילים מהארץ לצד יצירות של אמנים צעירים", מוסיף דניאל.

בחרת לפתוח את הגלריה דווקא עכשיו בתקופת הקורונה, אתה מרגיש שזו הזדמנות לתושבי באר שבע והסביבה לצאת מהבית להתאוורר ולהגיע ליהנות מתרבות ואומנות?

"התערוכה הייתה אמורה להיפתח לפני כמה חודשים בעיצומה של הקורונה אבל החלטנו לדחות את הפתיחה. ראיתי שהקורונה לא הולכת לשום מקום בתקופה הקרובה אז החלטתי שאולי דווקא מתאים יותר לפתוח בתקופה הזו. רוב הגלריה נמצאת במרחב פתוח ולכן אפשר להגיע וליהנות תוך שמירה על ההנחיות. בימים שכולם סגורים בבית, לא תמיד במצב רוח טוב, זו הזדמנות לצאת ולנקות את הראש. אנשים צמאים לזה, לאוורר את הנפש והרוח, ליהנות מתרבות ואומנות. אז אני יכול לספק את זה לתושבים אני עושה את זה באהבה ושמחה. עשינו בשבועות האחרונים מספר אירועי פתיחה מצומצמים כדי לווסת את כמות האנשים, כולם מאוד נהנו ושמחו להגיע. אשמח שעוד אנשים יגיעו לבקר וליהנות מהתערוכה".

 

"גלריה 44" פתוחה למבקרים בימים שני – חמישי, 10:00-13:00, רביעי וחמישי, 19:00-21:00. הכניסה חופשית. הכניסה לגלריה בכפוף להנחיות משרד הבריאות ומגבלה על כמות האנשים המותרת.

דניאל טולדנו. קרדיט צילום: ינאי יחיאל

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('55595fba-2ee0-414b-a2d6-92a6ab104a31','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה