זמן לאופניים: האומנים נדב אזולאי וגיל נמט שחררו סינגל חדש מתוך אלבום רביעי

$(function(){setImageBanner('662e542f-d4a7-4e30-8a90-bd91cfd34f8b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

אתם בטח מכירים את נדב אזולאי (38), מוזיקאי ומפיק מוזיקלי, ואת גיל נמט (37), אומן ויוצר וידאו, שניהם מבאר שבע, שיחד שותפים למוזיקה וליצירה כבר 15 שנה, ואך שחררו לאחרונה עוד סינגל חדש בשם 'אופניים', מתוך אלבומם הרביעי "שמחים ורעבים", המספר על אהבה ראשונה, געגוע נוסטלגי שמציץ אחורנית בעיניים נוצצות ושואל את שאלת השאלות שמעסיקה כל אחד ואחת מאיתנו מדי פעם לפני השינה - ״מה היה קורה אם?״. ראיון זוגי.

 נדב אזולאי וגיל נמט בסינגל חדש. צילום: אוהד רומנו. צילום:

זמן להזכיר: נדב אזולאי מנגן וכותב שירים מאז שנולד בערך. הוא הפיק בעברו שירים לאומנים מוכרים כמו דנה ברגר, איתי פרל, גבריאל בלחסן, שאנן סטריט ועוד. גיל הוא מפיק שירים, במאי, צלם ועורך וידאו, יוצר מוזיקה למחול וגם מציג תערוכות. שיתוף הפעולה ביניהם החל לפני יותר מ-15 שנה, לאחר שנפגשו דרך חבר משותף. מאותה נקודת זמן של הכרות וחיבור מוזיקלי קוסמי הוציאו שני הכישרונות שלושה אלבומים יחד והרביעי, תעשו כבוד, ייצא בקיץ הקרוב.  

ספרו לנו מה דומה ומה שונה בין שניכם?

"אנחנו שונים בהכל. כנראה בגלל זה עוד עובדים יחד אחרי כל כך הרבה זמן. טעם מוזיקלי, גישה לחיים, אמונות תפלות וחיות מחמד - בהכל אנחנו הפוכים. אזולאי מעדיף חתול בעוד שגיל בכלל בקטע של קיפודים".

ספרו על השיר 'אופניים' – למה בחרתם בשם ועד המסקנה החותכת שכל אחד מאיתנו חושב לפני השינה מה היה קורה אם.

אזולאי: "כתבתי את אופניים ביום של פרץ נוסטלגיה. לפעמים דווקא כשהחיים כביכול במסלולם התקין והשגרה משגרת, פתאום עולות מחשבות על כל השבילים האחרים שיכולת ללכת בהם. כולל זאת שאהבת בתיכון ושניכם המשכתם הלאה. חוץ מזה, זה שיר שמסתכל אחורה על הדברים באהבה, עם קבלה עצמית". 

על מה אתם אוהבים לשיר בעיקר ומה חשוב לכם שישמעו?

נמט: "אזולאי כותב יותר מדיי שירים על אהבה, אני מעיר לו על זה".

אזולאי: "גם יחסית לבן אדם שבקושי יוצא מהעיר העתיקה אני כותב הרבה שירים על כלי תחבורה". 

מה מסקרן אתכם בחיים עצמם שאתם כותבים עליהם?

אזולאי: "אני נורא אוהב לתפוס רגעים קטנים, לפעמים רגעים שבחיים האמיתיים נמשכו בקושי שתי שניות, ולכתוב על זה ארבעה בתים ופזמון. יש משהו מרגש בעיניי ביכולת של שיר להיכנס לזום-אין מטורף על משהו ולהפוך אותו מכל כיוון". 

נדב אזולאי וגיל נמט בסינגל חדש. צילום: אוהד רומנו. צילום:

זהו הסינגל השני שלכם יחד מאלבומכם הרביעי "שמחים ורעבים". ספרו על השירים, הסגנון המוזיקלי, על למה אתם אוהבים לשיר בעיקר?

"אנחנו אנשים של אבולוציה. יש התפתחות מאלבום לאלבום. ״שמחים ורעבים״ מבחינתנו ממשיך את הקו של האלבום הקודם ״תלמד אותי לרקוד״, ולוקח אותו לנקסט לבל. השיר הראשון שיצא מהאלבום היה "אבן", שהרגיש נכון ומנחם. באלבום הזה מופיע ״מקום לשבת״ שכתבנו לפני 15 שנה והקהל שלנו מאוד אוהב וחיכה לו מאז". 

הוצאתם אלבום בתמיכת קמ"ע?

"קמ״ע הם הלייבל שמפיץ את המוזיקה שלנו והם שם בשבילנו כבר המון שנים". 

יציאת שירי האלבום מלווה בסדרת הופעות ייחודית באולפן ההקלטות שלהם 'קקטוס' בבאר שבע אשר מעוררות סקרנות רבה ותגובות יוצאות דופן. "זה משהו שהתחיל להתבשל אצלנו בימי הקורונה" סיפרו השניים. "ניגנו באולפן שלנו וחשבנו איזה כיף יהיה להביא לכאן אנשים ולנגן להם. מההופעה הראשונה באולפן הרגשנו שזה מושלם. אופוריה מוחלטת. פתאום מבינים למה להפועל באר-שבע כל כך חשוב משחק בית או משחק חוץ - עולם אחר. נופיע בקרוב גם בתל-אביב ובאופן כללי בחוץ, אבל תדעו שהכי כיף לראות אותנו באולפן. זה יקרה ב-25.4 בחול-המועד פסח".

עד כמה חשוב לכם לפתח את תעשיית המוזיקה בבאר שבע, בפסטיבלים, הופעות, קידום זמרים – מה חסר בעיר?

"באר-שבע זה המקום בו אנחנו גרים מאז ומתמיד, אז דברים קורים באופן טבעי. השתתפנו בעיר בעשרות הפקות פסטיבלים ואירועים שונים ואזולאי הפיק המון אמנים מקומיים. מה שחסר לנו בתאכלס הכי הרבה זה מה שחסר לכולם: שקט, ביטחון ושכולם יחזרו הביתה במהרה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7f827d71-0fd6-4b20-9db9-3a2848933c19','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה