"זו זכות שניתנה לי להיות בעולם התיאטרון"

$(function(){setImageBanner('03002e60-9ccd-4e8e-8cb0-b739f26230e2','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

לרגל החזרה לבמת התיאטרון ב'גודמן בית הספר למשחק', שוחחנו עם שיר אשכנזי, סטודנטית למשחק בגודמן המופיעה בהצגה "אנטיגונה" שעולה השבוע בעיר. שמענו ממנה על תקופת הקורונה ("התגעגעתי לחדר החזרות"), התשוקה לעולם התיאטרון ("לסיפוק הזה אין מחיר"), והחיבור שלה לדמות בהצגה ("לקח לי זמן להבין את המורכבות")

אחרי יותר משלושה חודשים עולם התיאטרון חוזר לפעילות והשחקנים שבים לבמה האהובה. גם ב'גודמן בית הספר למשחק' בנגב מתכוננים ומתרגשים לקראת עליית ההצגה "אנטיגונה" שחוזרת השבוע (23.06) לבמה בהפקה מודרנית וייחודית בבימויו של כפיר אזולאי. לרגל עליית ההצגה שמענו ב'באר שבע נט' על העשייה מאחורי הקלעים ושוחחנו עם שיר אשכנזי, סטודנטית שנה ג' למשחק ב'גודמן' שמופיעה באנטיגונה ושיתפה בתחושות על תקופת הקורונה, התשוקה שבמשחק והציפייה לחזרה לשגרה.

קרדיט: רדי רובינשטיין

שיר אשכנזי, בת 27, נולדה וגדלה בבאר שבע, למדה במקיף ו' בתור נערה וכעת בשנה השלישית שלה ב'גודמן בית הספר למשחק' בנגב. הדרך לעולם התיאטרון עבור שיר לא הייתה פשוטה ולקח לה שלוש שנים של ניסיונות עד שהתקבלה ללימודים. "תמיד הייתה לי הזיקה לתיאטרון אבל לא היה לי את האומץ לעשות את הצעד. הייתי מתגנבת וצופה מהצד במגמת תיאטרון בתיכון", סיפרה שיר ל'באר שבע נט', "אני רוקדת ומנגנת מגיל קטן וזה חלום שלא עזב אותי... שבוע אחרי שחזרתי מהטיול הגדול הגעתי למבחנים לבית הספר למשחק ולא התקבלתי. נבחנתי שוב בשנה לאחר מכן ושוב לא התקבלתי, בשנה השלישית שניסיתי התקבלתי והרגשתי שמצאתי את מה שאני אוהבת ורוצה לעשות. זו זכות שניתנה לי להיות בעולם התיאטרון, בעולם שמרפא אותי, חוויתי את זה על בשרי וזה שווה כל רגע ומאמץ, לסיפוק הזה אין מחיר".

בעקבות משבר הקורונה נקטעה שנת הלימודים האחרונה של הסטודנטים שיצטרכו להמשיך עם הלימודים עד חודש נובמבר. אך כעת הם שמחים עם החזרה להפקות בבית הספר ולעשייה על הבמה. "נגדע לנו תהליך הלמידה של ההפקות וההצגות וזה היה ממש מבאס, אני עברתי תהליך אינטנסיבי, הייתי עוזרת בימאי וזה היה מפתח ומלמד. הרגשתי שעד שאנחנו מתגבשים ומוכנים להצגה, באה הקורונה ושלחה אותנו הביתה", משתפת שיר.

את שמחה עם החזרה לשגרה וחזרת התיאטרון לפעילות? למה הכי התגעגעת?

"אני ממש שמחה ומקווה שנמשיך בעשייה ובהפקות ונסיים כמו שצריך את שנה ג'. הכי התגעגעתי לחדר החזרות, בעיני זה מקום בו אפשר לחקור ולהיות בעולם מקביל לרגע, לנסות לצלול לעולמות חדשים וזה מה שהתיאטרון מאפשר לנו לעשות. התגעגעתי לעשייה והאינטנסיביות. אני בן אדם שכל הזמן נמצא בפעולה וזז, אז ההדממה הזו פתאום העלתה הרבה מחשבות ופחדים אבל אני ממש שמחה שחזרנו לפעילות".

 קרדיט: מעיין קאופמן

"זו זכות לגעת בטקסט אלמותי"

המחזה "אנטיגונה" מעלה שאלות פוליטיות, אנושיות ומוסריות המאתגרות את האדם ואת החברה משחר ההיסטוריה ועוסק בדילמה האם לציית או לא לציית? אנטיגונה גיבורת המחזה לא מוכנה לציית לחוק לא צודק הקובע כי אחיה המנוח פּוֹלינֵיקֵס הוא בוגד שלא זכאי לקבורה. אנטיגונה מעדיפה להקריב את חייה למען כבוד המשפחה והצדק. הטקסט בהצגה אומנם קלאסי ונאמן למקור אבל הגישה המשחקית היא מאוד עכשווית ומשולבת יחד עם תלבושות ותפאורה מודרניים.

קרֶאוֹן המלך החדש מכריז על החוק על ידי כינוס מסיבת עיתונאים מסוקרת ומצולמת. המקהלה מורכבת מיועצים הלבושים בחליפות, אלה משמיעים לו את רחשי הציבור על המתרחש על ידי הקלטות סאונד. אנטיגונה מובאת בכוח על ידי שומרים לאולם בו מתקיימת מסיבת העיתונאים, לאחר שנתפסת בפעם השנייה מנסה להביא לקבורה את אחיה, היא מתעמתת לעיני המצלמות עם המלך קרֶאוֹן, עימות טלוויזיוני לכל דבר המסוקר ומועבר בלייב לכל העם. עולות השאלות  כיצד משפיעה נוכחות המצלמות המעבירות את המתרחש להמונים? כיצד משפיעה הפומביות הזו על אמות המוסר?

קרדיט: רדי רובינשטיין

ספרי על התפקיד שלך בהצגה "אנטיגונה", איך החיבור שלך לדמות?

"בהצגה אני משחקת את איסמנה, אחות של אנטיגונה. החיבור שלי לדמות הוא מורכב, כשקראתי את המחזה בפעמים הראשונות היא אמרה משפטים שקצת צרמו לי כמו שנשים מטבען חלשות יותר מגברים. לקח לי זמן להבין את המורכבות של הדמות וזכיתי לגלם אותה ולהתמודד עם הקושי הזה. בשלב מסוים הבנתי שלאנטיגונה ואיסמנה יש את אותו החוזק כאחיות ומשם פיצחתי את הדמות ושקעתי לתוך עולם מרתק של אישה מדהימה שבשקט נלחמת כדי להשאיר את המשפחה יחד איתה, משם מצאתי את החיבור שלי לדמות. כל הסיפור הזה מרתק, איך כל אחת מהדמויות נאחזת במה שנשאר לה כדי להשאיר את כולם מסביבה בחיים. זו זכות ענקית לעבוד עם הבמאי כפיר אזולאי, לגעת בטקסט שהוא אלמותי ולנסות ללמוד ממנו כמה שיותר. זה אחד השיעורים החשובים שעברתי, ההפקה הזו, עם הקאסט הנהדר, הבמאי וכל הצוות, אלה אנשים מדהימים ושחקנים מוכשרים".

מה מיוחד בעיניך בעיבוד שלכם למחזה?

"העיבוד שלנו ב'גודמן' לאנטיגונה הוא מודרני. ליוויתי את החזרות מתחילת ההפקה ואני חושבת שהעיבוד בעצם מציף את זה שיש נושאים שהם מאוד בוערים ורלוונטיים גם בימינו למרות שהמחזה נכתב לפני הרבה שנים. חטא ההיבריס שנשמע כמו מושג בספרות שלמדנו בתיכון עדיין קיים בימינו, יש משהו מעניין בהבנה שיש סיפורים אישיים מאחורי אסונות גדולים, כשמציפים את הסיפורים האלה על הבמה זה הופך אותנו לחברה טובה יותר. בעיבוד יש ביקורת נוקבת ולא מתפשרת על איך שהדברים מתנהלים כיום בחברה שלנו, זה עיבוד צעיר ורענן, יש וידיאו לייב ומוזיקה מדהימה. זו הצגה קצבית וצבעונית מאוד ואני חושבת שיש פה קריאה לדור הצעיר לצאת לתיאטרון, לנפץ את הקלישאה שתיאטרון זה לגיל המבוגר".

את רוצה להזמין את הקוראים להגיע וליהנות מהתיאטרון ב"גודמן"?

"אני מזמינה את כל הקוראים להגיע לצפות באנטיגונה, ההצגה מתאימה לכל הגילאים ואני קוראת לקהל להגיע, לשאול שאלות ולעלות תהיות על החברה ועל עצמינו כבני אדם. יש בה מסרים מאוד חשובים ואפשר להשתמש בהצגה כחומר לחיים הפרטיים של כל אחד מאיתנו".

 קרדיט: מעיין קאופמן

 

"אנטיגונה"

מאת: סופוקלס; תרגום: אהרון שבתאי; בימוי: כפיר אזולאי ; תפאורה: יהודית אהרון ; תאורה :זיו וולושין; תלבושות: מאי ברנע; מוסיקה מקורית: יובל מסנר; הדרכה קולית: יאיר אפשטיין; הדרכת תנועה: אריאל וולף; הדרכת טקסט: דן ענבר ; שחקנים: נעה אוחיון, אלון בראל, שיר אשכנזי, תומר פאר, נמרוד פינדלינג, דניאל קדוש, יארה אזרייק, אורן אלימלך, עדי בר, דן פרידמן, עמנואל רוזנבאום, שיר סייג, אסף זגה,  עידן ארגוב.

 

התאריכים הקרובים של ההצגה: יום ג'- 23.6.20- בשעה 20:30 ; יום ה'—25.6.20- בשעה 20:30 ; יום שבת- 27.6.20- בשעה 21:00.

מיקום ההצגה: האולם הגדול

כתובת: שדרות זלמן שז"ר 8, באר שבע (בית הספר גודמן)

עלות כרטיס: 40 ₪

פרטים נוספים באתר

קרדיט: רדי רובינשטיין

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('83dbc8ea-80e3-4086-9da5-a67b3d66a7a7','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה