התערוכה במכללת קיי שכולכם חייבים לראות

$(function(){setImageBanner('6e5d4760-bb73-4aaa-98cc-c5730716356d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

16 בוגרות התכנית לאמנות במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי יצרו פרוייקטים מרתקים על סיפורי חייהן, התמודדויות אישיות וגם ביקורות על הנורמות החברתיות בעידן המודרני. היום, למשך שבוע, הן מציגות אותם בתערוכה חגיגית בקמפוס המכללה

תערוכה במכללת קיי. קרדיט צילום  זיוה ילין

תערוכת בוגרות התואר הראשון בחינוך עם התמחות באמנות של המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע לשנת 2023 נפתחה היום (א') בקמפוס המכללה והיא תוצג למשך שבוע, עד ל-2 ביולי. בתערוכה מוצגים השנה 16 פרויקטים מרהיבים של בוגרות התכנית בנושאים שונים ועם סיפורי חיים מרתקים שהן מספרות דרך חומרים וטכניקות שונים של רישום וציור, פיסול והצבה, צילום ווידיאו.

"פנים הם הדבר הראשון שאנו נחשפים אליו כשפונים לאדם, הם החלק החשוב ביותר שמספר על אישיותו", אומרת אלא אבו עליון, סטודנטית במכללת קיי שמציגה בתערוכה פרויקט גמר אישי, בו היא רוקמת את דיוקנאות בני ובנות משפחתה הקרובים על גבי שקיות ניילון בשלל צבעים. "העבודה משקפת את עמידות הניילון לאחר השימוש בו. אמנם מדובר בחומר רך ועדין, אך הוא מכיל חפצים רבים שחלקם כבדים ויכול להחזיק מעמד שנים רבות אם שומרים עליו. השימוש בניילון הופך אותו למקומט", מסבירה אלא כשהיא מנסה להקביל בין הניילון לאדם. הפעולות שעושים אנשים בחייהם משאירות עליהם חותם. "בתצוגה השקיות תלויות באוויר כשהן מרוקנות מתוכן, אך רקמת הפנים שעליהן ממלאת אותן ברגש ובאנושיות של קרובי משפחתי", היא מסכמת.

פרויקט בולט נוסף בתערוכה הוא פסל האישה שיצרה הסטודנטית לאל עזר כמחאה על מודל היופי המודרני. "ההשראה לפסל האישה באה מצלמיות פריון עתיקות, מהאהבה שלי לעולם הארכיאולוגיה", היא מספרת ומוסיפה: "יצרתי צלמית מעיסת נייר ובטון. במקור הצלמיות היו קטנות, נכנסות לכף היד, ניתנות לנשיאה, ואילו האישה שלי היא כבדה וגדולה. השדיים הגדולים, הבטן העצומה, ככל הנראה מהריון מתקדם. האגן הרחב והצבע הוורוד המבצבץ מתחת לכיסוי האדמה שבחרתי מייצגים את הפוריות והקדושה של האישה". ביצירתה חוזרת לאל לדמות האישה הקדומה, כמבקשת לבטא את העוצמה, הכאב, הכוח והשאיפות של נשים רבות לאורך ההיסטוריה. "בעבר אישה מלאה וגדולה נחשבה ליפה, כיום אישה זו מתביישת בגופה. ביצירתי אני מעלה על נס מודל חדש, את היופי הנשי שצריך להחזיר לקדמת הבמה".

תערוכה במכללת קיי. קרדיט צילום  זיוה ילין

התערוכה שמשתרעת על פני שני בניינים בקמפוס המכללה נפתחה היום בטקס חגיגי, בהשתתפות מרצות המכללה, הסטודנטיות ובני משפחותיהם והיא למעשה חותמת את ארבע שנות הלימודים של יוצרות הפרויקטים בתערוכה. בין היצירות מוצגות גם עבודתה של סיגלית אידלמן, שמעלה למודעות את ההתמודדות עם מחלת הפסוריאזיס, מיצג העוסק בדימוי גוף, סיפור אישי על ילדה שברחה מהבית כשהיא גוררת איתה מזוודה ודובי על הכביש ועוד.

יצירה מעוררת השראה נוספת היא עבודתה של הסטודנטית נועה סולטן, שפותחת בפני באי התערוכה צוהר לעולמה האישי. "הפרויקט שלי מסכם את ארבע שנות העשייה והלמידה שלי במכללה, תוך שילוב חיי האישיים והמקצועיים כתופרת", מציינת נועה. ביצירתה היא עוטפת את חלל חדר התפירה שלה ואת תכולתו ב-25 מטרים של בד ירוק, כמניין שנות חייה. "התפירה והעיצוב יוצקים משמעות לחיי. בווידאו המלווה את עבודתי אני מציגה את מהלך העבודה שלי בפרויקט זה, אותו תיעדתי במשך מספר חודשים".

מי שליוו את הסטודנטיות לאורך חודשי העבודה הן גבריאלה קליין וד"ר זיוה ילין, ראש ההתמחות באמנות ומרצה במכללת קיי. "הדגש שלנו בלימודי ההכשרה להוראת אומנות במכללת קיי הוא להביא את המורים לעתיד להיות אמנים ויוצרים בעצמם. מעבר ללימודי המקצוע, חשוב לנו שהם גם יהיו אמנים פעילים. בזכות הלימודים במכללה הסטודנטיות יהפכו למורות טובות יותר שמעורות בשדה האומנות", מסכמת ילין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה