הבמה שוב נסגרת בחלוץ 33 בבאר שבע: "תחושה של תסכול"

$(function(){setImageBanner('4af59ff2-4cab-4202-ac6c-06a7ef8dcccd','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

על רקע הסגירה המחודשת של עולם התרבות בעקבות העלייה בתחלואה בשל הקורונה, שוחחנו ב'באר שבע נט' עם המנהל האומנותי של 'החלוץ33', בית ההופעות המקומי של בירת הנגב, ששיתף בתחושות ("תסכול וכעס"), באהבה שהרגישו מהקהל ("לא רצו ללכת") והסגירה המחודשת שתשפיעה על עתיד המקום ("פגיעה קשה")

רק בשבוע שעבר חזר עולם התרבות לפעילות. הבמה הייתה מוכנה, האורות נדלקו, והאמנים חזרו להופיע בהצגות ומופעי המוסיקה השונים בפני הקהל. גם בבאר שבע ראינו את הפתיחה המחודשת של אולמות המופעים ואיתה התקווה לחזרה לשגרה, אך השבוע, התבשרנו שוב על הגבלות חדשות בעקבות העלייה בתחלואה בשל הקורונה וההודעה הקשה- סגירת אולמות התרבות, מועדונים וברים. אחד מהמקומות בעיר שחווה פגיעה בעקבות הסגירה המחודשת של התרבות הוא 'החלוץ33', הבית החם להופעות בבאר שבע והדרום הממוקם בעיר העתיקה.

קרדיט החלוץ33

"חזרנו לפעילות בשבוע שעבר אחרי כמעט ארבעה חודשים, מאז מרץ, שהיינו סגורים. הספקנו לעשות שלושה מופעים של אסי כהן, מיכה שטרית וגי'מבו ג'יי וכעת אנחנו סגורים שוב", סיפר ל'באר שבע נט' אשבל מנחם, המנהל האומנותי של החלוץ33. המקום מנוהל על ידי חבר׳ה צעירים שרק רוצים לעשות שמח בעיר הדרומית ומתוחזק על ידי עמותת ׳איילים׳ ששמה לעצמה למטרה לבסס את חיי התרבות בבאר שבע ללא מטרות רווח. "הסגירה הראשונה הייתה מיד אחרי חג פורים, הספקנו לעשות כמה מסיבות ונאלצנו לסגור. חודש מרץ הוא משמעותי עבורנו, אנשים יוצאים לבלות בפורים, לקראת פסח, הסגירה הזו גדעה את החודש הכי רווחי בשנה שלנו, חודש שעוזר לפצות על שאר החודשים, זו תקופה קריטית עבורנו", מסביר אשבל.

גם כשהמשק החל לחזור לאט לאט לשגרה, בממשלה החליטו כי עולם התרבות ייפתח אחרון. כך קרה שרק בשבוע שעבר יכלו לחזור להופיע על הבמות, אך כעת עם גל תחלואה שני, גם זה נעצר. "יש לנו כבר לו"ז סגור שקבעתי עד אוקטובר ונובמבר מבחינת הופעות והכל כרגע נעצר ולא ברור מה יקרה. התחושה היא של תסכול", מוסיף אשבל, "בשלושת המופעים שהספקנו לעשות הייתה אנרגיה מטורפת. הקהל לא רצה ללכת, האמנים לא רצו לסיים את ההופעה! הרגשת את החוסר שהיה והצמא של הקהל ואנשי התעשייה".

קרדיט החלוץ33

כיצד הרגשתם אתמול עם ההודעה על הסגירה המחודשת של אירועי התרבות? התחושה היא שאין עזרה מהמדינה?

"זו תחושה של תסכול, אחרי שכבר הושקעו כספים על שיווק, על חזרה לתודעה, על משכורות... הכל נעשה לשווא. בעיני גם אם יש צורך לסגור מקומות בשביל לשמור על הבריאות, אפשר לעשות את זה בצורה מסודרת ולא מעכשיו לעכשיו. אפשר היה לתת זמן התראה והתארגנות מחדש כדי שנוכל להיערך בצורה נכונה יותר. כל העסקים דורשים שיהיה בעיקר מתווה מסודר ופיצויים לכל הענפים שחוו את הפגיעה מהקורונה. לדעתי רוב העסקים מבינים את הצורך לסגור ולשמור על הבריאות אבל עיקר הזעם והכעס הוא על חוסר הפיצוי וההתעלמות".

מה גובה הפגיעה בכם? יש מקומות תרבות שלדעתך לא יישרדו ולא יוכלו לפתוח מחדש?

"למזלנו יש לנו את הגב של עמותת איילים שמפעילה את המקום אבל אין ספק שהפגיעה היא מאוד קשה. נכון לעכשיו אנחנו בדיונים לגבי העתיד, אנחנו נחזור לפעילות אבל לא יודע להגיד מתי, אולי זה לא יקרה השנה, אולי זה יוביל לקיצוצים ולצמצום, אי אפשר לדעת. יש הרבה חוסר וודאות. יש מקומות גם כאן בבאר שבע שכבר הודיעו על סגירה, אנשים מבקשים סיוע מהמדינה כי לבד לא יצליחו לצאת מזה".

קרדיט החלוץ33

מה היית רוצה להגיד לקהל החלוץ33?

"אנחנו מקבלים הרבה תמיכה, הרבה מילים חמות מהקהל שמחזק אותנו במיילים ובפייסבוק, אנשים שמביעים צער על הביטול אז אני רוצה להגיד להם תודה. וגם לבקש סבלנות משאר רוכשי הכרטיסים, אנחנו גם בדיוק כמוהם לא יודעים מה יהיה, מנסים להגיע לכולם וזה לוקח זמן. כשהחלוץ יחזור לפעילות אני מזמין את כולם לבוא ולא להסס, פשוט להגיע וליהנות. אי אפשר לדעת מה יקרה בפעם הבאה אז אנחנו מזמינים את כולם ליהנות מהמוסיקה!".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('78efe8ed-83db-482e-b748-d4e30028d2a1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה