דנה לפידות בראיון מיוחד: "אירוויזיון זה גדול מהחיים"

$(function(){setImageBanner('0a6708c0-cb94-4569-8e46-c42cc9cef564','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

מאחוריה עשרות רבות של להיטים גדולים שכתבה לאמני ישראל ושני אלבומים מוצלחים מאוד שכתבה לעצמה. כעת, היא מתמודדת בריאליטי הכוכב הבא לאירוויזיון בתקווה לייצג את ישראל בגאווה, דנה לפינות בראיון מיוחד

מגיל 11 היא כותבת ומלחינה, היא חתומה על רשימת להיטים של גדולי זמרי וזמרות ישראל ומאחוריה כבר שני אלבומים מוצלחים במיוחד, ניחשתם נכון אנחנו מדברים על דנה לפידות, הבאר שבעית שאת השירים שלה אתם שומעים כמעט כל יום בתחנות הרדיו השונות ובימים אלו אתם רואים במסך הטלוויזיה, בתוכנית הכוכב הבא לאירוויזיון. אז בין חזרה לעליה לבמה הצלחנו לתפוס את דנה לשיחה קצרה על העבר, ההווה והחלומות שעוד תגשים.   

מתי התחלת לכתוב ולשיר? והאם העובדה שהגעת מבית מאוד מוזיקלי היא שהשפיעה עליך?

נולדתי לבית מוזיקלי שכולם שרים וכותבים והתחלתי לכתוב מגיל 11 שירים וספרים וגם אז כבר התחלתי להלחין. וודאי שהמקום ממנו הגעתי השפיע, שמעתי המון מוזיקה מערביות ומזרחיות וגיבשתי את מי שאני ואת המכלול שבי. הרגשתי שאני חייבת להגשים את עצמי זה היה בעצמותיי.

החלה לכתוב ולהלחין בגיל 11 דנה לפידות צילום באדיבות דנה לפידות

את כותבת שירים שמבוססים על סיפורי חיים אישיים שלך, איך התחושה ליצור משהו כל כך אישי ולתת אותו למישהו אחר?

אני מאמינה שלשיר יש גורל וברגע שאתה משחרר מעצמך ונותן למישהו אתה בעצם נותן לעצמך, אז באמת שרק יהיו עוד ועוד שירים ורק שיצליחו זה תורם לכולם. מעבר לכך, כיום אני מופיעה עם השירים האלו ומחזירה אותם הביתה זה חלק מהדרך שלי. אני בעצם לא מכוונת שירים לאיש. אני כותבת, מלחינה ומה ששלי שלי, מה שאני מרגישה שטוב לאומן אחר בשמחה משחררת.

האם יש שיר שנתת למישהו ובמחשבה לאחור היית שמחה שיישאר אצלך?

לא אני לא מתחרטת על כלום אני בן אדם מאמין והעולם עובד על תן ותקבל מהקדוש ברוך הוא.

נראה שלאורך הקריירה שלך יש קונפליקט כלשהו בין להיות מאחורי הקלעים לבין קדמת הבמה, איך זה משפיע על היצירה שלך?

יש קונפליקט שעליו אני עובדת במשך השנים. פרצתי כילדה מאוד תמימה לתוך תעשייה ענקית וחטפתי בהלה, אבל מכיוון שאני אדם לוחם ועקשן לרגע לא הפסקתי לעשות ולחלום ולהופיע. יחד עם זאת לקחתי רגע צעד אחורה, צעד שנעשה בקושי רב, אבל זה היה למען הנפש שלי, בזמן הזה שחררתי שירים לאחרים. אז אפשר לומר שזה בהחלט משפיע על היצירה, אבל זאת השפעה טובה בסופו של דבר כי זה מוביל למקום של הרבה תפילה ומורכבות ורגש אין סופי שיוצא החוצה לתוך השירים, הכתיבה היא הפסיכולוג שלי.

"הכתיבה היא הפסיכולוג שלי" צילום באדיבות דנה לפידות

אחרי שנים בתעשייה, שני אלבומים ושירים שזוכים לאהדה רבה את בוחרת להגיע לתחרות בפריים טיים, זאת לא החלטה פשוטה, איך התחושות להגיע למקום כל כך חושפני בו את צריכה להישפט מדי שבוע?

התחלתי כזמרת יוצרת שכתבה שני אלבומים הוחתמה בהד ארצי ובארומה מיוזיק ועוד ים פרויקטים, לאחר מכן הגיעה הכתיבה לאחרים עקב המשבר שעברתי, מהפרונט הכל כך גדול שהיה. המעבר למקום שמוכן לעשות ריאליטי הגיע אחריי שנים כשאני מודעת, מטפלת בעצמי, אין לי בעיה לקבל ביקורת, למדתי להיבנות ממנה ולא להתייחס למה שלא רלוונטי. בכל זאת יש לי ניסיון רב, אבל אני אוהבת להקשיב וללמוד כל עוד זה מפתח.

כיום יש המון תוכניות ריאליטי מה גרם לך לבחור דווקא בכוכב הבא ולא בתוכנית אחרת? אירוויזיון זה חלום ילדות?

התחברתי לאנשים שם ומעבר להיותי כותבת אני אדם שאוהב לשיר, לכן הפורמט הזה למרות כל ההצעות מסביב התאים לי, אחרי הכל אני חיה ונושמת מוזיקה. אירוויזיון זה בהחלט גדול מהחיים ואם זה יקרה אז תודה לאלוהים על זכות לייצג את מדינתי.

על אף שיש לך שירים מדהימים ומאוד אהובים בחרת בשיר הראשון בתחרות לשיר שיר שהוא לא שלך למה?

בחרתי לקחת שיר שאהבתי אותו מגיל נעוריי, טקסט שמדבר בדיוק עליי ואתגר אותי לבצע אותו מוזיקלית כהתחלה, לגביי ההמשך ברור שדברים שלי זה הכי אני.

"אירוויזיון זה גדול מהחיים, זכות לייצג את מדינתי" צילום באדיבות דנה לפידות

בעבר לקחת חלק בתחרות קדם אירוויזיון עם להקת "חמסה", אך זה לא צלח. זה משהו שמלווה אותך או גורם לחשש כלשהו?

את חמסה עזבתי אחריי חודש כאשר סיימנו קדם אירוויזיון זה פשוט לא הייתי אני, זאת חוויה שלי כתלמידת בית ספר לפעם ראשונה על במת קדם אירוויזיון היה כיף הגענו גבוה, אני תמיד רואה את החיובי בכל דבר.

ניכר לפי הביוגרפיה שלך שהיה לך מאבק בין לחיות בדרום כאשר את מעידה שאת מחוברת אליו, לבין המעבר למרכז. כיום את חיה במרכז מה הכריע את זה? האם יש קושי ליצור ולפרוץ מהפריפריה, זה מחסום כלשהו?

אני דרומית ברוח והנשמה שלי, הערכים, הפשטות והעוגן, אבל הנסיבות של עבודתי הן בהופעות והן בפגישות עם אומנים ואולפנים לא אפשרו לי לא להיות במרכז. אני התחלתי את דרכי מבאר שבע, ככה שכלום לא מחסום, אם אלוהים רוצה שתצליח תצליח ורוב הכישרונות הם מהדרום.

אנחנו מקווים להמשיך ולהנות מהשירים המדהימים שלך, אבל איפה את חולמת להיות בעוד עשור?

השירים שלי זה המנוע זה תמיד שם וכמובן שאני שואפת לכמה שיותר גבוה מכל הבחינות. אני מקווה שבעוד עשור נעשה ראיון נוסף ואמשיך להגשים את עצמי ולנצל כל רגע.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('faaca030-2dc0-44d2-9b96-14d176ab1a58','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה