82 נדבקים בקורונה התגלו במהלך השבת, מה זה אומר?



במהלך השבת אובחנו 82 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, זהו המספר הנמוך ביותר מזה שבוע, בו נפתח הסגר כליל.

אולם בהשוואה לשבתות הקודמות הוא גבוה יחסית – בשבתות קודמות נספרו נמנו 28, 5, 5 ו-19 נדבקים. הפעם, כאמור, המספר גבוה בהרבה (אך גם הבדיקות היו רבות יותר).

בדיקת קורונה - ארכיון משרד הבריאות

במספר הבדיקות חלה ירידה גם כן. אתמול בוצעו 11,440 בדיקות, נתון שנחשב גבוה מאוד לשבת, לעומת שיא של יותר מ-16 אלף ביממה שלפני כן. אחוז המאובחנים היומי בנגיף מבין כלל הנבדקים נשאר יציב מאז שלישי האחרון, ועומד על בין 0.8% ל-1%.

ד"ר טל ברוש מאסותא-אשדוד, מזכיר הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות, אמר לאולפן ynet כי "היה צפוי שתהיה עלייה במספר ההדבקות. אנחנו רואים הרבה הדבקות, אבל נראה שהאוכלוסיה המבוגרת והחולים הכרוניים עדיין לא חולים". לדבריו, "הציבור לא נזהר מספיק. אחת מהנורות האדומות היא העלייה במספר החולים היומיים. בעוד שבועיים נראה עלייה במספר המונשמים והחולים הקשים".

לצד זאת הבהיר ד"ר ברוש כי לדעתו "ההנחיות קצת מוגזמות. על תלמיד אחד או על מורה חולה לא חייבים לסגור בית ספר שלם. אפשר לעשות חקירה מסודרת, אני לא בעד הסגירות המסיביות. בספטמבר אנחנו נהיה בדיוק באותו המקום אולי אפילו יותר גרוע כי יהיה קר יותר. צריך ללמוד לחיות עם זה".

הוא הוסיף: "אני לא חושב שאנחנו במצב שכדאי כרגע להחזיר את המשק אחורה או את מערכת הבריאות ומערכת החינוך אחורה. יש לכך השלכות מאוד קשות ואני חושב שבינתיים העסק הוא נסבל ואני מקווה שנשלט. צריך שאנשים יהיו אחראים - על עצמם ועל ילדיהם"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה